Megosztás:

Itt a repülő autó

2010. november 8.

Nem kell már annyira a jövőbe tekinteni, ha repülő autókról fantáziálunk. A Terrafugia vállalat Transition közúti közlekedésre alkalmas repülőjének ugyanis megadta az Egyesült Államok légügyi hatósága az engedélyt a közúti közlekedésre. Sőt 45 millióért akár a miénk is lehet.

A különös formájú járművet a ’közúti közlekedésre alkalmas repülő’ besorolással illették. Bár „autó” üzemmódban összezárja szárnyait, formára így is inkább hasonlít egy repülőhöz. Annak ellenére, hogy súlyban 55 kilóval meghaladja a kategória 600 kilós felső határát, a hatóság a könnyű sportrepülők közé sorolta. Így a vezetői engedély 20 repült órával való megszerzése után nincs más dolgunk, mint egy megfelelő 500 méteres felszálló pálya megtalálása, egy gomb megnyomása, melyre repülő autónk kibontja szárnyait, és el is kezdhetjük az utakról meghódítani az eget. Persze előtte 194 ezer dollárért (kb. 45 millió forint) meg is kéne vásárolni a járművet - amire, tegyük hozzá, egyre többen vállalkoznak.

Közúton a Transition elsőkerék-hajtású járműként halad, mozgatásáról ugyanaz a 100 lóerős Rotax motor gondoskodik, amely a levegőben a hátul elhelyezett légcsavart forgatja. Hagyományos benzinnel üzemel. Közúton maximális sebessége 105 km/óra, de a levegőben 185 km/órás sebességgel haladhat. Egyetlen tankkal 700 kilométert képes megtenni a levegőben, a földön 970 km-re juthat. A kétszemélyes gép 200 kg súlyt vihet. A felszálláshoz 500 méteres pálya kell.

A repülőautó működése videón, itt

Vissza

 

Aktuális híreink

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben

Bisnode AAA minősítést kapott a K&V Kft.

2019. július 10.

A K&V Kft. a Bisnode AAA (tripla A) tanúsítványát kapta meg, mellyel Magyarországon csupán a cégek 0,63 %-a rendelkezik, és azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata rendkívül alacsony.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. június 26.

A mai alkalommal az első és második ipari forradalom legjelentősebb, korszakalkotó találmányának, a lokomotívnak a világhódító útját mutatjuk be. Utazzanak velünk!

Bővebben

Újabb vontatók érkeztek

2019. június 17.

Cégünk folytatja járműparkja minőségi cseréjét. Megérkezett a következő 10 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató, így az idén már 30 db vontató érkezett. 

Bővebben

Sikeres 2. felügyeleti audit a K&V Kft-nél

2019. június 6.

2019. május 9-10-én került sor a K&V Kft. integrált irányítási rendszerének második felügyeleti auditjára, melyet már 2017-ben a megváltozott szabványok (ISO 9001:2015 Minőségirányítási és ISO 14001:2015 Környezetközpontú irányítási rendszer) szerint tanúsítottunk. A Bureau Veritas Certification tanúsító megállapította, hogy a rendszer magas színvonalon működik és jól látható a folyamatos fejlesztés.

Bővebben

IRU diplomát kaptak gépkocsivezetőink

2019. május 30.

Az idén a K&V Logstic Solutions gépjárművezetői közül hárman érdemelték ki az IRU diplomát és az aranyjelvényt.

Bővebben