Annak ellenére, hogy 2009 óta uniós előírás, illetve, hogy bevezetésének terve 2006 óta napirenden van, a használatarányos elektronikus útdíj bevezetését Magyarországon többször is elhalasztották. A kormány legutóbbi ígérete szerint azonban 2013. január 1-jétől már kilométer alapon fizethetünk. De még nem mindenki.
2013. január 1-jével életbe lép a használatarányos elektronikus útdíj rendszer - ígérte meg Navracsics Tibor 2011. március 1-jén, a Széll Kálmán-terv ismertetésekor. A Széll Kálmán tervben szereplő bevezetési határidő egyezik a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ által legkorábbinak nevezett időponttal. A magyarországi díjszedési rendszer reformjáért felelős szervezet arra is felhívta a figyelmet (még 2010-ben), hogy már öt szomszédos országban is a megtett úttal arányos tarifát kell fizetniük a 3,5 tonna feletti teherjárműveknek.
Az elektronikus útdíj bevezetése az új Széchenyi tervben is szerepel, a közútfejleszlesztési elemek között. A bevezetés mellett ez a terv is elsősorban a jelenlegi (matricás) rendszer évről-évre növekvő költségvetési kiadásaival érvel.
A rendszer bevezetésével a magyar állam jelentős megtakarításokat érhetne el. Arról nem is beszélve, hogy az elektronikus útdíj igazságosabb is.
A kormánynak tehát mindenképpen érdeke, hogy a kitűzött határidőig megvalósuljon az új rendszer kiépítése. Ezalatt abban a vitatott kérdésben is dönteniük kell, hogy csak a teherautókra, vagy a személygépkocsikra és a motorokra is bevezessék-e az útdíjat. A Népszabadság azon értesülését, miszerint az illetékes tárca az autókra és motorokra már 2013-2014-ben tervezi a váltást, Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára megcáfolta. Tájékoztatása szerint – bár a szakmai egyeztetés még nem zajlott le -, 2013-tól csak a teherautókra, míg a személyautókra és a motorokra csak 2020-tól vezetik be az új rendszert.
Idén is megkaptuk a Dun & Bradstreet tanúsítványát, ami azt jelenti, hogy a K&V továbbra is a pénzügyileg legstabilabb, legmegbízhatóbb magyar cégek közé tartozik! Ez az elismerés nem pályázaton múlik: csak azoknak ítélik oda, akiknél tényleg rendben van minden. Büszkék vagyunk rá, hogy egy nemzetközi minősítő is visszaigazolta: amit építünk, az erős alapokon áll.
BővebbenA gyöngyösi kisegítő iskolában 2018 óta működik egy Snoezelen terápiás szoba, amely az autizmus spektrumzavarral élő gyermekek számára nyújt megnyugtató, érzékszervi ingereken alapuló fejlesztést. Az évek során a helyiség elhasználódott, az eszközök jó része tönkrement... most viszont újra teljes pompájában várja a gyerekeket!
BővebbenGyöngyös is mozgásba lendült az egészségért! Hétvégén városunk adott otthont a Richter Egészségváros rendezvénynek, amely rengeteg érdeklődőt vonzott, nem véletlenül: szűrések, tanácsadás, előadások, közös séta, és minden, ami a testi-lelki jólétünkről szól.
BővebbenA mai napon újabb mérföldkőhöz érkeztünk: 6 db új KRONE hűtős félpótkocsival bővült hűtős flottánk. A bővítést és korszerűsítést egyre növekvő gyógyszeripari megbízásaink indokolták, a maximális minőségbiztosítás jegyében.
BővebbenMa reggel megnyitotta kapuit a transport logistic szakkiállítás Münchenben, és kollégáink már a nyitás óta jelen vannak, készen arra, hogy partnereinkkel találkozzanak, és új kapcsolatokat építsenek.
BővebbenHatalmas siker volt a Közlekedésbiztonsági Nap! Még esőben is! Hiába csepergett az eső szombaton, a Közlekedésbiztonsági Napunkat a gyöngyösi rutinpályán semmi sem mosta el, sőt, a vendégek száma még a várakozásainkat is felülmúlta!
Bővebben