Megosztás:

Átadták az M1-es autópályán a tengelysúlymérő ikerállomást Mosonmagyaróvár közelében

Anikó 2018. február 5.

Átadták az M1-es autópályán Mosonmagyaróvár közelében, a Lajta pihenőhelyen a túlsúlyos teherautók kiszűrését szolgáló tengelysúlymérő ikerállomást.

 

Kertesi Tamás, a beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. műszaki igazgatója elmondta, hogy az ikerállomáson a sztráda jobb és bal oldalán is huszonnégy órában, kétlépcsős rendszerrel lehet ellenőrizni a teherautókat. Először mozgás közben mérik a járműveket aszfaltba épített érzékelők segítségével, s ha ott túlsúlyt érzékel a rendszer, akkor egy fix mérőhelyen további ellenőrzésen esnek át.

A kivitelezéshez több mint hétezer köbméter aszfaltot használtak fel és közel hatezer négyzetméter térkövet raktak le. Tizenhat kilométernyi szalagkorlátot és közel két kilométer hosszú faoszlopos védőkerítést építettek, valamint hetvenhét fát és ötezer-ötszáz cserjét ültettek. A teherautók forgalomból kitereléséhez harminc, változtatható jelzésű táblát helyeztek ki.

A tengelysúlymérő ikerállomást a Magyar Közút Nonprofit Zrt. üzemelteti. Az állomás tavaly december 15-e óta már élesben működik, azóta mintegy 5-6 ezer túlsúlyos tehergépjárművet szűrtek ki, amelyeket összesen mintegy százmillió forintra büntettek.

Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára kiemelte, hogy a nettó 3,95 milliárd forint európai uniós támogatásból megvalósult ikerállomás a biztonságos közlekedést is szolgálja, mert rákényszeríti a teherautó-vezetőket, hogy betartsák a szabályokat.

Az országban jelenleg 32 tengelysúlymérő állomás üzemel.

Forrás: www.magyar-logisztika.hu

Vissza
Kapcsolódó anyagok
  • Újabb mérőállomáson szűrik ki a túlsúlyos járműveket az M1-es autópályán
  •  

    Aktuális híreink

    Bisnode AAA minősítést kapott a K&V Kft.

    2019. július 10.

    A K&V Kft. a Bisnode AAA (tripla A) tanúsítványát kapta meg, mellyel Magyarországon csupán a cégek 0,63 %-a rendelkezik, és azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata rendkívül alacsony.

    Bővebben

    A személyszállítás története

    2019. június 26.

    A mai alkalommal az első és második ipari forradalom legjelentősebb, korszakalkotó találmányának, a lokomotívnak a világhódító útját mutatjuk be. Utazzanak velünk!

    Bővebben

    Újabb vontatók érkeztek

    2019. június 17.

    Cégünk folytatja járműparkja minőségi cseréjét. Megérkezett a következő 10 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató, így az idén már 30 db vontató érkezett. 

    Bővebben

    Sikeres 2. felügyeleti audit a K&V Kft-nél

    2019. június 6.

    2019. május 9-10-én került sor a K&V Kft. integrált irányítási rendszerének második felügyeleti auditjára, melyet már 2017-ben a megváltozott szabványok (ISO 9001:2015 Minőségirányítási és ISO 14001:2015 Környezetközpontú irányítási rendszer) szerint tanúsítottunk. A Bureau Veritas Certification tanúsító megállapította, hogy a rendszer magas színvonalon működik és jól látható a folyamatos fejlesztés.

    Bővebben

    IRU diplomát kaptak gépkocsivezetőink

    2019. május 30.

    Az idén a K&V Logstic Solutions gépjárművezetői közül hárman érdemelték ki az IRU diplomát és az aranyjelvényt.

    Bővebben

    A személyszállítás története

    2019. május 30.

    A személyszállítás történetével foglalkozó cikksorozatunk mostani és következő fejezetében az első ipari forradalom legjelentősebb találmányainak, a gőzhajónak és a gőzmozdonynak a felfedezéséről és hatásáról, valamint magyarországi vonatkozásairól tudhatnak meg kedves olvasóink érdekességeket. Mivel a feltalálás „rangelsősége” a gőzhajót illeti meg, mostani cikkünket e közlekedési eszköznek szenteljük. Tartsanak velünk!

    Bővebben