Híreink

A Mátra rejtett kincsei

2017. március 22.

A Mátra rejtett, de mindenképp felfedezésre érdemes „ékszerdobozait” bemutató sorozatunk második állomásához érkeztünk. Mai cikkünk több, a településhez kötődő és a maga nemében párját ritkító műkincsről, kiemelten pedig a gyöngyöspatai Jessze-oltárról szól.

A Mátra rejtett kincsei II. rész - Gyöngyöspata kincsei

Bővebben

Szélesebb lesz az M2

2017. február 28.

Átépítik az M2-es autóutat: az M0-s körgyűrűtől Vác déli csomópontjáig vezető 19,6 kilométerére 32,9 milliárd forintot költenek.

Bővebben

A Mátra rejtett kincsei

2017. február 24.

Szűkebb régiónk, a Mátra, egész esztendőben számos látnivalóval kecsegtet bennünket. Példaképpen elég csak a Kékesre, a pár esztendeje ismét régi fényében tündöklő Sástóra, Galyatetőre, Parádra vagy épp Mátraházára gondolunk. E méltán közkedvelt turista célpontokon kívül azonban számos egyéb, felfedezésre váró érték is akad hazánk eme varázsos vidékén. Ezek közül mutatunk be kedvcsinálóként egy csokorra valót új sorozatunkban.

 A Mátra rejtett kincsei I. - A markazi pusztatemplom

Bővebben

Híres történelmi és modern kori utak

2017. február 20.

Bármely útnak, amellett, hogy filozófiai és irodalmi szempontból is örök és izgalmas témát szolgáltat, gyakorlati oldalról az a fő rendeltetése, célja, hogy összekössön országokat, városokat, embereket, így könnyítve meg a kapcsolatteremtést. A 18., 19. és 20. század ipari forradalmai során számos, a közlekedést könnyítő járművet találtak fel, melyek aztán mind nagyobb és nagyobb sebességre lettek képesek. Ma már földön-vízen-levegőben egyaránt viszonylagos kényelemmel és gyorsaságban juthatunk el bárhová, ahová csak szeretnénk, akár magáncélból történik az utazás, akár kereskedelmi jelleggel. A szárazföldi járművekkel együtt fejlődött a közlekedésre használt útvonalak kiépítésének színvonala és mennyisége is. Cégünk a jelen kor adta lehetőségeknek köszönhetően jó minőségű országutakon szállíthatja partnerei termékeit Európa egyik pontjából a másikba. De vajon milyen módon közlekedtek szárazföldön az ókorban vagy például milyen híres zarándokutakat használtak a középkorban? Milyen változásokat hozott az ipari forradalom? Melyek hazánk és a nagyvilág legnépszerűbb modern kori sztrádái vagy épp gyalogos ösvényei? Többek között ezekre a kérdésekre próbálunk a teljesség igénye nélkül választ keresni új sorozatunkban.

Bővebben

Mintegy 3000 milliárd forint jut útépítésre és útkorszerűsítésre a következő években

2017. február 14.

Mintegy 3000 milliárd forint jut útépítésre és útkorszerűsítésre a következő években, az idén több mint 1200 kilométer út újulhat meg, a beruházásokat túlnyomórészt költségvetési forrásból fedezik – mondta Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.

Bővebben

Több száz milliárd forint vasútfejlesztésre 2020-ig

2017. február 3.

Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programban (IKOP) 2014 és 2020 között mintegy 1200 milliárd forintnyi forrás áll rendelkezésre hazai közlekedésfejlesztésre, amely teljes egészében le van már kötve, az összeg kétharmada pedig a vasúti fejlesztéseket célozza majd. A források felhasználásának kiemelt célja, hogy a személyszállításban érdekelt vállalatokat felkészítsék a 2020-as belső piacnyitásra – többek közt olyan járműparkot hozzanak létre, amellyel versenyképessé tudnak válni.

Bővebben

Jön az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer (ERTMS)

2017. január 25.

Az Európai Bizottság 2023-ig kívánja megvalósítani az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszert (ERTMS), amely az eltérő tagállami szabályozásokat és rendszereket váltaná fel, megkönnyítve a nemzetközi vasúti közlekedést.

Bővebben

Nemzeti Tengelysúly-ellenőrző hálózat épül

2017. január 10.

A kormány a közlekedésbiztonság javítása, a közutak védelme és a tengelysúly vagy össztömeg tekintetében túlterhelt járművek közlekedésének visszaszorítása, ellenőrzésük hatékonyabbá tétele érdekében egyetért azzal, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság és a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. nemzeti tengelysúly- és kapcsolódó ellenőrzéseket támogató hálózatot valósítson meg.

Bővebben

Világjáró magyarok 6. rész

2016. december 6.

Beköszöntött december hónapja, mi pedig elérkeztünk híres magyar felfedezőkről, utazókról szóló sorozatunk utolsó állomásához. Egy kis téli hangulatfestés céljából most a jégmezők világába kalauzoljuk el Önöket, egy olyan utazó történetét mutatva be, aki az Osztrák–Magyar Monarchia egyetlen északi-sarki expedíciójának egyetlen magyar résztvevője volt. Évadzáró cikkünk a népszerű magyar újságírónak és televíziós személyiségnek, Kepes Andrásnak a felmenőjéről, Dr. Kepes Gyula (1847-1924) orvosról szól.

Bővebben

Év Vállalkozója kitüntetés

2016. december 5.

December 2-án a Vállalkozók napján Ügyvezető tulajdonosunk az Év Vállalkozója Kitüntetést vehette át a Művészetek Palotájában Demján Sándortól és Varga Mihálytól.

Bővebben

Osztrák útdíj 2017

2016. november 29.

Ausztriában 2017. január 1-jétől emelkednek a megtett úttal arányos díjak a 3,5 tonna feletti járművek számára.

Bővebben

2022-ig minden közlekedésfejlesztési terv megvalósulhat

2016. november 22.

Mintegy 3700 milliárd forintból bővül Magyarország gyorsforgalmi- és vasúthálózata 2022-ig - jelentette ki a közlekedési infrastrukturális fejlesztésekért felelős kormánybiztos.

Bővebben
21 22 23 24 25 26 27 28 29