A tengelyszám-beállítást, az útdíj adatszolgáltatást és a díjköteles szakaszok elszámolását is érintik az útdíj rendszer február 9-én életbe lépő változásai. Hazánk legnagyobb bevallási közreműködője a WebEye Magyarország összegyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat, és hogy mire érdemes figyelniük az úthasználóknak.
Újabb fejlesztési fázishoz érkezett, és ezért számos ponton módosul a több mint fél éve bevezetett elektronikus útdíj rendszer. A február 9-én 00 óra 00 perckor életbe lépő változások célja az útdíj bevallás megkönnyítése és az adminisztráció egyszerűsítése, az első néhány napban azonban fokozott figyelmet igényel a felhasználók részéről az átállás.
Az egyik legfontosabb változás a jármű díjszabási kategória beállítását, azon belül is a tengelyszám állítást érinti. A gépjármű tengelyszámát eddig is minden fuvarfeladat előtt ellenőriznie kellett mind a fedélzeti eszközzel, mind a viszonylati jeggyel közlekedő úthasználóknak, hiszen ez is befolyásolja a fizetendő útdíj mértékét. Február 9-től ez annyiban módosul, hogy a fedélzeti eszközt használóknak felül kell vizsgálniuk a korábban megadott tengelyszámot, és a HU-GO portálon a megfelelő opció kiválasztásával nyilatkozniuk kell arról, hogy a jövőben hol kívánják beállítani az erre vonatkozó adatokat: továbbra is a HU-GO portálon keresztül, vagy a bevallási közreműködő segítségével.
Lényeges változás még, hogy a tengelyszám állítás csak a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) visszaigazolását követően számít hatályosnak, tehát az e-mailben kapott megerősítést minden esetben meg kell várni indulás előtt. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy egy esetleges ellenőrzéskor még a korábban beállított tengelyszám alapján kalkulál a rendszer, így akár büntetés is kiszabható.
„A járművek tengelyszáma a legtöbb bevallási közreműködőnél rugalmasan beállítható a fedélzeti egységen keresztül, ezért sokan eddig is ezt a megoldást választották. Ez a lehetőség a jövőben is adott lesz, azonban vasárnap erről külön nyilatkoznia kell majd a felhasználóknak. Azt javasoljuk, hogy mindenki ellenőrizze az aktuálisan beállított tengelyszámot a HU-GO portálon és amennyiben szükséges, frissítse az adatokat. Így elkerülhetőek az átállásból adódó esetleges problémák vagy büntetések” – mondta el Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője.
További változás, hogy az útdíj adatszolgáltatás határideje 25 napra módosult - az úthasználatot követően ennyi idő áll rendelkezésre a fedélzeti eszköz adatainak letöltésére. Ez főleg akkor jelenthet problémát, ha a jármű esetleg külföldre távozik, vagy váratlanul szervizbe kerül. Fontos tehát rendszeresen ellenőrizni a fedélzeti eszköz állapotát és meggyőződni arról, hogy az üzemszerűen regisztrálja a jármű által megtett útvonalat.
„Arra biztatjuk az úthasználókat, hogy a következő napokban vizsgálják meg a jelenlegi útdíj beállításaikat. Apróságnak tűnhet, de érdemes ellenőrizni a regisztrációkor megadott e-mail címet is, hiszen a HU-GO rendszer ezen keresztül értesíti a felhasználókat. Az e-mailben kapott értesítéseket célszerű megőrizni a későbbi adminisztráció megkönnyítésének érdekében. A vasárnap életbe lépő változások a bevallási közreműködők szerződési feltételeit is módosítják, ezért mindenkinek azt tanácsoljuk, hogy körültekintően tájékozódjon a szolgáltatójánál. Erre a célra a WebEye Magyarországnál 24 órás operátorközpontot működtetünk, ahol munkatársaink folyamatosan várják a beérkező telefonhívásokat és a hétvégi változásokkal kapcsolatban is pontos tájékoztatást adnak a felmerülő kérdésekre, valamint honlapjainkon is találnak erre vonatkozó információkat” – mondta el Bagossy Tamás.
Forrás: www.magyarkozlekedes.hu
Péntek este a K&V Mikuláskamion-rajzpályázat díjátadóján a Mikulás logisztikai kalandjai életre keltek – méghozzá színpadon és rengeteg mosollyal! Idei pályázatunkra 374 fantasztikus alkotás érkezett, és az általános iskolás gyerekek kreativitása egyszerűen lenyűgözött minket (és a Mikulást is, aki azt mondta, ennyi szuper logisztikai ötletet még a Lappföldön sem látott!). A téma: hogyan jut el a Mikulás a világ minden tájára a K&V kamionjainak segítségével. Hát, a rajzok alapján biztosak vagyunk benne, hogy nincs ajándék, ami a pótkocsiban maradna!
BővebbenVarga Bálint ügyvezetőnk részt vett a Szállítmányozás 2024 konferencia kerekasztal-beszélgetésén, ahol az idei év kihívásait és eredményeit értékelte, valamint megosztotta a K&V 2025-re vonatkozó terveit.
BővebbenA Mátrai Erőmű Búvárklub már 50 éve mutatja meg, mit jelent a sport iránti elkötelezettség és a kitartás ereje. Nagy öröm számunkra, hogy a K&V is időről időre hozzájárulhat a klub sikereihez. Az utánpótlás-nevelésben kulcsszerepet játszó egyesület 160 tagot számlál, köztük 77 gyerektehetséget, akiket mi, a K&V, pro bono szállítunk a különböző országos bajnokságokra és eseményekre.
BővebbenMúlt szerdán nagy örömünkre ellátogatott hozzánk Michiel Kuijs, a DAF Trucks NV European Sales Directora, valamint Ferenc Ujszaszi és Attila KISS, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója és kereskedelmi igazgatója.
BővebbenNagy a tesztjármű-forgalom a K&V háza táján, ezúttal egy 100%-ban elektromos Volvo Electric FM vontató járt nálunk terheléses menetpróbán.
BővebbenKözeleg az év vége, de a K&V-nél már a 2025-ös járműbeszerzések vannak terítéken.
Bővebben