A Rendőrség által gyűjtött előzetes baleseti statisztikai adatok alapján megállapítható, hogy 2009-hez képest tovább csökkent a személysérüléses közúti balesetek, s a balesetekben meghalt személyek száma hazánkban.
A statisztikákból kiderül, hogy az év első öt havában 13,18 %-kal csökkent a személysérüléses közúti balesetek száma. A balesetekben 252-en vesztették életüket, s ez 71 ember életének megmentését jelenti az elmúlt év azonos időszakához képest.
Az ittasan okozott balesetek száma, valamint az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya az év első öt havában kedvezően alakult. Az elmúlt hónapban ezen a területen további jelentős javulás figyelhető meg. 2010. május 01. és 31. között a szeszesitaltól befolyásolt állapotban okozott személysérüléses közúti balesetek száma az előző évi 212-ről 145-re csökkent. Ez az adott év csökkenő összbaleseti számát is figyelembe véve nem kevesebb, mint 31,60 %-os javulást jelent. Az ittasság aránya 13,02 %-ról 10,18 %-ra mérséklődött.
Amennyiben az év első öt hónapját vesszük alapul, az ittasan okozott személysérüléses balesetek száma az előző évi 856-ról 590-re csökkent, amely 31,07 %-os javulást jelent. Az ittas balesetek összbaleseten belüli aránya 13,19 %-ról 10,47 %-ra csökkent. Az ittas járművezetés visszaszorítására hatást gyakoroltak a központilag, illetve területi és helyi szinten szervezett, év eddigi részében folyamatosan végrehajtott közúti ellenőrzések, valamint az ittas járművezetésből adódó balesetek megelőzését célzó kommunikációs, felvilágosító tevékenység.
A balesetek okainak és az okozóinak rangsorát vizsgálva a kapcsolódó adatok alapján megállapítható, hogy összességében az előző évekhez képest nem történt lényeges változás. A balesetek oksági szerkezetét tekintve, a május hónap adatait figyelembe véve a legtöbb baleset a gyorshajtáshoz, az elsőbbség meg nem adásához, valamint a kanyarodás szabályainak megszegéséhez köthető, tehát az általában jellemző rangsor állapítható meg.
A baleseteket okozók csoportjainak vizsgálata során megállapítható, hogy a legtöbb balesetet továbbra is a személygépkocsi-vezetők okozták, akiket a kerékpárosok és a tehergépkocsi vezetők követnek. Májusban a járművezetők 94 %-ban okozói a baleseteknek, ezen belül 59 %-ban a személygépkocsi vezetők, 23 %-ban az egy nyomon haladó járművek (a motorkerékpár- és segédmotoros kerékpárvezetők, valamint a kerékpárosok), 8 %-ban a teherszállító járművek, 2 %-ban autóbuszok, valamint 2 %-ban egyéb járművek vezetői okozzák a baleseteket. A gyalogos okozók aránya 6 %. A 2010. év eddigi időszakában (január 01. és május 31. között) a legtöbb balesetet szintén a személygépkocsi-vezetők okozták, őket követik a kerékpárosok és a tehergépkocsi vezetők.
Forrás: Integrátorfórum
Óriási öröm és büszkeség számunkra, hogy a K&V elnyerte a CSR Hungary Díjat, A Legjobb CSR megoldás kategóriában!
BővebbenBüszkén jelentjük, hogy vállalatunk elkészítette a 2024-es CSR jelentését, amely átfogó képet ad környezeti, társadalmi és irányítási (ESG) teljesítményünkről.
BővebbenA K&V több mint 35 éve vallja, hogy az emberközpontú gondolkodás és a társadalmi felelősségvállalás nemcsak érték, hanem a hosszú távú üzleti siker egyik alapja. Ezt a meggyőződést képviselte Deák István, raktározási üzletágvezetőnk is, aki előadóként vett részt a VIII. Partium-konferencián, az MTA200 programsorozat keretében Nagyváradon. Előadásának címe: „Emberközpontú felelősségvállalás a gyakorlatban: a K&V Kft. szerepe a társadalmi fenntarthatóságban”
BővebbenBelkovics Anikó QMS-EMS menedzser kolléganőnk a tavalyi előadása után idén is felkérést kapott a Heves Vármegyei Kereskedelmi és Ipari Kamara előadására idén a Bridge to Benefits MiniEdition mesterkurzusára, ahol nagyvállalati kategóriában mutatta be cégünk ESG és fenntarthatósági jó gyakorlatait.
BővebbenBÉT50 – Ötven hazai vállalat sikertörténete
BővebbenTegnap a Gyöngyösi Kálváriaparti Általános Iskola diákjait láttuk vendégül egy igazán különleges pályaorientációs nap keretében!
Bővebben