Átvariálná a német vezetés a teherautókra vonatkozó kötelező díjak mértékét, még a jelenlegi kormányzati periódusban. Ez egyeseknek hátránnyal, sokaknak viszont előnnyel járna.
Jelenleg 12 tonna felett kell fizetni az úthasználatért Németországban, az autópályákon, és az idei évtől 110 kilométernyi főútvonalon is, a kijelölt szakaszokon. Az ebből származó bevételeket nagyjából 2 milliárd euróra taksálták ebben a ciklusban. Összességében pedig egy 5 milliárd eurós felújítási és útépítési projektet finanszíroztak volna ebből hosszútávon. Ez aligha fog összejönni a jelenlegi adatok alapján, így a kormány változtatni készül. A díjkötelezettség határát levinnék 7,5 tonnára, így a kisebb teherautók és a nagyobb transzporterek tulajdonosai is fizetnének, cserébe lejjebb vinnék a kilométerdíjakat. Ráadásul további 1000 kilométer főútvonal kerül be a díjköteles útvonalak közé 2015. július 1-jétől. Ennek ellenére most már csak 500 millió euróra számítanak a jelenlegi súlyhatárok feletti járművek úthasználatából, a várakozások szerint pedig a körülbelül 80 ezer 7,5 tonna feletti teherautó használói további 200 millió eurót csengetnének az államkasszába. Így persze még mindig messze lennének az eredeti tervektől, így a 2017-ig tervezett közútberuházásokhoz, a hiányzó összeget, egyéb állami forrásokból lesz kénytelen fedezni a német vezetés.
Forrás: www.kamionhirek.hu