Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.
A díjemelés a 2018-as harmonizált fogyasztói árindexre támaszkodik. Az osztrák autópálya-kezelő közleménye szerint a díjrendszer továbbra is preferálni fogja a környezetbarát járműveket; a tiszta elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás meghajtású, kibocsátásmentes járművek tarifái jelentősen csökkennek.
Az Euro VI normának megfelelő járművekre továbbra is érvényes lesz bizonyos díjkedvezmény, de a légszennyezés külső költségeit 2020-tól kezdődően teljes egészében erre a környezetvédelmi osztályra terhelik. (2019-ben az EURO VI környezetvédelmi osztály a külső költségeknek csak mintegy 40%-át viselte.) A teljes tarifarendszer tartalmazza az infrastruktúra alapkilométer-tarifáját a tarifacsoporttól függően (tengelyszám szerint), illetve a külső költségeket, így a forgalomhoz kapcsolódó légszennyezés (tengelykategória és környezetvédelmi osztály) és a zajkibocsátás (a tengelykategória és napszak szerint) mértékét.
Ausztria az útdíjbevételeket továbbra is az osztrák autópályák és gyorsforgalmi utak üzemeltetésére, építésére, karbantartására és forgalmi biztonságának növelésére fordítja.
Forrás: www.nit.hu