Híreink

Így éltünk 20 éve... (1989 júliusa)

2009. július 23.

1989 júliusa történésekben nem kevésbé emlékezetes, mint az azt megelőző hónap, többek között a rendszerváltást megelőző korszak névadójának halála miatt. További érdekesség, hogy a történelem folyamán először látogat hazánkba elnök az Egyesült Államokból idősebb George Bush személyében, de például a híres, máig sem csituló „Petőfi-vita” is ekkor kezdődik el, miután egy kutatócsoport megtalálja legismertebb költőnk feltételezett sírját Barguzinban…

Bővebben

Mégis többet autózunk

2009. július 22.

Míg Európa nagy része kevesebb autózással válaszolt a válság miatti nehezedő pénzügyi helyzetre, addig nálunk ellentétes tendenciát mutat az üzemanyagfogyasztás statisztikája.

Bővebben

Januártól összeforr a műszaki és a zöldkártya vizsgáztatás

2009. július 22.

Egy új szoftver bevezetésének köszönhetően januártól szeretnének összehangolni és egy műveletként végrhajtani a műszaki vizsgáztatást és a járművek környezetvédelmi vizsgálatát. Így a jövőben nem kéne külön zöldkártyáztatni autóinkat.

Bővebben

Büntetnek a koszos rendszámtábláért

2009. július 22.

Szeptember 1-től várható annak a rendeletnek a bevezetése, mely szerint a rendőrök már nem csak a hiányzó, hanem a sártól, piszoktól rosszul látható rendszámtábláért is bírsággal sújthatják az autósokat.

Bővebben

Kevesebbet használjuk az autópályákat

2009. július 22.

Bár 2007 óta nem emelkedett a hazai autópályák használatának díja, az elmúlt néhány évben mégis most fordult először elő, hogy kevesebb úthasználati jogosultságot vásároltunk.

Bővebben

Milyen lesz az EU új közlekedéspolitikája?

2009. június 23.

Az Európai Unió hatályos közlekedéspolitikai koncepcióját tartalmazó „Fehér Könyv" a következő év végén, azaz 2010. december 31-én szabályozási ciklusának a végére ér. Így készülőben van már a Közösség új közlekedéspolitikai programja, mely 2010 és 2020 között hivatott majd javítani az európai közlekedés biztonságát. Lássuk melyek lesznek a fő irányvonalak.

Bővebben

Így éltünk 20 éve... (1989. június)

2009. június 23.

Június hónap nem csak a naptárban szerepel központi helyen. A rendszerváltás esztendejének is középponti időszaka a magyar belpolitikában. Két olyan szimbolikus esemény is e hónapra esik, melyek mindenképp a változások gyökeres mivoltát jelképezik: ekkor indulnak meg az Ellenzéki Kerekasztal-tárgyalások és ekkor történik meg Nagy Imrének és mártírtársainak az újratemetése. De vajon tudták-e Kedves Olvasóink, hogy calcuttai Teréz anya is e napon érkezett Magyarországra? És azt, hogy e hónapban kerül a mozikba minden idők egyik legnagyobb kassszasikere? Cikkünkben többek között erről is beszámolunk.

Bővebben

Kecskemétet és Szolnokot is sztráda köti majd össze

2009. június 23.

Hamarosan elindul az M8-as gyorsforgalmi út Kecskemét (M5) - Szolnok (Abony elkerülő) közötti szakasz megépítésének tervezése.

Bővebben

Traffipaxáradat itthon és külföldön

2009. június 23.

Egyre gyakoribbak az európai rendőrségek által összehangolt akciók, áprilisban például kifejezetten a gyorshajtók kiszűrése volt a cél. Magyarországon a közeljövőben többszáz non-stop működő traffipaxot telepítenek az utak mellé, de Európában is a traffipaxok armadájára számíthatunk.

Bővebben

30 km már járható az M6/M60-as autópályán

2009. június 23.

Először haladhattak végig személyeautók az M6/M60-as autópálya Szekszárd-Pécs-Bóly szakaszának mintegy 30 kilométeres szakaszán a június 9-i sajtóbejárás alkalmával. A munkálatok a teljes szakaszon akár 2009. novemberére befejeződhetnek.

Bővebben

Így éltünk 20 éve...

2009. május 25.

1989 májusa eseménydúsan telt mind politikai-gazdasági, mind kulturális és közéleti szempontból. A hónap érettségi botránnyal indul, ez év májusában váltják le végleg Kádár Jánost elnöki posztjáról, döntést hoznak a bős-nagymarosi építkezés leállításáról. De cikkünkben mindezek mellett arra is fény derül, hogy kik voltak a ’89-es Cannes-i Filmfesztivál győztesi. Érdemes tovább olvasni!

Bővebben

Megépülhet a világ leghosszabb alagútja

2009. május 25.

A világ leghosszabb alagútjának megépítését tervezik Ausztria és Olaszország között, mely a Brenner-hágó alatt vezetne 55,6 km hosszan. A vasúti alagút 2022-re épülhet meg.

Bővebben
54 55 56 57 58 59 60 61 62