A tagállamok közlekedési miniszterei október 15-én Luxemburgban megállapodtak arról az uniós szabálymódosításról, amelynek értelmében a tagországok az úthasználati díjakba a környezetterhelés és zajártalmak miatti többletköltséget építhetnek be a teherautók esetében.
A több éve zsákutcában toporgó tárgyalások után, szoros szavazati aránnyal elfogadott kompromisszum az úthasználati díjakkal foglalkozó, úgynevezett Euromatrica irányelv módosítását jelentené. Az úthasználati díjak eddig elsősorban útfenntartási jellegű hozzájárulást foglaltak magukban, környezetvédelmi célokat nem szolgáltak.
Az elvi megállapodást - amelyet már a találkozó előtt számos politikai és szakmai bírálat ért - még az Európai Parlamentnek is jóvá kell hagynia.
Ellenzi a többletilleték bevezetését a fuvarozók nemzetközi szövetsége (IRU), amely szerint a fuvarozókra kirótt pluszteher nem oldaná meg sem a környezetszennyezés, sem az utak túltelítettségének problémáját, ugyanis a szállítócégeknek „nincs más választásuk, mint teljesíteni a megrendeléseket".
Múlt szerdán nagy örömünkre ellátogatott hozzánk Michiel Kuijs, a DAF Trucks NV European Sales Directora, valamint Ferenc Ujszaszi és Attila KISS, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója és kereskedelmi igazgatója.
BővebbenNagy a tesztjármű-forgalom a K&V háza táján, ezúttal egy 100%-ban elektromos Volvo Electric FM vontató járt nálunk terheléses menetpróbán.
BővebbenKözeleg az év vége, de a K&V-nél már a 2025-ös járműbeszerzések vannak terítéken.
BővebbenAz elismerés számunkra különösen fontos, hiszen a beneFit Prize a vállalati jóllét és gondoskodó munkahelyi kultúra díja, amivel olyan cégeket tüntetnek ki, amelyek példaértékű munkavállalói környezetet teremtenek.
BővebbenÚjabb izgalmas fejezetet nyitottunk a K&V flottamegújítási projektjében!
BővebbenA tavalyi sikeres együttműködés után a Mikulás, aki a világ legprofibb logisztikusa, idén újra a K&V-t bízta meg, hogy segítsünk neki kamionjainkkal az ajándékok kiszállításában.
Bővebben