Megosztás:

Terv marad-e a német útdíj 12 tonna alatt

2014. február 15.

A nemzetközi sajtótudósításokat előszeretettel böngészők figyelmét bizonyára nem kerülte el, hogy Németországban -bajor választási kampányfogásként- 2013-ban ismét felvetődött az a korábbi elképzelés, mely szerint a német autópályákon a személy- és a kistehergépjárművekre is útdíjat számolnának fel.

 A témát már korábban is meglebegtették a politikusok, hiszen Németországban ezidő szerint (2014) csak a 12 tonna legnagyobb megengedett össztömeg feletti áruszállító járművekre vonatkozik a fizetési kötelezettség, így nem csoda, hogy a közlekedés „könnyű súlyú” szereplőinek térdre kényszerítése (tekintve a várható busás bevételt) igencsak csábító vízió a mindenkori német kormányzat számára... Mindez persze azzal a kitétellel, hogy a 12 tonna alatti német honosságú járművek továbbra is díjmentességet élveznének.

Mint a Kossuth Rádió „180 Perc” című reggeli hírműsorában 2014. január 8-án elhangzott: a korábban kifogástalan állapotú német közlekedési infrastruktúra mára már javításra szorulna, s ehhez teremtene forrást a szakminisztérium által kalkulált 800 millió eurós bevétel, mely az útdíjrendszer kiterjesztésének halasztásával tehát 2014-ben is csak terv marad. Erősen valószínűsíthető azonban, hogy a 12 tonna alatti külföldi (nem német) járművek megadóztatása 2015-re vagy 2016-ra kőkemény valósággá válik.

Az elképzelés nagy ellenérzést váltott ki a külföldi autósok körében: elsősorban (érthető módon) a környező országok lakói „prüszkölnek ellene”, akik napi gyakorisággal érintik Németország autópályáit.

Forrás: www.mkfe.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

Bisnode AAA minősítést kapott a K&V Kft.

2019. július 10.

A K&V Kft. a Bisnode AAA (tripla A) tanúsítványát kapta meg, mellyel Magyarországon csupán a cégek 0,63 %-a rendelkezik, és azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata rendkívül alacsony.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. június 26.

A mai alkalommal az első és második ipari forradalom legjelentősebb, korszakalkotó találmányának, a lokomotívnak a világhódító útját mutatjuk be. Utazzanak velünk!

Bővebben

Újabb vontatók érkeztek

2019. június 17.

Cégünk folytatja járműparkja minőségi cseréjét. Megérkezett a következő 10 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató, így az idén már 30 db vontató érkezett. 

Bővebben

Sikeres 2. felügyeleti audit a K&V Kft-nél

2019. június 6.

2019. május 9-10-én került sor a K&V Kft. integrált irányítási rendszerének második felügyeleti auditjára, melyet már 2017-ben a megváltozott szabványok (ISO 9001:2015 Minőségirányítási és ISO 14001:2015 Környezetközpontú irányítási rendszer) szerint tanúsítottunk. A Bureau Veritas Certification tanúsító megállapította, hogy a rendszer magas színvonalon működik és jól látható a folyamatos fejlesztés.

Bővebben

IRU diplomát kaptak gépkocsivezetőink

2019. május 30.

Az idén a K&V Logstic Solutions gépjárművezetői közül hárman érdemelték ki az IRU diplomát és az aranyjelvényt.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. május 30.

A személyszállítás történetével foglalkozó cikksorozatunk mostani és következő fejezetében az első ipari forradalom legjelentősebb találmányainak, a gőzhajónak és a gőzmozdonynak a felfedezéséről és hatásáról, valamint magyarországi vonatkozásairól tudhatnak meg kedves olvasóink érdekességeket. Mivel a feltalálás „rangelsősége” a gőzhajót illeti meg, mostani cikkünket e közlekedési eszköznek szenteljük. Tartsanak velünk!

Bővebben