Választási győzelme esetén 120 km/h-ás sebességhatárt vezetne be Észak-Rajna-Vesztfáliában az SPD és a Zöld párt. A biztonság mellett a környezetvédelemmel indokolják a drasztikus korlátozás tervét.
Hamarosan megszűnhet a világhírű német autópálya-hálózat egyik legnagyobb vonzereje, a többezer kilométernyi sebességkorlátozás nélküli szakasz. Észak-Rajna-Vesztfália tartományban jelenleg választási kampány zajlik. A felmérések szerint biztos többséget szerez majd az SPD és a Zöld párt koalíciója, akik ígéretet tettek, hogy győzelmük esetén, a tartomány összes autópályáján 120 km/h-ás sebességkorlátozást vezetnek be, később pedig lobbizni fognak azért, hogy egész Németországban megszüntessék a felszabadított szakaszokat.
Ezzel tennék biztonságosabbá és környezetbaráttá a német utakat, de az autósok többsége ezzel nem ért egyet, ami érthető, hiszen a világon már csak kevés olyan hely létezik, ahol tetszőlegesen megválasztott sebességgel lehet haladni. Valójában Németországban sincs így, hiszen az ajánlott sebesség minden esetben a 120 km/h, de - bizonyos szakaszokon - saját felelősségére bárki hajthat akár 300 km/h-val is. Egy esetleges baleset során pedig annak megfelelően bírálják el a sofőr vétkességét, hogyan választotta meg a sebességet.
A német hatóságok mindent megtesznek azért, hogy minimálisra csökkentsék a kockázatot. Az utakat úgy építették meg, hogy a kanyarok íve és a pálya dőlésszöge is ideális legyen, gondoskodtak a megfelelő vízelvezetésről és az úttestet - beleértve a környezetét is - rendszeresen karbantartják, az autópályarendőrség pedig folyamatosan ellenőrzi a közlekedők magatartását, különös figyelemmel a jobbra tartásra.
A német baleseti statisztikákból látszik, hogy a nagyobb szabadság miatt nem történik több baleset, mint Európa 120-130 km/h-ra korlátozott útjain. A nagyobb sebességgel haladó autók valóban jobban szennyeznek komótosan haladó társaiknál, de felmerül a kérdés, hogy megéri-e feláldozni Németország egyik nemzeti jelképét a szén-dioxid kibocsátás ilyen szintű mérsékléséért. Észak-Rajna-Vesztfáliában 4400 km autópálya van, ebből 1200 km jelenleg is a 120 km/h-ás zónához tartozik.
Forrás: origo.hu
Idén is megkaptuk a Dun & Bradstreet tanúsítványát, ami azt jelenti, hogy a K&V továbbra is a pénzügyileg legstabilabb, legmegbízhatóbb magyar cégek közé tartozik! Ez az elismerés nem pályázaton múlik: csak azoknak ítélik oda, akiknél tényleg rendben van minden. Büszkék vagyunk rá, hogy egy nemzetközi minősítő is visszaigazolta: amit építünk, az erős alapokon áll.
BővebbenA gyöngyösi kisegítő iskolában 2018 óta működik egy Snoezelen terápiás szoba, amely az autizmus spektrumzavarral élő gyermekek számára nyújt megnyugtató, érzékszervi ingereken alapuló fejlesztést. Az évek során a helyiség elhasználódott, az eszközök jó része tönkrement... most viszont újra teljes pompájában várja a gyerekeket!
BővebbenGyöngyös is mozgásba lendült az egészségért! Hétvégén városunk adott otthont a Richter Egészségváros rendezvénynek, amely rengeteg érdeklődőt vonzott, nem véletlenül: szűrések, tanácsadás, előadások, közös séta, és minden, ami a testi-lelki jólétünkről szól.
BővebbenA mai napon újabb mérföldkőhöz érkeztünk: 6 db új KRONE hűtős félpótkocsival bővült hűtős flottánk. A bővítést és korszerűsítést egyre növekvő gyógyszeripari megbízásaink indokolták, a maximális minőségbiztosítás jegyében.
BővebbenMa reggel megnyitotta kapuit a transport logistic szakkiállítás Münchenben, és kollégáink már a nyitás óta jelen vannak, készen arra, hogy partnereinkkel találkozzanak, és új kapcsolatokat építsenek.
BővebbenHatalmas siker volt a Közlekedésbiztonsági Nap! Még esőben is! Hiába csepergett az eső szombaton, a Közlekedésbiztonsági Napunkat a gyöngyösi rutinpályán semmi sem mosta el, sőt, a vendégek száma még a várakozásainkat is felülmúlta!
Bővebben