A 3,5 tonna legnagyobb megengedett össztömeg feletti tehergépjárművek tulajdonosai útdíj emelkedésre készülhetnek az új évtől mindkét szomszédos országban. Szlovákiában további változások is életbe lépnek az útdíjfizetési rendszer tekintetében.
A leglényegesebb változás a szlovák rendszerben, hogy 2014. január 1-jétől a korábbi díjköteles úthálózat 234 kilométernyi újabb díjköteles szakaszokkal bővül. A pozsonyi elkerülőutak (D1-es és D2-es) szintén díjkötelesek lesznek.
Szintén fontos, hogy az EURO 3 és EURO 4 osztályba sorolt járművek egy közös, az EURO 3, 4 csoportba lesznek besorolva, az EURO 5-ös és ennél magasabb emissziós osztályba tartozó járművek különálló, EURO 5, 6 és EEV csoportba kerülnek majd. Azon járművek üzemeltetői, amelyek az elektronikus útdíjrendszerben jelenleg a közös EURO 4, 5, EEV emissziós csoportba vannak regisztrálva, a megváltozó rendelet folytán kötelesek a regisztrációs adataikat haladéktalanul, de legkésőbb 2013. december 31-ig módosítani a szlovák SkyToll-nál.
Újdonság, hogy a díjköteles utak országos hálózata 2014. január 1-jétől városok és községek belterületén kijelölt 985 kilométernyi díjköteles útszakasszal is bővül. Ezeken csak az áthaladó (tranzitáló) tehergépjárművek után kell fizetni. A szlovák útdíjrendszer fejlesztői érdekes megoldást alkalmaznak annak meghatározására, hogy mely járművek számítanak áthaladónak, s melyek célforgalmasnak: aki egy település meghatározott bevezető útján belterületre való beérkezése után 45 percen belül (meghatározott útvonalon) elhagyja a lakott területet, az tranzitálónak minősül. Aki 45 percnél több időt tölt a városban vagy községben, azt célforgalmasnak tekinti a rendszer, s ez utóbbi esetben nem szed díjat.
További változás még, hogy százalékos útdíjtarifa-engedményrendszert vezetnek be, melyre egy adott kilométerszám fölött lehet jogosultságot szerezni.
Ausztriában is emelkednek a 3,5 t megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó járművek után fizetendő úthasználati kilométerdíjak. 2014. január 1-től átlagosan 8-9 százalékos emelkedés várható.
Forrás: mkfe.hu
Idén is megkaptuk a Dun & Bradstreet tanúsítványát, ami azt jelenti, hogy a K&V továbbra is a pénzügyileg legstabilabb, legmegbízhatóbb magyar cégek közé tartozik! Ez az elismerés nem pályázaton múlik: csak azoknak ítélik oda, akiknél tényleg rendben van minden. Büszkék vagyunk rá, hogy egy nemzetközi minősítő is visszaigazolta: amit építünk, az erős alapokon áll.
BővebbenA gyöngyösi kisegítő iskolában 2018 óta működik egy Snoezelen terápiás szoba, amely az autizmus spektrumzavarral élő gyermekek számára nyújt megnyugtató, érzékszervi ingereken alapuló fejlesztést. Az évek során a helyiség elhasználódott, az eszközök jó része tönkrement... most viszont újra teljes pompájában várja a gyerekeket!
BővebbenGyöngyös is mozgásba lendült az egészségért! Hétvégén városunk adott otthont a Richter Egészségváros rendezvénynek, amely rengeteg érdeklődőt vonzott, nem véletlenül: szűrések, tanácsadás, előadások, közös séta, és minden, ami a testi-lelki jólétünkről szól.
BővebbenA mai napon újabb mérföldkőhöz érkeztünk: 6 db új KRONE hűtős félpótkocsival bővült hűtős flottánk. A bővítést és korszerűsítést egyre növekvő gyógyszeripari megbízásaink indokolták, a maximális minőségbiztosítás jegyében.
BővebbenMa reggel megnyitotta kapuit a transport logistic szakkiállítás Münchenben, és kollégáink már a nyitás óta jelen vannak, készen arra, hogy partnereinkkel találkozzanak, és új kapcsolatokat építsenek.
BővebbenHatalmas siker volt a Közlekedésbiztonsági Nap! Még esőben is! Hiába csepergett az eső szombaton, a Közlekedésbiztonsági Napunkat a gyöngyösi rutinpályán semmi sem mosta el, sőt, a vendégek száma még a várakozásainkat is felülmúlta!
Bővebben