Megosztás:

Ideje készülni a hidegre! - tanácsok téli autózáshoz

2010. október 26.

Október végén járunk, újra meg kell barátkozni csúszós, síkos utakkal, a lefagyott szélvédővel vagy a hidegben egyéb ránk leselkedő veszélyekkel. Készítsünk fel autónkat a télre, nehogy váratlanul érjen kellemetlen meglepetés.

Az ilyenkor először eszünkbe jutó gondolat a téli gumik felszerelése, melyek nem csak a jeges, havas utakon nyújtanak nagyobb biztonságot, de már 7°C alatt éreztetik jótékonyhatásukat. A téli gumik anyaga jóval puhább összetételű nyári társaiknál, így a hőmérséklet csökkenésével az anyagjellemzőből adódó általános tapadási tényezőjük is kedvezőbb. A téli abroncsok mintázata tagoltabb, így nedves, havas, latyakos, jeges útszakaszon jóval biztonságosabb közlekedést tesznek lehetővé.

Másik sürgető és elhagyhatatlan művelet az ablakmosó és a motor hűtőfolyadékok cseréje fagyállóra. A hűtőfolyadékot már a hideg beállta előtt fontos ellenőriztetni, hiszen ennek elmulasztása - ahogy a tapasztalat is mutatja - magas költségekkel járó meghibásodásokat eredményezhet.

Ne feledkezzünk meg az akkumulátor ellenőrzéséről sem. Hideg időben az akkumulátorkapacitás csökkenhet, így egy régi akkumulátor esetében könnyen előfordulhat, hogy nem indul az autó. A biztonságos közlekedés érdekében az első és hátsó ablaktörlő lapátok átvizsgálása és - ha szükséges - cseréje különösen fontos a téli, ködös időjárásban.

A légkondicionáló használata sokszor télen is hasznos, hiszen kiválóan alkalmas az utastér és az üvegfelületek páramentesítésére. Heti egyszeri használata hozzájárulhat a légkondicionáló élettartamának meghosszabbításához is.

Legyen nálunk jégkaparó, amivel a leghidegebb időben is biztosíthatjuk a jó kilátást. A biztonság kedvéért célszerű egy jégoldó, zárolajozó sprét is beszerezni, és ügyelni rá, hogy azokat ne az autóban tároljuk, mert lehet éppen a befagyott zárak miatt lesz rá szükségünk.

Helyezzünk el a csomagtartóban vontatókötelet, takarót, zseblámpát és védőkesztyűt, melyeknek nagy hasznát vehetjük majd egy fagyos kerékcsere vagy műszaki hiba alkalmával, egy lapát is jól jöhet, ha nagyobb mennyiségű havat kell ellapátolni.

Téli sózott utakon való közlekedést követően érdemes gondoskodnunk járművünk megfelelő tisztításáról, mivel az utak sózásához használt anyag károsíthatja a fényezést. Nagy hidegben azonban mosás után néhány órát parkoljunk olyan helyen - például fűtött mélygarázsban - az autóval, ahol jól ki tud száradni.

Vissza

 

Aktuális híreink

Újabb díjat kaptunk

2020. február 24.

A „Fut a cég” versenysorozatba tavaly 740 cég kapcsolódott be, a céges résztvevők száma pedig meghaladta a 11 000 főt. 

Bővebben

Befejeződött a raktárbővítési beruházás

2020. január 9.

A 2018-ban elkezdett új raktárrész építése 2019 nyarán fejeződött be, az új gépek beszerzése teljes mértékben az év végére valósultak meg. 

Bővebben

A személyszállítás története

2019. december 16.

Sorozatunk záró fejezetében a világ talán leghíresebb személyszállító járműveivel ismerkedhetnek meg kedves olvasóink, melyek karakteres, piros színükkel is kicsit már az ünnepek hangulatát idézik fel nekünk…

Bővebben

A személyszállítás története

2019. november 28.

A trolibusz története A személyszállítás történetéről szóló idei sorozatunk utolsó előtti fejezetében buszra szállunk, méghozzá trolibuszra, bemutatva e sajátságos működésű jármű történetét és legérdekesebb hazai vonatkozásait. Utazzanak velünk!

Bővebben

Többszörös MagyarBrands díjas a K&V Kft.

2019. november 11.

A MagyarBrands program immáron tizedik éve díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket. Az elmúlt egy évtized azt bizonyította, hogy a díj aktív segítség a fogyasztók számára: hiszen a kiválóság megtestesítőjeként a vásárlói döntések egyik meghatározó iránytűje.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. október 30.

Kedves Olvasóink! Az előző két alkalommal a levegőben utaztunk, jelen témánknak köszönhetően viszont most leereszkedünk a mélybe, hiszen a földalatti személyszállítás hőskoráról szól legújabb cikkünk. Külön öröm, hogy ennek kapcsán hazai vonatkozásokat is érinthetünk, hiszen az európai kontinens második és a világ első villanymeghajtású földalatti vasútja Budapesten épült ki.

Bővebben