Homoly Róbert közlekedéspolitikáért felelős álamtitkár és Viktor Stromček, a szlovák Közlekedési és Építésügyi Minisztérium államtitkára kétoldalú találkozón tekintették át a határvonalat érintő közlekedési kapcsolatok fejlesztési terveit 2017. szeptember közepén Budapesten.
A felek egyeztettek az M15-ös gyorsforgalmi út négysávúsításának menetrendjéről. Az idén megkezdődő és 2020-ra befejeződő beruházásnak köszönhetően a két szomszédos főváros között teljes értékű autópálya-kapcsolat jön létre. Hasonló ütemezésben épül meg az új komáromi Duna-híd.
Az államtitkárok megállapodtak abban, hogy szakértői egyeztetéseket kezdenek az M2 határcsatlakozási pontjának kijelöléséről. A gyorsforgalmi út Budapest-Vác szakaszán már dolgoznak a kivitelezők, a folytatás előkészítése is zajlik.
Idén elkészül az M30 Tornyosnémeti-országhatár szakasza, 2018 elején megindulnak a munkálatok a Miskolcig még hiányzó közel 57 kilométeren. Az M35 és M4 párhuzamos fejlesztéseivel mindkét irányba kiegészül a borsodi megyeszékhely és Debrecen között már most teljes hosszban meglévő magas színvonalú közúti összeköttetés. A Lengyelország, Szlovákia és Magyarország keleti régióit egymással és a tengeri kikötőkkel összekapcsoló Via Carpatia útvonal hazai szakaszai a következő években így hiánytalanul kiépülnek.
A két ország vasúttársaságai korábban megállapodásra jutottak arról, hogy a decemberi menetrendváltásról járatokat közlekedtetnek Hegyeshalom-Rajka és Pozsony-Ligetfalu között. A tárgyalófelek támogatták a további egyeztetéseket a közvetlen Győr-Pozsony viszonylat újraindításának lehetőségéről. Javaslatként merült fel, hogy a két fővároson át Prágába tartó szerelvények a Keleti helyett a Nyugati Pályaudvarról induljanak, ezzel 15 perccel csökkenhetne a menetidő.
Az államtitkárok végül megállapodást írtak alá a közös államhatáron lévő közúti határhidak és határút-szakaszok üzemeltetéséről, fenntartásáról és rekonstrukciójáról. A közös tulajdonban levő határhidak üzemeltetési feladatai egyszerűbben láthatóak el, ha az egyik fél elvállalja egy híd teljes felügyeletét, míg egy másik, hasonló méretű híd fenntartásáról teljes egészében a másik ország gondoskodik. A közös határon futó utak felügyeletét pedig annak érdemes ellátnia, aki munkagépeivel könnyebben tudja megközelíteni az adott utat. Az eredetileg tíz éve létrejött megállapodás teljes megújítását az időközben megépült hidak kezelése, az eddigi tapasztalatok beépítése és a végrehajtás hatékonyságának elősegítése érdekében felmerült nagyszámú módosítási igény indokolta.
Forrás: www.magyarlogisztika.hu
Immár 52 db vadonatúj Volvo FH Aero vontató erősíti a K&V nemzetközi járműflottáját!
BővebbenMert játszani nem csak az ovisoknak fontos. Az általános iskolás korú gyerekeknek is szükségük van mozgásra, nevetésre, közös játékra – ezek ugyanis legalább annyira fejlesztik a kreativitást, az együttműködést és az önbizalmat, mint a tantermi órák.
Bővebben2025. szeptember 5-én részt vettünk a „Shuangliu: kapu Európa és Ázsia között – együtt a jövőért” című üzleti találkozón a Budapest Hilton Hotelben.
BővebbenMost kiderül, mit tud az e-mobilitás a gyakorlatban!Egy hónapig kipróbáljuk az IVECO Crossway LE City ELEC elektromos autóbuszt egyik megrendelőnk telephelyén, hogy testközelből tapasztaljuk meg, hogyan működik egy e-busz a mindennapi közlekedésben.
BővebbenCsengtui siker Kínából! Büszkén osztjuk meg, hogy a K&V támogatásával készülő tehetséges uszonyosúszó, Pernyész Dorottya, augusztusban fantasztikus eredményt ért el a 2025-ös Világjátékokon Csengtuban, Kínában: 100 m uszonyos gyorsúszásban ezüstérmet szerzett!
BővebbenMúlt szombaton Abasáron, a Tekeres-pataknál rendezték meg az első Rönkhúzó Versenyt Ország és Határok Nélkül, ahol a zene, a látvány és a falusi vendégszeretet találkozott egy felejthetetlen napra.
Bővebben