Magyarország első körben 17 közlekedésfejlesztési beruházással pályázik az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaira. A 2015. március elején benyújtott, nettó 150 milliárd forint összköltségű beruházások közé tartozik a komáromi Duna-híd megépítése, a Kelenföld–Százhalombatta vasútvonal korszerűsítése és a vízi közlekedés biztonságának fejlesztése mellett az első hazai cseppfolyósított földgáz (LNG) töltőpontok létesítése is.
Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz egy új uniós alap, amelynek célja a transzeurópai hálózatok fejlesztésének felgyorsítása a 2014-2020 közötti időszakban, a közlekedés mellett az energetikában és távközlésben is. A CEF az európai és belső piaci dimenziókkal rendelkező infrastruktúra támogatását, az európai szintű hálózat kiteljesítését, a nemzeti és nemzetközi hálózati elemek közötti közvetlen kapcsolatok megteremtését célozza.
A közlekedési ágazatra fordítható teljes pénzügyi keret jelenleg 26,25 milliárd euró, ebből 11,30 milliárd eurót kizárólag a kohéziós országok használhatnak fel. Magyarország részére 1,08 milliárd eurót (334 milliárd forintot) különítettek el 2016 végéig. Ha a nemzeti borítékban található – a 15 százalékos hazai önrészt is beleértve nettó 392 milliárd forint értékű – támogatást e határidőig nem sikerül nyertes pályázatokkal lekötni, akkor a fennmaradó összeghez 2017 elejétől bármely kohéziós ország hozzáférhet.
A 2014. szeptemberben meghirdetett első pályázati kiírásra 2015. március 3-ig várta a pályázatokat az Európai Bizottság. A Nemzeti Fejlesztési Kormánybizottság döntése alapján Magyarország 17 pályázatot nyújtott be 126 milliárd forint tervezett támogatási igénnyel. A támogató kormányhatározatok a napokban jelennek meg a Magyar Közlönyben. A pályázatokat az Európai Bizottság értékeli, a támogatói döntések 2015 nyarán születhetnek meg. A Bizottság a nyertesekkel kötendő kétoldalú Támogatási Megállapodásokban rendelkezik a forráslehívás feltételeiről, részletszabályairól. A második CEF közlekedési pályázati kör 2016 első negyedévében, a harmadik pedig 2016 negyedik negyedévében várható.
Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: „Magyarország határozott célja, hogy a három pályázati fordulóban maradéktalanul lekösse a nemzeti boríték közel 400 milliárd forintos keretét. A szaktárca a fennmaradó források elnyeréséért várhatóan 2017-ben meginduló versenyre is részletesen kidolgozott fejlesztési tervekkel készül. Magyarország idén márciusban a számára elkülönített keret több mint harmadára nyújtott be pályázatot. Az első 17 projekt közül 11 kedvezményezettje a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.”
Forrás: www.magyarkozlekedes.hu
Kedden a Mátraaljai Munkaadók Egyesületének tagvállalatai látogattak el hozzánk, hogy első kézből tapasztalják meg, milyenek egy logisztikai vállalat mindennapjai.
BővebbenMegtiszteltetés számunkra, hogy partnerünk, az EUROWAG egy átfogó cikkben mutatta be közös együttműködésünket és a K&V történetét, amely generációkon átívelő sikereinkről, a fenntartható logisztika iránti elkötelezettségünkről és a hazai piac kihívásairól is szól.
BővebbenA hatékonyság és fenntarthatóság jegyében 10 új IVECO S-Way nyergesvontatóval bővült belföldi fuvarozási flottánk! Az új járműveket hétfőn az ETV Truck csapatától vettük át, akiknek szakértelmében és megbízhatóságában ismét maximálisan megbíztunk.
BővebbenMi, a K&V-nél, munka közben ki nem állhatjuk a csúszást – legyen szó akár határidőkről, akár rakományokról. De most hétvégén, Szlovákiában, Donovalyban, örömmel csúsztunk – méghozzá a sípályákon!
BővebbenIdén február 1-én került megrendezésre a Dr. Fejes András Sport- és Rendezvénycsarnokban a III. Gyöngyösi Jótékonysági Sportbál, melyen kollégáink is részt vettek. Ez az esemény különösen közel áll hozzánk, hiszen a K&V-nél a mozgás és annak öröme a munkavállalói jólét egyik legfontosabb alappillére.
BővebbenÜzletfejlesztési vezetőnk, Varga Viktor szerdán részt vett az IVECO BUS magyarországi importőrének, az ECO-tech visiON Kft.-nek a buszbemutatóján, ahol két igazán figyelemreméltó modellt mutattak be: az IVECO Daily Glance Tourism és az IVECO EVADYS turistabuszokat.
Bővebben