A visszapillantó tükrök eltüntetésére már számtalan próbálkozást tettek különböző fejlesztők. Évtizedekkel ezelőtt is születtek már megoldások, de ezek persze még messze nem voltak olyan hatékonyak, mint amilyet a jelenlegi technológiával elő lehet állítani.
Bővebben2018 júliusától szinte az összes jelentős útvonalon útdíjat kell majd fizetnie a teherautósoknak Németországban. Az összes autópályán kívül az országban található főútvonalakat is bevonják a díjfizetési rendszerbe. Ez nem új hír, az azonban új lehet, hogy mennyit kell majd fizetni mindezért. A német közlekedési miniszter nemrégiben egy bajorországi rendezvényen megemlítette, hogy nem kívánnak különbséget tenni az úttípusok között.
BővebbenA K és V Kft. MagyarBrands elismerésben részesült a Kiváló Üzleti Márka kategóriában az idén is. 3000 pályázó/jelölt közül sikerült elnyerni a díjat.
BővebbenBár egyre több navigációs szoftver kínál valós idejű forgalomfüggő útbaigazítást, ezeket nem mindenki használja, ráadásul internetkapcsolat szükséges a szolgáltatáshoz, ami főleg külföldön tartózkodás esetén akadály lehet.
BővebbenAz engedélyezett gazdálkodók az október 13-ától hatályos jogszabálymódosítással egyszerűbb bejelentést tehetnek az elektronikus közútiáruforgalom-ellenőrző rendszerben (EKÁER) – hívta fel a figyelmet a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) közleménye.
BővebbenFelfedezőkedvű olvasóink számára összeállított, híres magyar világjárókról szóló cikksorozatunk ötödik részéhez érkeztünk.
Bővebben2016. 10. 17-én a személyszállításban résztvevő járműparkunk egy Ford Transit Minibusszal bővült, amely 17 fő szállítására alkalmas.
Bővebben2018. július 1-jétől minden egyes német főútvonalon bevezetik az útdíjkötelezettséget a 7,5 tonnát meghaladó járművek számára.
BővebbenMagyarországon a közúti áruszállítás a kétezres évek végének átmeneti visszaesése óta az egyik legdinamikusabb fejlődési potenciállal rendelkező ágazat: a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) Trendek kiadványának előrejelzése szerint ötévente 10 százalék körüli teljesítménynövekedéssel 2050-re csaknem megduplázhatja az ezredfordulón mért teljesítményét. Miközben az ágazat munkaerőhiánnyal küzd, a csúcsra járatásához szükséges technológiai fejlesztések egyre felkészültebb és képzettebb kollégákat követelnek.
Bővebben2016. szeptember 9-én átadták az Esztergom és Párkány közötti teherkompot.
BővebbenBírságra számíthatnak a túlsúlyos teherautók; jövő év első napjától a gyorsforgalmi úthálózat 89 pontján méri a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. az áthaladó gépkocsik súlyát – írja a Magyar Idők.
BővebbenBár Lengyelország útjain is ugyanazok a súlykorlátozások vannak érvényben a megengedett maximális össztömegre, mint bármelyik más EU-s tagállamban, egy apróságban mégis különbözött eddig a lengyel szabályrendszer, ami sok bosszúságot okozott a kamionosoknak.
Bővebben