Megosztás:

2016. április 1-től használatarányos útdíjat vezetnek be Belgiumban

2015. szeptember 7.

Az új rendszer a jelenlegi időalapú Eurovignette rendszert fogja felváltani. A bevezetést követően a belga utakon közlekedő, valamennyi 3,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépjárműnek rendelkeznie kell majd működő fedélzeti egységgel.

A készülékeket postai kézbesítéssel a www.satellic.be honlapon keresztül lehet majd megrendelni, de a határokon továbbá az ország egész területén lesznek értékesítési pontok, ahol ezek az eszközök átvehetőek lesznek. A készülékekért 135 euró kauciót kell fizetni, de ez az összeg a működőképes készülék leadásakor visszatérítésre kerül.

A készüléket a gépkocsivezető is könnyen installálhatja a kabinban, az üzembe helyezést követő néhány percen belül az összes díjköteles út használható. A műholdas technológiát használva a készülék regisztrálja, hogy a gépjármű mely utakon milyen távolságot tett meg. A díjfizetésre köteles kilométerszámot vezeték nélküli technológiával küldik az adatközpontba, amely minden egyes autópálya szakaszra alkalmazandó tarifán alapuló számlát generál.

A Belgiumot elhagyó gépkocsivezetők, bármelyik elosztó ponton le tudják majd adni a készüléküket. Az előzetes tájékoztatások alapján a honlap és a szervizpontok az éles üzem bevezetése előtt, 6 hónappal már üzemelni fognak, elegendő időt biztosítva ezzel a felkészülésre.

  • Flandria díjfizetős útszakaszai ITT>>
  • Vallónia díjfizetős útszakaszai ITT>>
  • Brüsszel agglomeráció díjfizetős útszakaszai ITT>>

 
ÚTHASZNÁLATI DÍJTARIFÁK

(A díj az infrastruktúra és a külső költség elemeket egyaránt tartalmazzák)

Brüsszel, Vallon régió és Flandriaautópályák úthasználati díjtarifái a 3,5 tonna feletti járművek részére kilométerenként

Euro Norm

3,5 – 12 t

12 – 32 t

> 32 t

0

0,146 €

0,196 €

0,20 €

1

0,146 €

0,196 €

0,20 €

 2

0,146 €

0,196 €

0,20 €

3

0,126 €

0,176 €

0,18 €

 4

0,095 €

0,145 €

0,149 €

 5

0,074 €

0,124 €

0,128 €

 6

0,074 €

0,124 €

0,128 €


helyi és regionális úthálózat úthasználati díjtarifái a 3,5 tonna feletti járművek részére kilométerenként

Euro Norm

3,5 – 12 t

12 – 32 t

> 32 t

0-1-2

0,188 €

0,263 €

0,292 €

 3

0,163 €

0,238 €

0,267 €

4

0,132 €

0,207 €

0,236 €

 5

0,109 €

0,184 €

0,213 €

 6

0,099 €

0,174 €

0,203 €


A rendszer üzemeltetője a Viapass. A bevezetéssel kapcsolatos hírek, információk folyamatosan nyomon követhetőek a www.viapass.be vagy a www.satellic.be oldalakon.

 

EUROVIGNETTE

Belgiumban, Dániában, Luxemburgban, Hollandiában és Svédországban a 12 t vagy annál nagyobb engedélyezett össztömegű tehergépjárművek és közúti szerelvények után illetéket kell fizetni az autópályák és egyes utak használatáért.

Interneten is megvásárolható az Eurovignetta

A www.eurovignettes.eu honlap segítségével interneten is befizethető az Eurovignette-szerződést aláíró országok (Belgium, Dánia, Hollandia, Luxemburg, Svédország) területén áthaladó járművek úthasználati díja. „A honlap előzetes regisztráció nélkül teszi lehetővé a fuvarozó vállalatok és kamionsofőrök számára az Eurovignette online megvásárlását”

A felhasználók a nap 24 órájában, a hét bármely napján és a világ bármely pontján, bármikor kiválthatják az Eurovignettát. A lényeges csak az, hogy az Eurovignettát a díjköteles útszakaszok használatának megkezdése előtt kifizessék.
Az internetes honlap angol, francia és német nyelven érhető el.



Az úthasználati illeték mértéke:

1- 3 TENGELYES JÁRMŰVEK

A díjak euróban vannak megadva

Időszak Euro 0 Euro 1 Euro 2,3,4,5,6
Egy évre 960 850 750
Egy hónapra 96 85 75
Egy hétre 26 23 20
Egy napra 8 8 8

4 VAGY TÖBB TENGELYES JÁRMŰVEK

Időszak Euro 0 Euro 1 Euro 2,3,4,5,6
Egy évre 1 550 1 400 1 250
Egy hónapra 155 140 125
Egy hétre 41 37 33
Egy napra 8 8 8


Az öt tagállam bármelyikében megvásárolt Eurovignetta a többi tagállamban is érvényes.

