Megosztás:

A siker a lélekben lakozik

2012. március 26.

Ha minden hét ilyen jól kezdődne, sokkal optimistábban szemlélnénk a világot. Hétfő reggel az első hír, ami megütötte a fülemet még félálomban, hogy meglett Rakonczay Gábor. A több mint egy hónapja semmi életjelt nem adó kenus, aki a világon elsőként szelte át egyedül kenuval az óceánt, hétfőn hajnalban (mármint nálunk) kikötött Antigua szigetén. Ráadásul a tervezett 80 nap helyett 60 nap alatt tette meg az utat.

Február 6-án kaptuk az utolsó életjelet Gáborról, aki kenujával egyedül vágott neki az Atlanti-óceánnak. Azóta folyamatosan követtük, hol kéne tartania a terv szerint, milyenek a szél és időjárási viszonyok, hiszen másfél hónapja csak a hitünkre és bizakodásunkra hagyatkozva követhettük Gábor útját.

Rakonczay Gábor még tavaly, 2011. december 21-én indult útjára a portugáliai Lagos kikötőjéből, és 2012. január 6-án érkezett meg útja első állomására - a Kanári-szigetekre, Las Palmasba. Már itt érzékelhettük, hogy Gábor teljesítménye egyedülálló, hiszen ezt a szakaszt is hamarabb - a tervezett húsz nap helyett tizenhat alatt sikerült teljesítenie, amivel világrekordot döntött.

Innen jött a neheze. Néhány napos pihenő után január 25-én indult neki útja második szakaszának. A tervek szerint Rakonczay Gábor 5200 kilométert tervezett megtenni közel három hónap alatt, s az előzetes számítások szerint április elején vártuk a megérkezését.

Az időjárás itt már nem kedvezett Gábornak. Viharos szél és hatalmas hullámok között kellett tartania az irányt. Miután egy hullám vízbe sodorta, vizes ruhában, vizes kabinban töltötte a napjait, és az időjárás miatt, még napközben sem tudta kinyitni a kabin ajtaját, mert oda is becsaptak a hullámok. A kabin nedvessége okozhatta, hogy február 6. után Rakonczay Gábort már nem lehetett elérni telefonon.

Azóta valóban teljesen egyedül, saját navigációjára, a csillagokra és iránytűjére támaszkodva, csak saját gondolatait hallgatva evezett a hatalmas óceánon keresztül. Nem tudom, mi lehetett a nehezebb – fizikailag átélni a hideg kabinban, nedves ruhában a bezártságot, vagy talán inkább az, hogy másfél hónapi emberi szót nem hallva, napokig egy zárt kabinban az óceán közepén átengedni magad az áramlatoknak. Hagyni, hogy amíg nincs más lehetőséged, vigyenek a hullámok, hogy a megfelelő időben olyan állapotban légy, hogy újra kezedbe vehesd az irányítást.

Az emberi csúcsteljesítmények a fejben dőlnek el. Pszichikai állóképesség, önmagába vetett bizalom és hit nélkül Rakonczay Gábor nem tudott volna megküzdeni az elemekkel, nem tudott volna felülkerekedni az óceánon, a fizikai nehézségeken és önmagán. Számomra ugyanolyan példaértékű az a hit és bizalom, ahogy Rakonczay Viktória bízott férje sikerében. Hiszem, hogy a másikba vetett hit mindenféle telefon és technikai kapcsolat nélkül is átívelt a hullámokon, és segített a nehézségek leküzdésében.

Gratulálunk nekik, és büszkék vagyunk rájuk! Örülünk, hogy mi is segíthettük támogatásunkkal ezt a kivételes emberi teljesítményt!

Vissza

Aktuális híreink

Szűrőkamion volt Cégünknél

2024. július 25.

Hétfőn sikeresen lezajlott egészségügyi szűrőprogramunk! Magyarország legnagyobb mobildiagnosztikai központjának jóvoltából 75 kollégánk kapott átfogó képet egészségi állapotáról a K&V gyöngyösi telephelyén.

K&V focicsapat

2024. július 23.

Büszkén jelentjük, hogy a K&V frissen alakult céges labdarúgó csapatával máris részt vettünk az első megmérettetésen! Szombaton a “Segítsünk Levinek - Jótékonysági Kispályás Labdarúgó Tornán” a Gyöngyösi Atlétikai Klub műfüves pályáin mérkőztünk meg 12 csapattal, és büszkén végeztünk a 8. helyen.

Új cégautót adtunk át

2024. július 15.

Múlt héten Simon János értékesítési menedzser kollégánk átvette új cégautóját, amely már a K&V új, szemet gyönyörködtető piros színét és megújult logóját viseli. Az autóátadásban Papp Norbert, a Renault Shick-R Kft. értékesítési vezetője segédkezett Az új autó nemcsak a K&V kiválóság iránt elkötelezettségét tükrözi, hanem összhangban áll a márkánk friss és dinamikus értékeivel is. Gratulálunk, János, kellemes és biztonságos utat kívánunk!

Ismét D&B AAA minősítést kaptunk

2024. július 8.

Büszkén jelentjük, hogy pénzügyi mutatóink alapján idén is kiérdemeltük a pénzügyileg legstabilabb cégeknek járó AAA tanúsítványt a Dun & Bradstreet-től! Ez az elismerés megerősíti, hogy a K&V a legmegbízhatóbb vállalatok közé tartozik. Cégünk pénzügyi stabilitása kiemelkedő, és az alacsony fizetésképtelenségi valószínűség azt jelenti, hogy üzleti partnereink biztosak lehetnek benne: a K&V időben és megbízhatóan teljesíti pénzügyi kötelezettségeit.

ESG "jó gyakorlatok" előadás

2024. június 28.

Büszkeség számunkra, hogy ESG-szakértő kollégánk, Belkovics Anikó, meghívást kapott a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamarától, hogy bemutassa cégünk legjobb gyakorlatait a témában.

35 év 35 jócselekedet - állatkert festés

2024. június 19.

Jó melegben és még jobb hangulatban telt a kedd délutánunk, amikor is a K&V kilenc lelkes munkatársa ecsetet ragadott, és újjávarázsolta a Gyöngyösi Állatkert megkopott kerítéseit. Ügyeskedéseinket lelkesen nyugtázta minden négylábú, szőrös, illetve tollas vagy éppen pikkelyes állatkert-lakó , így a "35 év, 35 jótett"-akciónk legújabb bevetése is sikerrel zárult.