Megosztás:

Változik az e-útdíj rendszer: erre kell figyelni február 9-e után

2014. február 17.

A tengelyszám-beállítást, az útdíj adatszolgáltatást és a díjköteles szakaszok elszámolását is érintik az útdíj rendszer február 9-én életbe lépő változásai. Hazánk legnagyobb bevallási közreműködője a WebEye Magyarország összegyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat, és hogy mire érdemes figyelniük az úthasználóknak.

Újabb fejlesztési fázishoz érkezett, és ezért számos ponton módosul a több mint fél éve bevezetett elektronikus útdíj rendszer. A február 9-én 00 óra 00 perckor életbe lépő változások célja az útdíj bevallás megkönnyítése és az adminisztráció egyszerűsítése, az első néhány napban azonban fokozott figyelmet igényel a felhasználók részéről az átállás.

Az egyik legfontosabb változás a jármű díjszabási kategória beállítását, azon belül is a tengelyszám állítást érinti. A gépjármű tengelyszámát eddig is minden fuvarfeladat előtt ellenőriznie kellett mind a fedélzeti eszközzel, mind a viszonylati jeggyel közlekedő úthasználóknak, hiszen ez is befolyásolja a fizetendő útdíj mértékét. Február 9-től ez annyiban módosul, hogy a fedélzeti eszközt használóknak felül kell vizsgálniuk a korábban megadott tengelyszámot, és a HU-GO portálon a megfelelő opció kiválasztásával nyilatkozniuk kell arról, hogy a jövőben hol kívánják beállítani az erre vonatkozó adatokat: továbbra is a HU-GO portálon keresztül, vagy a bevallási közreműködő segítségével.
Lényeges változás még, hogy a tengelyszám állítás csak a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) visszaigazolását követően számít hatályosnak, tehát az e-mailben kapott megerősítést minden esetben meg kell várni indulás előtt. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy egy esetleges ellenőrzéskor még a korábban beállított tengelyszám alapján kalkulál a rendszer, így akár büntetés is kiszabható.

„A járművek tengelyszáma a legtöbb bevallási közreműködőnél rugalmasan beállítható a fedélzeti egységen keresztül, ezért sokan eddig is ezt a megoldást választották. Ez a lehetőség a jövőben is adott lesz, azonban vasárnap erről külön nyilatkoznia kell majd a felhasználóknak. Azt javasoljuk, hogy mindenki ellenőrizze az aktuálisan beállított tengelyszámot a HU-GO portálon és amennyiben szükséges, frissítse az adatokat. Így elkerülhetőek az átállásból adódó esetleges problémák vagy büntetések” – mondta el Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország ügyvezetője.

További változás, hogy az útdíj adatszolgáltatás határideje 25 napra módosult - az úthasználatot követően ennyi idő áll rendelkezésre a fedélzeti eszköz adatainak letöltésére. Ez főleg akkor jelenthet problémát, ha a jármű esetleg külföldre távozik, vagy váratlanul szervizbe kerül. Fontos tehát rendszeresen ellenőrizni a fedélzeti eszköz állapotát és meggyőződni arról, hogy az üzemszerűen regisztrálja a jármű által megtett útvonalat. 

„Arra biztatjuk az úthasználókat, hogy a következő napokban vizsgálják meg a jelenlegi útdíj beállításaikat. Apróságnak tűnhet, de érdemes ellenőrizni a regisztrációkor megadott e-mail címet is, hiszen a HU-GO rendszer ezen keresztül értesíti a felhasználókat. Az e-mailben kapott értesítéseket célszerű megőrizni a későbbi adminisztráció megkönnyítésének érdekében. A vasárnap életbe lépő változások a bevallási közreműködők szerződési feltételeit is módosítják, ezért mindenkinek azt tanácsoljuk, hogy körültekintően tájékozódjon a szolgáltatójánál. Erre a célra a WebEye Magyarországnál 24 órás operátorközpontot működtetünk, ahol munkatársaink folyamatosan várják a beérkező telefonhívásokat és a hétvégi változásokkal kapcsolatban is pontos tájékoztatást adnak a felmerülő kérdésekre, valamint honlapjainkon is találnak erre vonatkozó információkat” – mondta el Bagossy Tamás.

Forrás: www.magyarkozlekedes.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

Újabb busz érkezett

2020. július 13.

Személyszállítási flottánk 1 db 56 személyes új Iveco típusú busszal bővült.

Bővebben

Ismét ellátogattak hozzánk a jövő logisztikusai

2020. július 8.

Gyöngyösi raktárbázisunkban szakmai bemutatóval vártuk a diákokat.

Bővebben

Újra Bisnode AAA tanúsítványt kapott a K és V Kft.

2020. július 7.

A K és V Kft. hetedszer is a Bisnode AAA (tripla A) tanúsítványát kapta meg, mellyel Magyarországon csupán a cégek 0,63 %-a rendelkezik és azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata rendkívül alacsony.  

Bővebben

Ismét Superbrands díjas a K&V Kft.

2020. június 20.

Idén tizenharmadik alkalommal ült össze a jelenleg 22 tagú, független szakemberekből álló bizottság, amely márkánkat a K&V Logistis Solutions-t érdemesnek találta a Business Superbrands 2020 védjegy viselésére. Büszkék vagyunk arra, hogy 2017, 2018 és 2019 után 2020-ban immár negyedik alkalommal nyerhettük el a független, marketingszakmai és vállalatvezető szakemberekből álló testület bizalmát.

Bővebben

Sikeres újratanúsítás a K és V Kft-nél

2020. június 12.

2020. május 13-14-én került sor a K és V Kft. integrált irányítási rendszerének sikeres újratanúsítására, mely az ISO 9001:2015 Minőségirányítási és ISO 14001:2015 Környezetközpontú irányítási rendszer szabványok szerint került felülvizsgálatra. 

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2020. május 14.

Cégünk 2020-ban is folytatja a járműpark korszerűsítését és minőségi cseréjét. Ebben az évben 25 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató cseréjére kerül sor, melyből az utolsó 4 db is megérkezett.

Bővebben