A napi Eurovignetták érvényessége:

• Az egynapos Eurovignetta egy naptári napra (0h - 24h) érvényes, azonban csak a fizetés időpontjában válik érvényessé.
• Heti díj: 7 napig
• Havi díj: 30 napig
• Éves díj: 12 hónapig


Díj visszafizetés lehetősége:

Díjfizetésre azon esetekben kerülhet sor, amikor a kifizetett összegből legalább egy teljes havi díjat nem használnak fel. A díj visszafizetés módja:

vissza kell küldeni minden olyan matricát, amely még legalább egy teljes hónapig érvényes a kérelem beadása időpontjában. Csak a meg nem kezdett hónapok után jár visszatérítés. A visszajáró összeget a kezelési költség (25 €) levonása után €-ban utalják a kérelmező által megadott számlaszámra.

A kérelmeket az AGES címére kell megküldeni:
AGES ETS GmbH, Postfach 40 04 64 40244 Langenfeld Allemagne
Honlap: www.ages.eu

A visszatérítési kérelemhez az alábbi iratok és okmányok szükségesek (kötelező jelleggel megküldendő):
» Írásbeli kérelem megfelelő aláírással és bélyegzővel ellátva
» A kérelmező banki adatai (SWIFT, IBAN, bank neve stb.)
» Eurovignetta regisztráció és Eurovignetta száma, a jármű rendszáma, érvényesség időtartama
» A jármű forgalmi engedélyének másolata

A kérelemhez csatolható okmányok:
» Amennyiben a jármű új rendszámot kapott, ennek hivatalos igazolása
» Amennyiben a jármű nem díjköteles, ennek hivatalos igazolása

Belgiumban az Eurovignetta-köteles úthálózat külföldi járművek esetében:

» autópályák
» Brüsszel, Antwerpen, Charleroi és Courtrai autópálya-körgyűrűkön
» 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 20, 30, 31, 40, 49, 50, 60, 63, 70, 80, 89 és 90-es        főúton

A Liefkenshoek-alagút díja tehergépjárművekre (> 2,5 m): 16 €

Már az Interneten keresztül is hozzá lehet jutni az öt északnyugat-európai országban (Belgiumban, Dániában, Hollandiában, Luxemburgban és Svédországban) rendszeresített útdíj-matricához, az Eurovignette-hoz. A www.eurovignettes.eu honlapra kattintva a fuvarozók és gépkocsivezetőik a nap 24 órájában, a hét bármely napján és a világ bármely pontján kiválthatják az Eurovignette-et. A lényeges csak az, hogy az Eurovignettát a díjköteles útszakaszok használatának megkezdése előtt kifizessék. Részletek az AGES-től »

Az IRU tájékoztatása szerint az öt országban (Belgium, Dánia, Luxemburg, Hollandia és Svédország) a legalább 12 tonna megengedett össztömegű áruszállító gépjárművek / szerelvények úthasználati díjának fizetését igazoló Eurovignetta matrica formája megszűnt. 2008. október 1. óta elektronikus úton kell fizetni az Eurovignetta díját. A befizetés tényét adatbázisban rögzítik, melyhez a fenti öt ország rendőrsége mindenütt hozzáfér. További információ és a befizetés helyeit tartalmazó lista az alábbi weboldalakon található:

SKATTEVERKET AGES

Amennyiben a jármű díjköteles útmenti/ahhoz tartozó parkolóban áll, kell fizetni (Eurovignetta).
Amennyiben nem a díjköteles utakhoz tartozó parkolóban vagy egyéb helyen áll a jármű, nem kell fizetni.

Forrás: www.mkfe.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. október 14.

Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

Bővebben

Pályaorientációs nap Cégünknél

2019. október 8.

Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 30.

Kedves Olvasóink! Múlt havi cikkünket – melyet a zeppelin léghajónak szenteltünk – azzal zártuk, hogy az a légijármű, melyet a Wright-fivérek találtak fel, hosszabb távon jóval sikeresebbé tudott válni.  Az emberiség repülésről szőtt évezredes álma nekik köszönhetően valósult meg, és indult el máig tartó, ígéretes perspektívák előtt álló diadalútjára.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 2.

A személyszállítás történetével foglalkozó minisorozatunkban jártunk már földön, vízen, most pedig felereszkedünk a levegőbe is. Az emberiségnek mindig is nagy vágyálma volt a repülni tudás. Gondoljunk csak Daidalosz és Ikarosz történetére, vagy épp a reneszánsz géniuszára, Leonardo da Vincire. Ám csak a második ipari forradalom technikai újításai tették először lehetővé a 19-20. század fordulóján, hogy ez az álom valósággá váljon. Bár a „végső győztes” az amerikai Wright-fivérek által megkonstruált repülőgép lett, a levegőben történő személyszállítás mégsem velük indult, hanem egy - ma már inkább csak furcsa alakjáról emlékezetes  - magyar találmánnyal, a zeppelin léghajóval….

Bővebben

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben