Megosztás:

Útdíj Belgium

2016. április 6.

2016. április 1-jétől használatarányos útdíjat vezettek be a 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépjárművekre Belgiumban, amely felváltja a korábban érvényben lévő, időalapú Eurovignette rendszert.

Az Európai Unió a diszkriminációmentesség elve alapján, az időalapú rendszerek helyett a használatarányos, műholdas technológián alapuló útdíjszabás bevezetését támogatja. Az áprilisban Belgiumban bevezetésre kerülő műholdas útdíj-rendszer illeszkedik az Európai Unió a nehéz gépjárművekre egyes infrastruktúrák használatáért kivetett díjakról szóló irányelvébe (Irányelv 1999/62/EC), a környezetben tartósan megmaradó szerves szennyező anyagokról szóló uniós irányelvbe (Irányelv 2004/52/EC) és az európai elektronikus útdíjszedési szolgáltatás és műszaki elemeinek meghatározásáról szóló bizottsági határozatba (Határozat 2009/750/EC).

A nyugati országokban nem ritka, hogy az utak használata díjtalan, vagy csak minimális összeget kérnek útdíj gyanánt, esetleg csak bizonyos szakaszokért kell fizetni, ha személyautóval vagy motorkerékpárral közlekedünk. Belgium is azok közé az országok közé tartozik, ahol nem mindenkinek kell fizetni a sztrádák használatáért, ugyanis Belgiumban az autópályák használata 2013-ban minden szakaszon ingyenes. Kivételt ez alól csak a Llefkenshoek Tunnel képez, ahol hat eurót, azaz körülbelül 1800 forintot kell fizetnünk.

A 12 tonna össztömeget meghaladó járműveknek viszont kell fizetni, számukra az Eurovignette megváltása kötelező, ami Belgium, Hollandia, Luxemburg, Dánia és Svédország közös útdíj-fizető rendszere. Ezekben az országokban az autópályák és utak használatát a 12 tonnánál nehezebb gépjárművek csak az Eurovignette díj kifizetését követően vehetik igénybe, még akkor is, ha a gépjármű csak áthalad az említett országok bármelyikén.

Az Eurovignette rendszer 2008 októbere óta teljes mértékben elektronikus, ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy kevesebb papírt kell őrizgetnünk, ugyanis a gépjármű a kiválasztott időszakra bekerül az adatbázisba, így követhetővé válik, hogy mikor, mennyi ideig tartózkodtunk Belgiumban, és használjuk az utakat. Az eladóhelyen kapott, vagy internetes rendelés esetén a számítógépen kinyomtatott bizonylat megőrzésére nincs szükség, az adatbázisban látszik, hogy fizettünk, további bizonyítékra nincs szükség.

Az így befizetett díj ellenében korlátozott ideig autózhatunk Belgium útjain, egy napig, egy hétig, egy hónapig, vagy akár egy évig – attól függően, hogy mekkora összeget fizettünk ki. Kamionok esetében az éves Eurovignette díj 1250 euró, vagyis körülbelül 375 000 forint (természetesen a forintban megadott érték az árfolyamtól függően változhat). További előnye az Eurovignette rendszernek, hogy ha több Eurovignette országon haladunk keresztül, elegendő egy alkalommal megvásárolnunk az Eurovignette-t, nem kell mindenhol külön-külön fizetnünk az utak használatáért.

Forrás: www.utdij.hu

Vissza
Kapcsolódó anyagok
  • 2016. április 1-től használatarányos útdíjat vezetnek be Belgiumban
  •  

    Aktuális híreink

    2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

    2019. október 15.

    Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

    Bővebben

    Új vontatók érkeztek

    2019. október 14.

    Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

    Bővebben

    Pályaorientációs nap Cégünknél

    2019. október 8.

    Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

    Bővebben

    A személyszállítás története

    2019. szeptember 30.

    Kedves Olvasóink! Múlt havi cikkünket – melyet a zeppelin léghajónak szenteltünk – azzal zártuk, hogy az a légijármű, melyet a Wright-fivérek találtak fel, hosszabb távon jóval sikeresebbé tudott válni.  Az emberiség repülésről szőtt évezredes álma nekik köszönhetően valósult meg, és indult el máig tartó, ígéretes perspektívák előtt álló diadalútjára.

    Bővebben

    A személyszállítás története

    2019. szeptember 2.

    A személyszállítás történetével foglalkozó minisorozatunkban jártunk már földön, vízen, most pedig felereszkedünk a levegőbe is. Az emberiségnek mindig is nagy vágyálma volt a repülni tudás. Gondoljunk csak Daidalosz és Ikarosz történetére, vagy épp a reneszánsz géniuszára, Leonardo da Vincire. Ám csak a második ipari forradalom technikai újításai tették először lehetővé a 19-20. század fordulóján, hogy ez az álom valósággá váljon. Bár a „végső győztes” az amerikai Wright-fivérek által megkonstruált repülőgép lett, a levegőben történő személyszállítás mégsem velük indult, hanem egy - ma már inkább csak furcsa alakjáról emlékezetes  - magyar találmánnyal, a zeppelin léghajóval….

    Bővebben

    A személyszállítás története

    2019. augusztus 1.

    Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

    Bővebben