A tengelyszám-beállítást, az útdíj adatszolgáltatást és a díjköteles szakaszok elszámolását is érintik az útdíj rendszer február 9-én életbe lépő változásai. Hazánk legnagyobb bevallási közreműködője a WebEye Magyarország összegyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat, és hogy mire érdemes figyelniük az úthasználóknak.
Újabb fejlesztési fázishoz érkezett, és ezért számos ponton módosul a több mint fél éve bevezetett elektronikus útdíj rendszer. A február 9-én 00 óra 00 perckor életbe lépő változások célja az útdíj bevallás megkönnyítése és az adminisztráció egyszerűsítése, az első néhány napban azonban fokozott figyelmet igényel a felhasználók részéről az átállás.
Az egyik legfontosabb változás a jármű díjszabási kategória beállítását, azon belül is a tengelyszám állítást érinti. A gépjármű tengelyszámát eddig is minden fuvarfeladat előtt ellenőriznie kellett mind a fedélzeti eszközzel, mind a viszonylati jeggyel közlekedő úthasználóknak, hiszen ez is befolyásolja a fizetendő útdíj mértékét. Február 9-től ez annyiban módosul, hogy a fedélzeti eszközt használóknak felül kell vizsgálniuk a korábban megadott tengelyszámot, és a HU-GO portálon a megfelelő opció kiválasztásával nyilatkozniuk kell arról, hogy a jövőben hol kívánják beállítani az erre vonatkozó adatokat: továbbra is a HU-GO portálon keresztül, vagy a bevallási közreműködő segítségével.
Lényeges változás még, hogy a tengelyszám állítás csak a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) visszaigazolását követően számít hatályosnak, tehát az e-mailben kapott megerősítést minden esetben meg kell várni indulás előtt. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy egy esetleges ellenőrzéskor még a korábban beállított tengelyszám alapján kalkulál a rendszer, így akár büntetés is kiszabható.
„A járművek tengelyszáma a legtöbb bevallási közreműködőnél rugalmasan beállítható a fedélzeti egységen keresztül, ezért sokan eddig is ezt a megoldást választották. Ez a lehetőség a jövőben is adott lesz, azonban vasárnap erről külön nyilatkoznia kell majd a felhasználóknak. Azt javasoljuk, hogy mindenki ellenőrizze az aktuálisan beállított tengelyszámot a HU-GO portálon és amennyiben szükséges, frissítse az adatokat. Így elkerülhetőek az átállásból adódó esetleges problémák vagy büntetések” – mondta el Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője.
További változás, hogy az útdíj adatszolgáltatás határideje 25 napra módosult - az úthasználatot követően ennyi idő áll rendelkezésre a fedélzeti eszköz adatainak letöltésére. Ez főleg akkor jelenthet problémát, ha a jármű esetleg külföldre távozik, vagy váratlanul szervizbe kerül. Fontos tehát rendszeresen ellenőrizni a fedélzeti eszköz állapotát és meggyőződni arról, hogy az üzemszerűen regisztrálja a jármű által megtett útvonalat.
„Arra biztatjuk az úthasználókat, hogy a következő napokban vizsgálják meg a jelenlegi útdíj beállításaikat. Apróságnak tűnhet, de érdemes ellenőrizni a regisztrációkor megadott e-mail címet is, hiszen a HU-GO rendszer ezen keresztül értesíti a felhasználókat. Az e-mailben kapott értesítéseket célszerű megőrizni a későbbi adminisztráció megkönnyítésének érdekében. A vasárnap életbe lépő változások a bevallási közreműködők szerződési feltételeit is módosítják, ezért mindenkinek azt tanácsoljuk, hogy körültekintően tájékozódjon a szolgáltatójánál. Erre a célra a WebEye Magyarországnál 24 órás operátorközpontot működtetünk, ahol munkatársaink folyamatosan várják a beérkező telefonhívásokat és a hétvégi változásokkal kapcsolatban is pontos tájékoztatást adnak a felmerülő kérdésekre, valamint honlapjainkon is találnak erre vonatkozó információkat” – mondta el Bagossy Tamás.
Forrás: www.magyarkozlekedes.hu
Hétfőn sikeresen lezajlott egészségügyi szűrőprogramunk! Magyarország legnagyobb mobildiagnosztikai központjának jóvoltából 75 kollégánk kapott átfogó képet egészségi állapotáról a K&V gyöngyösi telephelyén.
BővebbenBüszkén jelentjük, hogy a K&V frissen alakult céges labdarúgó csapatával máris részt vettünk az első megmérettetésen! Szombaton a “Segítsünk Levinek - Jótékonysági Kispályás Labdarúgó Tornán” a Gyöngyösi Atlétikai Klub műfüves pályáin mérkőztünk meg 12 csapattal, és büszkén végeztünk a 8. helyen.
BővebbenMúlt héten Simon János értékesítési menedzser kollégánk átvette új cégautóját, amely már a K&V új, szemet gyönyörködtető piros színét és megújult logóját viseli. Az autóátadásban Papp Norbert, a Renault Shick-R Kft. értékesítési vezetője segédkezett Az új autó nemcsak a K&V kiválóság iránt elkötelezettségét tükrözi, hanem összhangban áll a márkánk friss és dinamikus értékeivel is. Gratulálunk, János, kellemes és biztonságos utat kívánunk!
BővebbenBüszkén jelentjük, hogy pénzügyi mutatóink alapján idén is kiérdemeltük a pénzügyileg legstabilabb cégeknek járó AAA tanúsítványt a Dun & Bradstreet-től! Ez az elismerés megerősíti, hogy a K&V a legmegbízhatóbb vállalatok közé tartozik. Cégünk pénzügyi stabilitása kiemelkedő, és az alacsony fizetésképtelenségi valószínűség azt jelenti, hogy üzleti partnereink biztosak lehetnek benne: a K&V időben és megbízhatóan teljesíti pénzügyi kötelezettségeit.
BővebbenBüszkeség számunkra, hogy ESG-szakértő kollégánk, Belkovics Anikó, meghívást kapott a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamarától, hogy bemutassa cégünk legjobb gyakorlatait a témában.
BővebbenJó melegben és még jobb hangulatban telt a kedd délutánunk, amikor is a K&V kilenc lelkes munkatársa ecsetet ragadott, és újjávarázsolta a Gyöngyösi Állatkert megkopott kerítéseit. Ügyeskedéseinket lelkesen nyugtázta minden négylábú, szőrös, illetve tollas vagy éppen pikkelyes állatkert-lakó , így a "35 év, 35 jótett"-akciónk legújabb bevetése is sikerrel zárult.
Bővebben