2011-ben jelentős javulás történt az autópályákon bekövetkezett balesetek esetében. A 2010-es évhez képest mintegy 29 százalékkal csökkent a balesetek száma, és javuló tendencia figyelhető meg az egyéb baleseti mutatók tekintetében is.
A különféle útkategóriák közül az autópályák forgalombiztonsága a legkedvezőbb. Az adatok alapján a hazai autópályákon gyakorlatilag háromszor kisebb a baleseti kockázat, mint az országos közutakon, ugyanakkor az egyes balesetek átlagosan súlyosabbak, hiszen a forgalom átlagsebessége is lényegesen nagyobb.
A 2011-es adatok azt mutatják, hogy az ÁAK autópályáin bekövetkezett balesetek száma az előző évhez viszonyítva 29 százalékkal csökkent, ezen belül 30,4 százalékkal kevesebb anyagi kárral, illetve 20,9 százalékkal kevesebb személyi sérüléssel járó karambol történt. A személyi sérüléses baleseteken belül a halálos kimenetelűek száma 33,3 százalékkal, a súlyos kimenetelűek száma 12,3 százalékkal, a könnyű sérüléses esetek száma pedig 22,7 százalékkal csökkent 2010. adataival összehasonlítva.
A járművek futásteljesítményét is figyelembe vevő, tavalyi relatív baleseti mutató szintén a közlekedésbiztonsági helyzet egyértelmű javulását jelzi az ÁAK által kezelt autópályákon: az 1 millió járműkilométerre jutó személyi sérüléses balesetek száma 23,6 százalékkal csökkent, a balesetek súlyosságát is figyelembe vevő súlyozott relatív baleseti mutató pedig 22,3 százalékos javulást jelez 2010-hez képest.
A személyi sérüléses balesetek előfordulását gyorsforgalmi utanként vizsgálva a legnagyobb csökkenés az M0 autóút keleti szektora esetében mutatkozik: itt mintegy 50 százalékkal javult ez a mutató. Az M1 esetében 8,3 százalékos, az M3-nál 22,9 százalékos, míg az M7 vonatkozásában 26,8 százalékos a balesetszám-csökkenés.
Az ÁAK felhívta a figyelmet arra, hogy a balesetek kiváltó oka jelentős részben a követési távolság be nem tartása, vagyis a balesetek leggyakrabban utolérés miatt történnek. A 2011-ben regisztrált halálos kimenetelű balesetek 30 százaléka is erre vezethető vissza. A gyakori okok között szerepel még a nem megfelelő sebességválasztás, a gépjármű rossz műszaki állapota, illetve az is, ha valamilyen okból megnő a vezető reakcióideje, például fáradt vagy alkoholos befolyásoltság alatt áll. Összességében megállapították, hogy a tragikus balesetek bekövetkezésekor továbbra is az emberi tényezőé a főszerep.
Forrás: MTI
Kedden a Mátraaljai Munkaadók Egyesületének tagvállalatai látogattak el hozzánk, hogy első kézből tapasztalják meg, milyenek egy logisztikai vállalat mindennapjai.
BővebbenMegtiszteltetés számunkra, hogy partnerünk, az EUROWAG egy átfogó cikkben mutatta be közös együttműködésünket és a K&V történetét, amely generációkon átívelő sikereinkről, a fenntartható logisztika iránti elkötelezettségünkről és a hazai piac kihívásairól is szól.
BővebbenA hatékonyság és fenntarthatóság jegyében 10 új IVECO S-Way nyergesvontatóval bővült belföldi fuvarozási flottánk! Az új járműveket hétfőn az ETV Truck csapatától vettük át, akiknek szakértelmében és megbízhatóságában ismét maximálisan megbíztunk.
BővebbenMi, a K&V-nél, munka közben ki nem állhatjuk a csúszást – legyen szó akár határidőkről, akár rakományokról. De most hétvégén, Szlovákiában, Donovalyban, örömmel csúsztunk – méghozzá a sípályákon!
BővebbenIdén február 1-én került megrendezésre a Dr. Fejes András Sport- és Rendezvénycsarnokban a III. Gyöngyösi Jótékonysági Sportbál, melyen kollégáink is részt vettek. Ez az esemény különösen közel áll hozzánk, hiszen a K&V-nél a mozgás és annak öröme a munkavállalói jólét egyik legfontosabb alappillére.
BővebbenÜzletfejlesztési vezetőnk, Varga Viktor szerdán részt vett az IVECO BUS magyarországi importőrének, az ECO-tech visiON Kft.-nek a buszbemutatóján, ahol két igazán figyelemreméltó modellt mutattak be: az IVECO Daily Glance Tourism és az IVECO EVADYS turistabuszokat.
Bővebben