Már tesztelik Olaszország legújabb büszkeségét, a szicíliai A18-as autópálya Catania és Siracusa közötti 30 kilométeres szakaszát, melyen valamennyi elektromos berendezést - világítást, kijelzőket, segélyhívókat - a Nap energiája működtet majd.
Egyben ez lesz a világ első napelemes sztrádája. A tervek szerint január elsején át is adják a forgalomnak. Szakértők úgy vélik, a környezetbarát megoldás az üzemeltetési költségeket is töredékére csökkenti.
A szicíliai A18-as autópálya Catania és Siracusa közötti 30 kilométeres új szakasza lesz az első a világon, ahol csak és kizárólag a napelemek biztosítják majd az energiaellátást. Az út mentén - 2,8 kilométer hosszan és 100 méter szélességben - telepített mintegy 80 ezer szolár panelből kapják az energiát a kijelzők, a segélyhívók, az alagutakban lévő világítótestek és a szellőző rendszerek is. A beruházás összköltsége 60 millió euró. A napelemek várhatóan 12 millió kilowattóra energiát termelnek évente. A szakemberek szerint ezzel mintegy 31 ezer tonna olajat válthatnak ki, ami azt is jelenti, hogy évente körülbelül 10 ezer tonnával csökkentik az ország széndioxid-kibocsátását.
A Catania és Siracusa közötti szakasz egyébként nem az első közúti projekt Olaszországban, ahol a megújuló energiaforrások kulcsfontosságú szerepet kaptak. Az elmúlt hónapokban szintén Szicíliában az A20-as, Messinát Palermóval összekötő autópálya mentén helyeztek el napelemeket, melyek a kiszolgáló épületek energiáját biztosítják. Észak-Olaszországban pedig az A22-es autópályánál (mely az Alpokon keresztül Ausztriába vezet), a hangszigetelő korlátokat egy kilométernyi hosszan napelemekből építették. A szolár panelek évente mintegy 680 ezer kilowattóra energiát termelnek, mely a közeli települések energiafelhasználásának 20 százalékát fedezik.
A megújuló energiaforrások alkalmazása mellett az energiahatékonyságra is odafigyelnek az olasz autópályákon: a hagyományos izzókat energiatakarékos LED-es fényforrásokra cserélik szerte az országban. 2009-ben összesen 6378 energiafaló világítótestet cseréltek le takarékosabbra, idén pedig összesen 11 ezer cserét terveznek.
Érdekesség: Olaszország nem csak a világ első napelemes autópályáját építette meg, hanem 1924-ben Milánó és Varese között adták át bolygónk első autópályáját. A kétszer két sávos útszakasz a taljánok népszerű városát kötötte össze a még népszerűbb északi kirándulóhelyekkel: a Comói illetve a Maggiore tavakkal.
Idén is megkaptuk a Dun & Bradstreet tanúsítványát, ami azt jelenti, hogy a K&V továbbra is a pénzügyileg legstabilabb, legmegbízhatóbb magyar cégek közé tartozik! Ez az elismerés nem pályázaton múlik: csak azoknak ítélik oda, akiknél tényleg rendben van minden. Büszkék vagyunk rá, hogy egy nemzetközi minősítő is visszaigazolta: amit építünk, az erős alapokon áll.
BővebbenA gyöngyösi kisegítő iskolában 2018 óta működik egy Snoezelen terápiás szoba, amely az autizmus spektrumzavarral élő gyermekek számára nyújt megnyugtató, érzékszervi ingereken alapuló fejlesztést. Az évek során a helyiség elhasználódott, az eszközök jó része tönkrement... most viszont újra teljes pompájában várja a gyerekeket!
BővebbenGyöngyös is mozgásba lendült az egészségért! Hétvégén városunk adott otthont a Richter Egészségváros rendezvénynek, amely rengeteg érdeklődőt vonzott, nem véletlenül: szűrések, tanácsadás, előadások, közös séta, és minden, ami a testi-lelki jólétünkről szól.
BővebbenA mai napon újabb mérföldkőhöz érkeztünk: 6 db új KRONE hűtős félpótkocsival bővült hűtős flottánk. A bővítést és korszerűsítést egyre növekvő gyógyszeripari megbízásaink indokolták, a maximális minőségbiztosítás jegyében.
BővebbenMa reggel megnyitotta kapuit a transport logistic szakkiállítás Münchenben, és kollégáink már a nyitás óta jelen vannak, készen arra, hogy partnereinkkel találkozzanak, és új kapcsolatokat építsenek.
BővebbenHatalmas siker volt a Közlekedésbiztonsági Nap! Még esőben is! Hiába csepergett az eső szombaton, a Közlekedésbiztonsági Napunkat a gyöngyösi rutinpályán semmi sem mosta el, sőt, a vendégek száma még a várakozásainkat is felülmúlta!
Bővebben