Megosztás:

Elektronikus autópályadíj-rendszert vezetett be Szlovénia

2018. április 7.

2018. április 1-től elektronikus autópályadíj-, úgynevezett DarsGo rendszert vezetett be Szlovénia a 3,5 tonna feletti gépjárművekre, a többi járműre továbbra is a matricarendszer van érvényben.

 

Minden 3,5 tonna feletti járművet regisztrálni kell az új rendszerben, azokat is, amelyek jelenleg rendelkeznek Dars kártyával vagy készülékkel. A felhasználók a www.darsgo.si honlapon tájékozódhatnak.

A DarsGo rendszer nyilvántartja a jármű rendszámát és EURO környezetvédelmi besorolási osztályát. A nehézgépjármű áthaladásakor a fizetőkapuba beépített technológia észleli a járműben lévő berendezést, és a megtett távolság alapján kiszámolja az útdíjat.

A meglévő autópályadíj-rendszer 2018. március 31-én 24 óráig működött.

A DarsGo berendezések megvásárolhatók az autópályák mentén lévő üzemanyagtöltő állomásokon működő DarsGoservis ügyfélszolgálati pontokon is. A rendszerben való regisztrációhoz a jármű forgalmi engedélye és az EURO környezetvédelmi szabványnak való megfelelésről szóló igazolás szükséges.

Forrás: magyar-logisztika.hu

Vissza
Kapcsolódó anyagok
  • Észtországban is útdíjat kell fizetni a 3,5 tonna feletti járművekre jövőre
  •  

    Aktuális híreink

    2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

    2019. október 15.

    Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

    Bővebben

    Új vontatók érkeztek

    2019. október 14.

    Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

    Bővebben

    Pályaorientációs nap Cégünknél

    2019. október 8.

    Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

    Bővebben

    A személyszállítás története

    2019. szeptember 30.

    Kedves Olvasóink! Múlt havi cikkünket – melyet a zeppelin léghajónak szenteltünk – azzal zártuk, hogy az a légijármű, melyet a Wright-fivérek találtak fel, hosszabb távon jóval sikeresebbé tudott válni.  Az emberiség repülésről szőtt évezredes álma nekik köszönhetően valósult meg, és indult el máig tartó, ígéretes perspektívák előtt álló diadalútjára.

    Bővebben

    A személyszállítás története

    2019. szeptember 2.

    A személyszállítás történetével foglalkozó minisorozatunkban jártunk már földön, vízen, most pedig felereszkedünk a levegőbe is. Az emberiségnek mindig is nagy vágyálma volt a repülni tudás. Gondoljunk csak Daidalosz és Ikarosz történetére, vagy épp a reneszánsz géniuszára, Leonardo da Vincire. Ám csak a második ipari forradalom technikai újításai tették először lehetővé a 19-20. század fordulóján, hogy ez az álom valósággá váljon. Bár a „végső győztes” az amerikai Wright-fivérek által megkonstruált repülőgép lett, a levegőben történő személyszállítás mégsem velük indult, hanem egy - ma már inkább csak furcsa alakjáról emlékezetes  - magyar találmánnyal, a zeppelin léghajóval….

    Bővebben

    A személyszállítás története

    2019. augusztus 1.

    Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

    Bővebben