Megosztás:

A nemzetgazdasági miniszter ráerősített Varsóban a V4 fuvarozói fórumon aláírt deklarációnkra

2017. április 29.

Magyarország minden rendelkezésére álló eszközzel fellép a tagállami hatáskörök csorbítására irányuló bizottsági törekvésekkel szemben – mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter Varsóban, a Visegrádi négyek munkaügyi és szociális ügyekkel foglalkozó minisztereinek találkozóján a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztatása szerint. Varga Mihály a varsói megbeszélésen kiemelte, hogy Magyarország visszautasítja a szociális dömpinggel kapcsolatos vádakat, és a „postinggal” kapcsolatos változásokat is elfogadhatatlannak tartjuk.

Az NGM a V4 találkozóval kapcsolatban kiadott közleményében kiemelte: a nemzetgazdasági miniszter közölte, a V4 tagországok közös álláspontja továbbra is az, hogy támogatják a visszaélésekkel szembeni fellépést – így a V4 Fuvarozási Fórumon elfogadott deklarációban foglaltakat is –, a szabályok kikényszerítését, ugyanakkor elutasítják a kiküldetési irányelv tervezett módosítását és visszautasítják a „szociális dömpinggel” kapcsolatos vádakat. Varga Mihály leszögezte, Magyarország – csakúgy, mint a Visegrádi országok – visszautasítja a „szociális dömping” kifejezés használatát, és azt, hogy az alacsonyabb tagállami bérszint által bármilyen visszaélés vagy tisztességtelen verseny valósulna meg.
Az úgynevezett „posting”-nak, vagyis a magyar munkavállalók külföldi kiküldetésének tervezett módosításával kapcsolatban leszögezte, a változtatás Magyarország számára is elfogadhatatlan, hiszen az korlátozná a szolgáltatásnyújtás szabadságát, a határon átnyúló szolgáltatást nyújtó magyar vállalkozások így kiszorulnának a belső piacról és végeredményként az Európai Unió egészének versenyképessége is csökkenne.
A nemzetgazdasági miniszter a hozzászólásában kiemelte, Magyarország nem fog lemondani olyan szabályozási jogkörökről, amelyek nemzeti hatáskört érintenek, egyes esetekben szűkítenek, elvonnak. Hazánk számára is nagyon fontos a munkavállalói jogok védelme, a V4 országok vállalkozásai a piaci igényeknek megfelelően versenyképes és magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtanak a belső piacon - tette hozzá.

Forrás: www.mkfe.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. október 14.

Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

Bővebben

Pályaorientációs nap Cégünknél

2019. október 8.

Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 30.

Kedves Olvasóink! Múlt havi cikkünket – melyet a zeppelin léghajónak szenteltünk – azzal zártuk, hogy az a légijármű, melyet a Wright-fivérek találtak fel, hosszabb távon jóval sikeresebbé tudott válni.  Az emberiség repülésről szőtt évezredes álma nekik köszönhetően valósult meg, és indult el máig tartó, ígéretes perspektívák előtt álló diadalútjára.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 2.

A személyszállítás történetével foglalkozó minisorozatunkban jártunk már földön, vízen, most pedig felereszkedünk a levegőbe is. Az emberiségnek mindig is nagy vágyálma volt a repülni tudás. Gondoljunk csak Daidalosz és Ikarosz történetére, vagy épp a reneszánsz géniuszára, Leonardo da Vincire. Ám csak a második ipari forradalom technikai újításai tették először lehetővé a 19-20. század fordulóján, hogy ez az álom valósággá váljon. Bár a „végső győztes” az amerikai Wright-fivérek által megkonstruált repülőgép lett, a levegőben történő személyszállítás mégsem velük indult, hanem egy - ma már inkább csak furcsa alakjáról emlékezetes  - magyar találmánnyal, a zeppelin léghajóval….

Bővebben

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben