Megosztás:

Folytatódik az M1-es autópálya felújítása Tatabánya térségében

2019. március 14.

Az M1-es autópályán idén a tervek szerint 43 kilométernyi szakaszon indulhatnak el felújítási munkák. Az idei évre tervezett beavatkozások első ütemeként az 54-es és a 61-es kilométerszelvények között, Tatabánya térségében zajlanak majd munkálatok. Az ideiglenes forgalmi rend kialakítását 2019. március 18-21. között építik ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. bicskei mérnökségének szakemberei. A beruházás ezen üteme várhatóan 2019. június végéig tart majd.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában 2018-ban összesen 14,5 kilométeren újult meg az M1-es autópálya. Ezek a munkálatok idén is folytatódnak, ugyanis a Kormány támogatásával, hazai költségvetési forrásból, több mint bruttó 2 milliárd forintból újul meg az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető oldala az 54-es és 61-es kilométerszelvények, vagyis a Harkályos pihenő és a Tatabánya-Újváros csomópont között.

A munkálatok idén is sávelhúzás mellett valósulnak meg, úgy, hogy mindkét irányban 2-2 forgalmi sáv álljon a közlekedők rendelkezésére, vagyis az autópálya áteresztő kapacitása megmaradjon. Az ideiglenes forgalmi rendet a március 15-ei hosszú hétvégét követően, 2019. március 18-21., vagyis hétfő és csütörtök között építik ki. Ezt követően 2019. május 17-ig a kivitelezési munkák a Hegyeshalom felé vezető oldalon a külső és a leállósávon zajlanak. Majd 2019. május 17-20. között ismét átépítik a terelést, hogy a belső sávon folytatódhassanak a munkálatok, a tervek szerint 2019. június 27-ig.

A külső és a leálló sávon végzett munkák ideje alatt a Hegyeshalom felé vezető oldalon az 58-as kilométerszelvénynél található Turul pihenőhely zárva lesz. Időszakosan, várhatóan 2019. március 21-31. között, a tatabánya-óvárosi, míg 2019. május 7-17. között a tatabánya-újvárosi csomópontot is lezárják.

A felújítás alatt úgynevezett 2+1+1 sávos terelést építenek ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. bicskei mérnökségének szakemberei az 54-es és a 61-es kilométerszelvények közötti üzemi átjárókban. A Budapest felé vezető oldalon 2 sávon, a leálló és külső sávokon haladhat a forgalom, a Hegyeshalom felé vezető irányban a személygépkocsi forgalmat pedig átterelik a főváros felé vezető pálya belső sávjára, a tehergépjármű forgalom pedig a Hegyeshalom felé vezető pályaoldalon a munkák ütemezésének megfelelően a belső vagy a külső sávon haladhat.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. arra kéri a közlekedőket az úton dolgozók és a többi járművezető biztonsága érdekében, hogy a munkaterületen érvényes ideiglenes sebességhatárokat mindenképpen tartsák be! Tekintettel arra, hogy a munkálatok idején hosszabb menetidővel számolhatnak a közlekedők, ezért az autósoknak ajánlott még indulás előtt tájékozódniuk az aktuális forgalmi helyzetről a www.utinform.hu weboldalon, de érdemes navigációs, közösségi autós alkalmazást is használniuk, hogy az optimális útvonalukat megtervezhessék. A szakemberek a munkálatok idejére a közlekedők türelmét és megértését kérik, a felújítási munkákat az ő érdekükben végzik.

Forrás: internet.kozut.hu/hirek

Vissza

 

Aktuális híreink

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. október 14.

Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

Bővebben

Pályaorientációs nap Cégünknél

2019. október 8.

Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 30.

Kedves Olvasóink! Múlt havi cikkünket – melyet a zeppelin léghajónak szenteltünk – azzal zártuk, hogy az a légijármű, melyet a Wright-fivérek találtak fel, hosszabb távon jóval sikeresebbé tudott válni.  Az emberiség repülésről szőtt évezredes álma nekik köszönhetően valósult meg, és indult el máig tartó, ígéretes perspektívák előtt álló diadalútjára.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 2.

A személyszállítás történetével foglalkozó minisorozatunkban jártunk már földön, vízen, most pedig felereszkedünk a levegőbe is. Az emberiségnek mindig is nagy vágyálma volt a repülni tudás. Gondoljunk csak Daidalosz és Ikarosz történetére, vagy épp a reneszánsz géniuszára, Leonardo da Vincire. Ám csak a második ipari forradalom technikai újításai tették először lehetővé a 19-20. század fordulóján, hogy ez az álom valósággá váljon. Bár a „végső győztes” az amerikai Wright-fivérek által megkonstruált repülőgép lett, a levegőben történő személyszállítás mégsem velük indult, hanem egy - ma már inkább csak furcsa alakjáról emlékezetes  - magyar találmánnyal, a zeppelin léghajóval….

Bővebben

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben