Megosztás:

Szélesebb lesz az M2

2017. február 28.

Átépítik az M2-es autóutat: az M0-s körgyűrűtől Vác déli csomópontjáig vezető 19,6 kilométerére 32,9 milliárd forintot költenek.

Az uniós és költségvetési forrásokból finanszírozott építkezés 2019-re tervezett befejezése után Budapest és a Duna partján fekvő járási székhely között óránként 110 kilométeres sebességgel lehet majd autózni. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közlése szerint a beruházás megvalósítására nyílt közbeszerzési eljárással választották ki a kivitelezőt. A legkedvezőbb, kilométerenként 1,68 milliárd forintos ajánlatot a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG által életre hívott STR+S-M2 Konzorcium adta. A győztesek az áprilisban induló fejlesztés keretében felújítják és kibővítik az autóutat. A jelenleg 13,4 kilométer hosszon irányonként egy-egy forgalmi sávos útpálya mellett egy második burkolati sáv épül. A beruházás lezárásakor az autósok középen elválasztó sávval határolt, kétszer két forgalmi sávos gyorsforgalmi útként kapják vissza az M2-est. A meglévő pályaszerkezetet megerősítik, a közlekedés biztonságát pedig burkolt leállósáv és a sztráda teljes hosszában kiépülő fizikai elválasztás szolgálja majd.

A kivitelezők elvégzik a meglévő műtárgyak felújítását és megépítik az új pálya műtárgyait is, köztük egy vasút feletti hidat. Új, külön szintű csomópont épül Dunakeszi északi részén és Sződligetnél. Fótnál félcsomópont létesül új fel- és lehajtóágak kiépítésével, megteremtve a közvetlen kapcsolatot Budapest irányába a településről. Dunakeszi mellett az M2-es autóúton a jelenlegi pihenő az új, Dunakeszi északi csomóponttal kombinált pihenővé épül át. A fejlesztés révén tovább mérséklődhet a 2-es főút mentén található települések, így Dunakeszi, Göd, Sződ, Sződliget, Fót, Csörög, Vác belső úthálózatának forgalma, biztonságosabbá válhat a közlekedés, csökkenhet a balesetek száma.

Forrás: navigatoronline.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. október 14.

Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

Bővebben

Pályaorientációs nap Cégünknél

2019. október 8.

Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 30.

Kedves Olvasóink! Múlt havi cikkünket – melyet a zeppelin léghajónak szenteltünk – azzal zártuk, hogy az a légijármű, melyet a Wright-fivérek találtak fel, hosszabb távon jóval sikeresebbé tudott válni.  Az emberiség repülésről szőtt évezredes álma nekik köszönhetően valósult meg, és indult el máig tartó, ígéretes perspektívák előtt álló diadalútjára.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 2.

A személyszállítás történetével foglalkozó minisorozatunkban jártunk már földön, vízen, most pedig felereszkedünk a levegőbe is. Az emberiségnek mindig is nagy vágyálma volt a repülni tudás. Gondoljunk csak Daidalosz és Ikarosz történetére, vagy épp a reneszánsz géniuszára, Leonardo da Vincire. Ám csak a második ipari forradalom technikai újításai tették először lehetővé a 19-20. század fordulóján, hogy ez az álom valósággá váljon. Bár a „végső győztes” az amerikai Wright-fivérek által megkonstruált repülőgép lett, a levegőben történő személyszállítás mégsem velük indult, hanem egy - ma már inkább csak furcsa alakjáról emlékezetes  - magyar találmánnyal, a zeppelin léghajóval….

Bővebben

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben