Híreink

2009 szállítási statisztikái

2010. március 23.

Tavaly a gazdasági teljesítménnyel párhuzamosan a szállítási igények is visszaestek: a szállított áruk tömege 12, az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 6 százalékkal esett vissza az előző évihez képest. Lássuk, mit mutatnak a KSH által mért adatok.

Bővebben

Kártalanítás a feleslegesen eredetvizsgára kötelezett autósoknak

2010. március 23.

Az állam februárban ígéretet tett arra, hogy 2010. január 1. és február 19. között a műszaki vizsgáztatás keretében eredetiségvizsgálat elvégzésére kötelezett autósok kártalanítja. Egyelőre azonban semmi kézzel foghatót nem láthatunk ebből az ígéretből.

Bővebben

160-nal a szomszédban

2010. március 23.

A szándék már rég meg van rá, de idén meg is valósulhat Szlovákia bizonyos autópálya szakaszain a 160 kilométer/órás engedélyezett maximális haladási sebesség.

Bővebben

2010 a megkapaszkodás éve lehet

2010. március 23.

A Közúti Nemzetközi Fuvarozók Egyesülete (IRU) hagyományos, immár 51 országra kiterjedő prognózisa enyhe gazdasági élénkülést jósol az idei esztendőre.

Bővebben

A Honda napenergiával működő hidrogén-töltőállomást avat

2010. március 4.

A Honda is igyekszik egyre nagyobb elkötelezettséget mutatni a környezetbarát technológiák iránt. A vállalat nemrég indította el a napenergiával működő hidrogén állomás prototípusát a Los Angeles-i központjánál. A cél a házi üzemanyagtöltő berendezés létrehozása, mely képes az éjszakai órák alatt utántölteni az üzemanyagcellás elektromos járműveket.

Bővebben

Automatikus vezetés, automatikus autópályák

2010. március 4.

A gépjárművek növekvő száma miatt egyre nagyobbak a torlódások, amelyek már nem csak városi forgalmat, hanem az autópályákat és autóutakat is terhelik. Ezt a problémát nem lehet már megoldani autópályák szélesítésével, új autópályák, autóutak építésével. Egyetlen mód van a változtatásra: a forgalom menedzselése.

Bővebben

Mitől csökken az üzemanyag-fogyasztás?

2010. március 4.

Milyen tényezők hajtják fel a fogyasztást a közúti forgalomban! Az elégtelen infrastruktúra, a hiányos forgalomirányítás, a hibás járműkonfiguráció, a nem megfelelő karbantartás és a rossz vezetési stílus mind jelentősen növelhetik a fogyasztást. A mérések megerősítették a VDA (Verband der Automobilindustrie) adatait, miszerint egy negyventonnás szerelvény pillanatnyi fogyasztása megháromszorozódhat, ha egy kilométeren belül kétszer meg kell állnia, ahelyett, hogy 50 km/órával átgurulna. Márpedig, az utak csekély átbocsátóképessége és balesetek miatt, napról-napra előfordulnak dugók. Emiatt lenne nagy jelentősége a jó forgalomszervezésnek.

Bővebben

A világ legtakarékosabb széria-teherautója

2010. március 4.

Pontosan 19,44 Liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként a 40 tonnás Mercedes-Benz Actros pótkocsis szerelvény, azaz száz árutonna-kilométerre vetítve kevesebbet 0,8 liternél - ez az eredménye a 12 728, 94 kilométeres rekordfutamnak. Ezzel a hivatalos megfigyelők előtt végrehajtott akcióval bekerült a Guiness világrekordok könyvébe, mint a leghatékonyabb 40 tonnás tehergépkocsi.

Bővebben

A General Motors maga tervezi elektromos motorjait

2010. március 2.

General Motors bejelentette, hogy a jövőben maga tervezi és gyártja az elektromos és a hibrid-elektromos járművekbe szánt motorokat. A tervek szerint az első saját tervezésű elektromos motorok 2013 környékén jelennek meg.

Bővebben

Flottabővítés a K&V-nél

2010. február 22.

Cégünk tovább bővítette járműflottáját 5 db nyergesvontatóval. A DAF FT XF 105.41 típusú vontatók megérkeztek, és a szükséges dokumentációs feladatok elintézést követően már teljesítik első feladataikat Európában.

Bővebben

Eredetvizsga, műszaki, zöldkártya - mit ír elő az új szabályozás?

2010. február 22.

2010. január elsejével fontos változások történtek a műszaki vizsgáztatás és zöldkártya érvényesítés rendjében. Továbbá ellentmondásos hírek keringtek az eredetvizsga ügyében is. Nézzük pontosan mit is ír elő a jelenlegi rendelet.

Bővebben

Felvidéki kincses városok nyomában

2010. február 22.

A történelmi Magyarország területén való barangolásunk mai fejezetében egy kihagyhatatlan sétára invitáljuk kedves olvasóinkat. Olyan vidékre kalandozunk el, amely a hajdan volt időkben egyet jelentett a gazdagsággal és a zordon körülmények ellenére is az életrevalósággal.
Fedezzük fel együtt a bányavárosok szépségeit!

Bővebben
47 48 49 50 51 52 53 54 55