Ha minden a tervek szerint alakul, 2013 tavaszán Budapest belvárosának utcáira kerülhetnek a közbringák. Mivel már több mint 300 ilyen rendszer működik a világon, volt honnan példákat, tapasztalatokat és ötleteket meríteni a budapesti rendszerhez.
A budapesti közbringa rendszerről, a BuBiról (Budapesti Bicikli) az Európai Mobilitási Hét keretei között rendezett szakmai fórumot a BKK. Az ötlet nem most merült fel először, de úgy tűnik, most végre forrást is talált a városvezetés a BuBi kivitelezéséhez a KMOP pályázat elnyerésével. A rendszer egy olyan alternatív közösségi közlekedési eszköz, amely szorosan kapcsolódik a tömegközlekedéshez, mondhatni annak integráns része, és amely a város nehezen járható területeit teszi elérhetővé, mondta Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója.
Budapesten valószínűleg a legmodernebb, negyedik generációs közbringa rendszert építik ki, ahol az állomások az igényeknek megfelelően bővíthetők és áttelepíthetők, moduláris rendszerűek, igaz, ez még nem eldöntött.
Az állomások általában 500 méterenként helyezkednek majd el, kilenc kerületben 74 gyűjtőállomáson több mint 1000 kerékpárt lehet majd igénybe venni, és egy elektronikus azonosítás után (kártya, bankkártya, mobiltelefon) azonnal biciklire lehet pattanni. Az első fél óra használata ingyenes lesz. A rendszertől a kerékpárhasználat további jelentős növekedését és a biciklizési szokások megváltozását várják a környezetvédelmi előnyökön kívül. Az informatikai rendszer pedig lehetővé teszi az utazási szokások elemzését is, ami a várostervezés és közlekedésfejlesztés hasznos eszköze lehet.
A beruházáshoz kapcsolódóan több főútvonalat is alkalmassá tesznek a kerékpározásra (kerékpársávok), lehetővé teszik a buszsáv használatát,ahol elegendő hely áll rendelkezésre, és több forgalmi lámpánál előretolt kerékpár felállóhelyeket készítenek. Bővítik a forgalomcsillapított utcák számát, újabb kerékpárutakat és kerékpáros nyomokat építenek, jelölnek ki. Összességében 30 kilométernyi egyirányú utcában teszik lehetővé a kétirányú kerékpáros közlekedést. A rendszernek több közúti kereszteződés is „áldozatul esik”, ahol kerékpárosbarát forgalomtechnikai átalakításokat végeznek.
Kedden a Mátraaljai Munkaadók Egyesületének tagvállalatai látogattak el hozzánk, hogy első kézből tapasztalják meg, milyenek egy logisztikai vállalat mindennapjai.
BővebbenMegtiszteltetés számunkra, hogy partnerünk, az EUROWAG egy átfogó cikkben mutatta be közös együttműködésünket és a K&V történetét, amely generációkon átívelő sikereinkről, a fenntartható logisztika iránti elkötelezettségünkről és a hazai piac kihívásairól is szól.
BővebbenA hatékonyság és fenntarthatóság jegyében 10 új IVECO S-Way nyergesvontatóval bővült belföldi fuvarozási flottánk! Az új járműveket hétfőn az ETV Truck csapatától vettük át, akiknek szakértelmében és megbízhatóságában ismét maximálisan megbíztunk.
BővebbenMi, a K&V-nél, munka közben ki nem állhatjuk a csúszást – legyen szó akár határidőkről, akár rakományokról. De most hétvégén, Szlovákiában, Donovalyban, örömmel csúsztunk – méghozzá a sípályákon!
BővebbenIdén február 1-én került megrendezésre a Dr. Fejes András Sport- és Rendezvénycsarnokban a III. Gyöngyösi Jótékonysági Sportbál, melyen kollégáink is részt vettek. Ez az esemény különösen közel áll hozzánk, hiszen a K&V-nél a mozgás és annak öröme a munkavállalói jólét egyik legfontosabb alappillére.
BővebbenÜzletfejlesztési vezetőnk, Varga Viktor szerdán részt vett az IVECO BUS magyarországi importőrének, az ECO-tech visiON Kft.-nek a buszbemutatóján, ahol két igazán figyelemreméltó modellt mutattak be: az IVECO Daily Glance Tourism és az IVECO EVADYS turistabuszokat.
Bővebben