Híreink

Drágul a gyorshajtási tarifa Lengyelországban

2015. május 31.

A közúti bírságok megemeléséről döntött a lengyel parlament. A változás júniustól lép életbe, így aki Lengyelországban jár, súlyosabb tarifával számolhat gyorshajtás esetén.

Bővebben

Módosult az EKÁER június 1-től

2015. május 28.

Az EKÁER-t szabályozó rendelet új szakaszai léptek hatályba június elsejétől, az új szabályoknak megfelelően változott a felhasználói felület is. Az 5/2015-ös NGM rendelet 15. § (4)–(6) bekezdése 2015. június 1-től lépett hatályba.

Bővebben

2015. október 1-től számottevően nő az útdíj költsége Németországban

2015. május 26.

2015. július 1-jétől további 1100 kilométer főútvonalat tesznek díjkötelessé, valamint 2015. október 1-jétől a 7,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépjárművekre is kiterjesztik a díjkötelezettség határát. (Jelenleg 12 tonna felett kell fizetni az úthasználatért).

Bővebben

IRU diplomát kapott gépkocsivezetőnk

2015. május 19.

Az idén 2015. május 16-án Budaörsön a Holiday Inn Hotelben került sor az IRU Aranyjelvény és Díszoklevél átadására. Összesen 45 IRU diplomát adtak át, melyből egyet a K és V Kft. gépkocsivezetője vehetett át.

Bővebben

Sikeres felügyeleti audit a K és V Kft-nél

2015. május 14.

2015. 05. 12-13-án került sor Cégünknél az ISO 9001:2008-as Minőségirányítási és az ISO 14001:2004-es Környezetközpontú irányítási rendszer első felügyeleti auditjára, melyet a Bureau Veritas Hungary vizsgált.

Bővebben

Tesztautó érkezett a DAF-tól

2015. május 10.

A Hungarotruck egy DAF XF 460 Super Space Cab típusú vontatót adott át cégünknek tesztelésre.

Bővebben

Osztrák környezetvédelmi matrica és környezetvédelmi tilalom kiterjesztése

2015. április 21.

2015. január 1-je óta valamennyi Bécsben és Bécs környékén, valamint Stájerország egyes részein közlekedő tehergépjárművet vagy nyerges vontatót el kell látni az osztrák környezetvédelmi matricával. 2015. július 1-je után ez szabályozás a Felső-Ausztriában, az A1-es autópálya egy szakaszán közlekedő tehergépjárművekre és nyerges vontatókra is vonatkozni fog.

Bővebben

Nem lesz kötelező a nyomásellenőrző a teherautósoknak

2015. április 14.

2014. novembere óta, újonnan üzembe helyezett személyautóknál, kötelező a keréknyomás-ellenőrző rendszer használata az EU-ban. A szerkezet segítségével rengeteg baleset előzhető meg, a helyes keréknyomás pedig jó hatással van a jármű üzemanyag-fogyasztására is. Annak ellenére, hogy a lehetősége meglenne rá, az ügyben illetékes EU-bizottság nem látja megalapozottnak a törvény kiterjesztését a teherautókra is.

Bővebben

Nyáron dönthetnek 150 milliárd forintnyi hazai közlekedésfejlesztés uniós támogatásról

2015. április 3.

Magyarország első körben 17 közlekedésfejlesztési beruházással pályázik az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaira. A 2015. március elején benyújtott, nettó 150 milliárd forint összköltségű beruházások közé tartozik a komáromi Duna-híd megépítése, a Kelenföld–Százhalombatta vasútvonal korszerűsítése és a vízi közlekedés biztonságának fejlesztése mellett az első hazai cseppfolyósított földgáz (LNG) töltőpontok létesítése is.

Bővebben

Hatékony eszköz az EKAER az élelmiszerbiztonság területén

2015. április 2.

104 szállítmánynál 1500 tonna élelmiszer ellenőrzését végezték el az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKÁER) indulása óta a Kormányhivatalok és a NÉBIH Kiemelt Ügyek Igazgatóságának (KÜI) szakemberei.

Bővebben

Franciaország is a kötelező minimálbér kiterjesztésének eszközével küzd a "tisztességtelen verseny" ellen...

2015. február 25.

Franciaországban az eddigi értesülések szerint folyamatban van egy számos gazdasági területet érintő, a gazdaság élénkítését célzó jogalkotási folyamat, mely beterjesztőjéről, Emmanuel Macron gazdasági miniszterről Macron-törvényként közismert, és amely elsősorban bizonyos szociális és gazdasági előírások, így például a vasárnapi üzletnyitvatartások bővítése terén határoz meg rendelkezéseket.

Bővebben

Megjósolhatatlan az olajárak alakulása

2015. február 11.

A kőolaj nemzetközi ára az elmúlt két hét alatt 17 éve nem látott ütemben nőtt, de továbbra is nagyjából 50 százalékkal alatta van a tavaly júniusi árának. Nagy a piaci bizonytalanság, egyesek hordónkénti 30 dolláros kőolajárra készülnek, de a Kőolaj-exportáló Országok Szervezetének (OPEC) főtitkára 200 dolláros hordónkénti árat is elképzelhetőnek tart - írta a Bloomberg hírügynökség.

Bővebben