Megosztás:

Átadták Magyarország új dunai kikötőjét

2017. október 25.

Átadták a nyolcmilliárd forint állami támogatásból megvalósult Győr-Gönyű országos közforgalmú kikötőt, amely a nyugat-dunántúli régió legnagyobb intermodális központja.

A Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő a Duna 1794 fkm szelvényénél, a Mosoni-Duna torkolatában helyezkedik el, 38,5 km-re a Duna-Rajna-Majna vízi út földrajzi felezőpontjától. A Kikötőből vízi úton szinte bárhová el lehet jutni a Duna-Majna-Rajna csatornán keresztül. Itt halad el több országos, kiemelt jelentőségű tranzit vasútvonal, valamint a gyorsforgalmi úthálózat fővonala is.

A Kikötő fekvése tehát igen kedvező, a Nyugat-dunántúli régió legnagyobb intermodális logisztikai központja, amely lehetőséget nyújt vízi, közúti, vasúti árutovábbításra, belföldi és nemzetközi áruforgalom lebonyolítására egyaránt, ezáltal kiváló lehetőséget biztosít a tranzit áruforgalom és az ahhoz kapcsolódó átrakodás, logisztikai feladatok ellátására.

Megközelítése közúton az M1-es autópályáról a 19. vagy a 813., és az 1. számú főúton keresztül történhet.. Vasúti megközelítése a Budapest-Bécs közötti két-vágányú villamosított fővonalról, a KIOP projekt keretében megvalósult Győrszentiván vasútállomásról induló iparvágánnyal történik. A vízi úti megközelítés a Duna felől a kikötői térré bővített Mosoni-Duna torkolati szakaszra behajózással lehetséges.

A Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő infrastrukturális továbbfejlesztése tárgyú projekt általános célja az országos és regionális közlekedés intermodalitásának fokozása, a különböző közlekedési módok (közút, vasút, víziút) összekapcsolásával, a közúti, vasúti, vízi és légi közlekedési módozatok összekapcsolásának elősegítése. Megvalósulásával az ország jobban bekapcsolódik az európai gazdasági vérkeringésbe és a fejlődő piacok adta lehetőségek jobban kihasználhatókká válnak a közlekedési infrastruktúra fejlesztésével.

A projekt keretében megvalósult 5 függőleges partfalas hajóállás – ebből a H4 hajó-szervízállásként (zöldterminálként) – került kialakításra és a mögöttes területek infrastrukturális ellátása is megtörtént (út, vasút, közművek, zöldterminál). A megvalósult partfal szerkezeti kialakítása: a vízoldali fal korrózióvédelmi bevonattal ellátott 19,00 m hosszú vízzáró acél szádlemezekből készült, melynek állékonyságát acél szádlemezekből készülő horgonyfalhoz történő hátrahorgonyzás biztosítja. A vízoldali fal tetején vasbeton fejgerenda készült.

A partfalban hágcsók, kikötőbakok és lépcsőházak létesültek. A zöldterminálon megvalósult létesítményekkel biztosított a hajókon keletkező olajos fenékvíz, szennyvíz és hulladékok előírásoknak megfelelő átvétele. A zöldterminálhoz kapcsolódóan a parton létesült egy kezelőépület is. A kétszintes épület technológiai blokkból és irodablokkból áll. A H4-H8 hajóállások mögötti terület feltöltésre került a 115,00 mBf szintre.

Ez a durva tereprendezés szintje, erre épültek rá a burkolatok, vágányok. A feltöltést T keresztmetszetű támfal választja el a mélyebben fekvő úttól és vasúttól. A trimodalitás megvalósítása érdekében a meglévő P1 vágány továbbépült a partfalak mellett és leágazások (W1, W2 vágányok) is készültek. A partfal mögötti daruzott terület vasúti kiszolgálását a P1, P2 burkolt vágányok biztosítják. A H5-H7 hajóállások függőleges partfala mögött fúrt cölöp alapozású vasbeton darupálya létesült. A megépült új úthálózat biztosítja a H4-H8 hajóállások és mögöttes terület közúti elérhetőségét.

A projekt ünnepélyes záró rendezvényére 2017. októberében került sor, a kikötőbe erre az alkalomra érkezett rendezvény hajó fedélzetén. A minősítette.

A kikötő belföldi és nemzetközi áruforgalmat bonyolít le: vízen, vasúton és közúton is megközelíthető. Az államtitkár szerint a beruházás összege sokszorosan térül majd meg az országnak.

Forrás: www.logisztika.com

Vissza

 

Aktuális híreink

Logisztika Napja Cégünknél

2025. április 15.

A múlt hét csütörtök igazán mozgalmasan telt nálunk: a Logisztika Napja alkalmából ugyanis közel 100 középiskolás diák látogatott el hozzánk fóti raktárainkba, illetve gyöngyösi telephelyünkre.  

Bővebben

Átvettük a MagyarBrands "Kiváló Üzleti Márka" díjat

2025. április 9.

Ismét alkalmunk nyílt ünneplőbe öltözni: múlt csütörtökön hivatalosan is átvehettük a MagyarBrands "Kiváló Üzleti Márka" díját, amellyel idén is a legkiválóbb hazai márkák közé sorolták a K&V-t.

Bővebben

Flottabővítés

2025. április 3.

A K&V Logistic Solutions flottája az idén 32 darab Volvo FH Aero vontatóval bővül – a döntést több mint egyéves gyakorlati tesztelés előzte meg. A Volvo új fejlesztésű típusát már 2023-ban és 2024-ben is kipróbáltuk, hogy megbizonyosodjunk a járművek valódi hatékonyságáról, kényelméről és fenntarthatósági előnyeiről.

Bővebben

Családi vállalkozásból családbarát nagyvállalat

2025. március 31.

Ezzel a címmel jelent meg a K&V ről egy átfogó és érzékeny riport a Behaviour Magazinban, amely nemcsak a K&V fejlődéstörténetét, hanem a generációváltás emberi és üzleti kihívásait is bemutatja.

Bővebben

Mesébe illő logisztika – szívvel, lélekkel, hagyománnyal!

2025. március 26.

Múlt szombaton mi is részesei lehettünk egy különleges kulturális eseménynek: az az Aurora FolkGlamour és a Vidróczki Néptánc Együttes teltházas Mesés Divatbemutatójának, amely a Gyöngyösi Mátra Múzeumban keltette életre a magyar népmesék, legendák és balladák varázslatos világát. 

Bővebben

Fut a Cég 6. helyezés

2025. március 12.

A K&V Kft. a BSI által szervezett Fut a Cég versenyben a sajátcég-kategóriájában az 6. helyet szerezte meg 2024. évben! 

Bővebben