Az európai vasútfejlesztés történetében kevés fontosabb esemény történt, mint amikor 1882. június 1-jén a „Gotthard Bahn” magán-vasúttársaság megnyitotta a Gotthard-alagutat a közlekedés számára. Abban az időben az Alpokon áthaladó Gotthard-alagutat a mérnöki tudomány példátlan teljesítményeként ünnepelték, amely megnyitotta Svájc észak-déli tengelyét az európai közlekedés előtt, és az addig zsákutcának számító alpesi térséget egy csapásra a személy- és teherforgalom számára is közlekedési csomóponttá tette.
Az európai vasútfejlesztés történetében kevés fontosabb esemény történt, mint amikor 1882. június 1-jén a „Gotthard Bahn” magán-vasúttársaság megnyitotta a Gotthard-alagutat a közlekedés számára. Abban az időben az Alpokon áthaladó Gotthard-alagutat a mérnöki tudomány példátlan teljesítményeként ünnepelték, amely megnyitotta Svájc észak-déli tengelyét az európai közlekedés előtt, és az addig zsákutcának számító alpesi térséget egy csapásra a személy- és teherforgalom számára is közlekedési csomóponttá tette.
Pontosan 134 évvel később megnyílt a Gotthard-bázisalagút. Az első Gotthard-alagúthoz hasonlóan az új, 57 km hosszú bázisalagút is a világ leghosszabb vasúti alagútjának számít. Svájc újra olyan teljesítményt mutatott fel Európa közepén, amely a szállítási és közlekedési kapacitás bővítésével biztosítja a növekvő igények kielégítését, és jelentősen hozzájárul a kontinens gazdasági fejlődéséhez. A Gotthard-alagút a Rajna-Alpok közlekedési folyosó egyik fő elemét alkotja. Az áruszállítás volumenében ez Európa legfontosabb áruszállítási tengelye, amely szimbolizálja Svájc nyitottságát és az európai partnerekkel fenntartott szoros kapcsolatát.
Az alagút a hagyományos svájci értékeket: az innovációt, az előrelátást, a megbízhatóságot és a pontosságot testesíti meg. A Szent Gotthard hegytömb két oldalán alagútfúró gépeket állítottak munkába, amelyek több tíz kilométernyi szikla kifejtését követően, centiméteres pontossággal az alagút közepén találkoztak. A projektben résztvevők összehangolt erőfeszítéseinek köszönhetően a bázisalagutat a tervezetthez képest egy évvel korábban lehet megnyitni a forgalom számára.
Az alagút a folyamatosan kiemelkedő teljesítményt nyújtó svájci ipart is jelképezi: a korszerű, biztonságos és energiahatékony alagútüzemeltetést lehetővé tevő nagy műszaki rendszereket – csakúgy, mint 134 évvel korábban – most is svájci vállalatok szállították. Az ABB-nél nagyon büszkék vagyunk arra, hogy hozzájárulhattunk az évszázad beruházásának számító svájci projekt sikeres megvalósításához. Cégünk szállította az alagút energiaellátását biztosító megoldásokat, valamint a világ legnagyobb teljesítményű szellőztetőrendszerének energiahatékony, megbízható, digitális vezérlőrendszerét is.
2016 fontos jubileumot jelez az ABB számára is, mivel ebben az évben lesz 125 éve, hogy az ABB úttörő technológiákat fejleszt Svájcban a világ számára. Cégünk jogelődje, az 1891-ben alapított BBC, részt vett az első Gotthard-alagút villamosításában, és ugyancsak a BBC szállította az elektromos berendezéseket a Gotthard-útvonalon közlekedő mozdonyok többségéhez.
Az Alpok alatt haladó, korszakalkotó technológiai vívmánynak számító Gotthard-bázisalagút megnyitása mérföldkőnek számít vállalatunk történetében, amit a svájci és az európai partnereinkkel együtt ünnepelhettünk.
Az Erstfeldet Biascával összekötő Gotthard-alagút a legmélyebb ponton 2300 m-rel fut a Piz Vatriga alatt, hossza vetekszik 75 összekapcsolt tehervonatéval. Az alagútban naponta 260 teher- és 65 személyvonat halad majd át, ezzel a forgalom súlypontja a közútról a vasútra terelődhet. Az alagút infrastruktúrájának áramellátásához, így a világításhoz, a jelzőberendezésekhez és a biztonsági kapukhoz az ABB 899 középfeszültségű kapcsolóberendezést, több mint 500 védelmi- és vezérlőegységet, 300-nál is több transzformátort szállított. A társaság több mint 21 km kábelvédelmi rendszert épített ki a biztonsági világítás áramellátását biztosító kábelekhez.
Forrás: magyarközlekedes.hu
Kedden a Mátraaljai Munkaadók Egyesületének tagvállalatai látogattak el hozzánk, hogy első kézből tapasztalják meg, milyenek egy logisztikai vállalat mindennapjai.
BővebbenMegtiszteltetés számunkra, hogy partnerünk, az EUROWAG egy átfogó cikkben mutatta be közös együttműködésünket és a K&V történetét, amely generációkon átívelő sikereinkről, a fenntartható logisztika iránti elkötelezettségünkről és a hazai piac kihívásairól is szól.
BővebbenA hatékonyság és fenntarthatóság jegyében 10 új IVECO S-Way nyergesvontatóval bővült belföldi fuvarozási flottánk! Az új járműveket hétfőn az ETV Truck csapatától vettük át, akiknek szakértelmében és megbízhatóságában ismét maximálisan megbíztunk.
BővebbenMi, a K&V-nél, munka közben ki nem állhatjuk a csúszást – legyen szó akár határidőkről, akár rakományokról. De most hétvégén, Szlovákiában, Donovalyban, örömmel csúsztunk – méghozzá a sípályákon!
BővebbenIdén február 1-én került megrendezésre a Dr. Fejes András Sport- és Rendezvénycsarnokban a III. Gyöngyösi Jótékonysági Sportbál, melyen kollégáink is részt vettek. Ez az esemény különösen közel áll hozzánk, hiszen a K&V-nél a mozgás és annak öröme a munkavállalói jólét egyik legfontosabb alappillére.
BővebbenÜzletfejlesztési vezetőnk, Varga Viktor szerdán részt vett az IVECO BUS magyarországi importőrének, az ECO-tech visiON Kft.-nek a buszbemutatóján, ahol két igazán figyelemreméltó modellt mutattak be: az IVECO Daily Glance Tourism és az IVECO EVADYS turistabuszokat.
Bővebben