Az Európai Bizottság javaslatot tett közel 3,8 millió eurós támogatásra (Next-E projekt) az európai tranzitútvonalak mentén 252 gyorstöltő- és villámtöltő-állomást kialakítására, hogy a közép-kelet-európai régió tisztán elektromos járművekkel is átjárható legyen. A projekt Magyarország mellett Csehországra, Szlovákiára, Szlovéniára, Horvátországra és Romániára is kiterjed.
A Bizottság ezzel jelentős lépést tesz az európai beruházási terv és Európa összekapcsoltságának megvalósítása felé. A kiválasztott projektek hozzá fognak járulni a vasúti vonalak korszerűsítéséhez, a szűk keresztmetszetek megszüntetéséhez és a határkeresztező összeköttetések javításához, az alternatív üzemanyagokat biztosító töltőállomások létrehozásához, valamint az innovatív forgalomirányítási megoldások megvalósításához. A legnagyobb uniós hozzáadott érték és hatás biztosítása érdekében a kiválasztott projektek többnyire az európai közlekedési hálózat stratégiai szakaszaira összpontosulnak. A projekteket a 2016 októberében meghirdetett versenypályázati felhívások útján választották ki finanszírozásra.
A testület június 23-i közleménye szerint összesen 2,7 milliárd euró értékben 152 projektet támogattak az Európai Unió közlekedésének fejlesztése érdekében.
A projekt célja, hogy a Mol-csoport, az E.ON-csoport és a Nissan magyarországi leányvállalata közös konzorciumukon (NEXT-E projekt) keresztül egy 150 kilométer sűrűségű, univerzális elektromos villámtöltő-hálózatot alakítson ki az európai tranzitútvonalak mentén elhelyezkedő, Mol-csoporthoz tartozó töltőállomási gerinchálózaton, ezáltal a közép-kelet-európai régió tisztán elektromos eszközökkel is átjárhatóvá válik.
Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2016. évi pályázatának támogatásával Magyarország mellett Csehország, Szlovákia, Horvátország, Szlovénia és Románia is tisztán elektromos eszközökkel lesz átjárható. A tavaly meghirdetett, 15 évre szóló Mol 2030 stratégiának megfelelően a Mol már többször elmondta, hogy nyitni kíván az elektromos közlekedés irányába illetve, hogy a Mol célja, hogy az alternatív üzemanyagok piacán is meghatározó magyarországi és régiós szereplővé váljon.
Forrás: www.logisztika.com
Idén is megkaptuk a Dun & Bradstreet tanúsítványát, ami azt jelenti, hogy a K&V továbbra is a pénzügyileg legstabilabb, legmegbízhatóbb magyar cégek közé tartozik! Ez az elismerés nem pályázaton múlik: csak azoknak ítélik oda, akiknél tényleg rendben van minden. Büszkék vagyunk rá, hogy egy nemzetközi minősítő is visszaigazolta: amit építünk, az erős alapokon áll.
BővebbenA gyöngyösi kisegítő iskolában 2018 óta működik egy Snoezelen terápiás szoba, amely az autizmus spektrumzavarral élő gyermekek számára nyújt megnyugtató, érzékszervi ingereken alapuló fejlesztést. Az évek során a helyiség elhasználódott, az eszközök jó része tönkrement... most viszont újra teljes pompájában várja a gyerekeket!
BővebbenGyöngyös is mozgásba lendült az egészségért! Hétvégén városunk adott otthont a Richter Egészségváros rendezvénynek, amely rengeteg érdeklődőt vonzott, nem véletlenül: szűrések, tanácsadás, előadások, közös séta, és minden, ami a testi-lelki jólétünkről szól.
BővebbenA mai napon újabb mérföldkőhöz érkeztünk: 6 db új KRONE hűtős félpótkocsival bővült hűtős flottánk. A bővítést és korszerűsítést egyre növekvő gyógyszeripari megbízásaink indokolták, a maximális minőségbiztosítás jegyében.
BővebbenMa reggel megnyitotta kapuit a transport logistic szakkiállítás Münchenben, és kollégáink már a nyitás óta jelen vannak, készen arra, hogy partnereinkkel találkozzanak, és új kapcsolatokat építsenek.
BővebbenHatalmas siker volt a Közlekedésbiztonsági Nap! Még esőben is! Hiába csepergett az eső szombaton, a Közlekedésbiztonsági Napunkat a gyöngyösi rutinpályán semmi sem mosta el, sőt, a vendégek száma még a várakozásainkat is felülmúlta!
Bővebben