2011-ben jelentős javulás történt az autópályákon bekövetkezett balesetek esetében. A 2010-es évhez képest mintegy 29 százalékkal csökkent a balesetek száma, és javuló tendencia figyelhető meg az egyéb baleseti mutatók tekintetében is.
A különféle útkategóriák közül az autópályák forgalombiztonsága a legkedvezőbb. Az adatok alapján a hazai autópályákon gyakorlatilag háromszor kisebb a baleseti kockázat, mint az országos közutakon, ugyanakkor az egyes balesetek átlagosan súlyosabbak, hiszen a forgalom átlagsebessége is lényegesen nagyobb.
A 2011-es adatok azt mutatják, hogy az ÁAK autópályáin bekövetkezett balesetek száma az előző évhez viszonyítva 29 százalékkal csökkent, ezen belül 30,4 százalékkal kevesebb anyagi kárral, illetve 20,9 százalékkal kevesebb személyi sérüléssel járó karambol történt. A személyi sérüléses baleseteken belül a halálos kimenetelűek száma 33,3 százalékkal, a súlyos kimenetelűek száma 12,3 százalékkal, a könnyű sérüléses esetek száma pedig 22,7 százalékkal csökkent 2010. adataival összehasonlítva.
A járművek futásteljesítményét is figyelembe vevő, tavalyi relatív baleseti mutató szintén a közlekedésbiztonsági helyzet egyértelmű javulását jelzi az ÁAK által kezelt autópályákon: az 1 millió járműkilométerre jutó személyi sérüléses balesetek száma 23,6 százalékkal csökkent, a balesetek súlyosságát is figyelembe vevő súlyozott relatív baleseti mutató pedig 22,3 százalékos javulást jelez 2010-hez képest.
A személyi sérüléses balesetek előfordulását gyorsforgalmi utanként vizsgálva a legnagyobb csökkenés az M0 autóút keleti szektora esetében mutatkozik: itt mintegy 50 százalékkal javult ez a mutató. Az M1 esetében 8,3 százalékos, az M3-nál 22,9 százalékos, míg az M7 vonatkozásában 26,8 százalékos a balesetszám-csökkenés.
Az ÁAK felhívta a figyelmet arra, hogy a balesetek kiváltó oka jelentős részben a követési távolság be nem tartása, vagyis a balesetek leggyakrabban utolérés miatt történnek. A 2011-ben regisztrált halálos kimenetelű balesetek 30 százaléka is erre vezethető vissza. A gyakori okok között szerepel még a nem megfelelő sebességválasztás, a gépjármű rossz műszaki állapota, illetve az is, ha valamilyen okból megnő a vezető reakcióideje, például fáradt vagy alkoholos befolyásoltság alatt áll. Összességében megállapították, hogy a tragikus balesetek bekövetkezésekor továbbra is az emberi tényezőé a főszerep.
Forrás: MTI
A múlt hét csütörtök igazán mozgalmasan telt nálunk: a Logisztika Napja alkalmából ugyanis közel 100 középiskolás diák látogatott el hozzánk fóti raktárainkba, illetve gyöngyösi telephelyünkre.
BővebbenIsmét alkalmunk nyílt ünneplőbe öltözni: múlt csütörtökön hivatalosan is átvehettük a MagyarBrands "Kiváló Üzleti Márka" díját, amellyel idén is a legkiválóbb hazai márkák közé sorolták a K&V-t.
BővebbenA K&V Logistic Solutions flottája az idén 32 darab Volvo FH Aero vontatóval bővül – a döntést több mint egyéves gyakorlati tesztelés előzte meg. A Volvo új fejlesztésű típusát már 2023-ban és 2024-ben is kipróbáltuk, hogy megbizonyosodjunk a járművek valódi hatékonyságáról, kényelméről és fenntarthatósági előnyeiről.
BővebbenEzzel a címmel jelent meg a K&V ről egy átfogó és érzékeny riport a Behaviour Magazinban, amely nemcsak a K&V fejlődéstörténetét, hanem a generációváltás emberi és üzleti kihívásait is bemutatja.
BővebbenMúlt szombaton mi is részesei lehettünk egy különleges kulturális eseménynek: az az Aurora FolkGlamour és a Vidróczki Néptánc Együttes teltházas Mesés Divatbemutatójának, amely a Gyöngyösi Mátra Múzeumban keltette életre a magyar népmesék, legendák és balladák varázslatos világát.
BővebbenA K&V Kft. a BSI által szervezett Fut a Cég versenyben a sajátcég-kategóriájában az 6. helyet szerezte meg 2024. évben!
Bővebben