2014. novembere óta, újonnan üzembe helyezett személyautóknál, kötelező a keréknyomás-ellenőrző rendszer használata az EU-ban. A szerkezet segítségével rengeteg baleset előzhető meg, a helyes keréknyomás pedig jó hatással van a jármű üzemanyag-fogyasztására is. Annak ellenére, hogy a lehetősége meglenne rá, az ügyben illetékes EU-bizottság nem látja megalapozottnak a törvény kiterjesztését a teherautókra is.
Így az akár 22 kerekes szerelvény minden egyes kerekének ellenőrzése a sofőr jóindulatán múlik továbbra is. Pedig egy teherautó defektje is hatalmas balesetfaktor lehet, ha több tíz tonna megindul, akkor sokan megsérülhetek. Az egyik német gumigyártó felmérése szerint az Európa útjain közlekedő teherjárművek 12%-a alacsony guminyomással közlekedik. Ez elméletileg 10%-al csökkenti az abroncs élettartamát és hozzávetőlegesen 1,5%-al növeli a fogyasztást. Az EU saját vizsgálata azonban más számokat mutatott, a 2013-as tanulmány szerint a légnyomás csak az európai flotta 0,18-0,35%-ánál volt hatással az üzemanyag-felhasználásra. A baleseti statisztikákat sem befolyásolta nagy mértékben a helytelen gumihasználat, nagyjából a karambolok 0,8-4%-áért volt felelős, ez pedig kevésnek bizonyult ahhoz, hogy a döntéshozók kötelezővé tegyék a nyomásellenőrző rendszert.
Forrás: www.kamionhirek.hu