Megosztás:

Vége a száguldásnak a német autópályákon

2012. április 23.

Választási győzelme esetén 120 km/h-ás sebességhatárt vezetne be Észak-Rajna-Vesztfáliában az SPD és a Zöld párt. A biztonság mellett a környezetvédelemmel indokolják a drasztikus korlátozás tervét.

Hamarosan megszűnhet a világhírű német autópálya-hálózat egyik legnagyobb vonzereje, a többezer kilométernyi sebességkorlátozás nélküli szakasz. Észak-Rajna-Vesztfália tartományban jelenleg választási kampány zajlik. A felmérések szerint biztos többséget szerez majd az SPD és a Zöld párt koalíciója, akik ígéretet tettek, hogy győzelmük esetén, a tartomány összes autópályáján 120 km/h-ás sebességkorlátozást vezetnek be, később pedig lobbizni fognak azért, hogy egész Németországban megszüntessék a felszabadított szakaszokat.

Ezzel tennék biztonságosabbá és környezetbaráttá a német utakat, de az autósok többsége ezzel nem ért egyet, ami érthető, hiszen a világon már csak kevés olyan hely létezik, ahol tetszőlegesen megválasztott sebességgel lehet haladni. Valójában Németországban sincs így, hiszen az ajánlott sebesség minden esetben a 120 km/h, de - bizonyos szakaszokon - saját felelősségére bárki hajthat akár 300 km/h-val is. Egy esetleges baleset során pedig annak megfelelően bírálják el a sofőr vétkességét, hogyan választotta meg a sebességet.

A német hatóságok mindent megtesznek azért, hogy minimálisra csökkentsék a kockázatot. Az utakat úgy építették meg, hogy a kanyarok íve és a pálya dőlésszöge is ideális legyen, gondoskodtak a megfelelő vízelvezetésről és az úttestet - beleértve a környezetét is - rendszeresen karbantartják, az autópályarendőrség pedig folyamatosan ellenőrzi a közlekedők magatartását, különös figyelemmel a jobbra tartásra.

A német baleseti statisztikákból látszik, hogy a nagyobb szabadság miatt nem történik több baleset, mint Európa 120-130 km/h-ra korlátozott útjain. A nagyobb sebességgel haladó autók valóban jobban szennyeznek komótosan haladó társaiknál, de felmerül a kérdés, hogy megéri-e feláldozni Németország egyik nemzeti jelképét a szén-dioxid kibocsátás ilyen szintű mérsékléséért. Észak-Rajna-Vesztfáliában 4400 km autópálya van, ebből 1200 km jelenleg is a 120 km/h-ás zónához tartozik.

Forrás: origo.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

Megnyertük a CSR Hungary Díjat

2025. december 4.

Óriási öröm és büszkeség számunkra, hogy a K&V elnyerte a CSR Hungary Díjat, A Legjobb CSR megoldás kategóriában!

Bővebben

Elkészült a K&V Kft. 2024-es CSR jelentése

2025. november 29.

Büszkén jelentjük, hogy vállalatunk elkészítette a 2024-es CSR jelentését, amely átfogó képet ad környezeti, társadalmi és irányítási (ESG) teljesítményünkről. 

Bővebben

"A felelősségvállalás nem kampány – hanem szemlélet.”

2025. november 27.

A K&V több mint 35 éve vallja, hogy az emberközpontú gondolkodás és a társadalmi felelősségvállalás nemcsak érték, hanem a hosszú távú üzleti siker egyik alapja. Ezt a meggyőződést képviselte Deák István, raktározási üzletágvezetőnk is, aki előadóként vett részt a VIII. Partium-konferencián, az MTA200 programsorozat keretében Nagyváradon.  Előadásának címe: „Emberközpontú felelősségvállalás a gyakorlatban: a K&V Kft. szerepe a társadalmi fenntarthatóságban”

Bővebben

ESG jó gyakorlatok előadás

2025. november 21.

Belkovics Anikó QMS-EMS menedzser kolléganőnk a tavalyi előadása után idén is felkérést kapott a Heves Vármegyei Kereskedelmi és Ipari Kamara előadására idén a Bridge to Benefits MiniEdition mesterkurzusára, ahol nagyvállalati kategóriában mutatta be cégünk ESG és fenntarthatósági jó gyakorlatait. 

Bővebben

K&V Kft. bekerült az idei BÉT50 rangos kiadványba

2025. november 18.

BÉT50 – Ötven hazai vállalat sikertörténete 

Bővebben

Vendégségben a jövő szakemberei

2025. november 11.

Tegnap a Gyöngyösi Kálváriaparti Általános Iskola diákjait láttuk vendégül egy igazán különleges pályaorientációs nap keretében!

Bővebben