Megosztás:

Zöld utat kapott a német autópályadíj

2017. április 10.

Németországban a szövetségi parlament (Bundestag) után a törvényhozás tartományi kormányokat képviselő kamarája, a Bundesrat is szabad utat adott a külföldieket terhelő autópályadíj bevezetésének.

A hivatalosan infrastrukturális hozzájárulásnak nevezett díjról szóló törvényt a Bundesratnak nem kellett megszavaznia, de mozgósíthatta volna a törvényhozás két háza között egyeztető bizottságot, ami jelentősen késleltette volna a jogszabály életbe lépését. Több tartományi kormány kifogásolta a szabályozást, és a bizottság elé akarta utalni az ügyet, de a többség végül elutasította a kezdeményezést. Így megkezdődhet a díjfizető rendszer kialakítása. 

A külföldi autósoknak várhatóan 2019-től kell fizetniük a német autópályák használatáért. A tíz napra, két hónapra vagy egy évre szóló elektronikus matricát az interneten vagy töltőállomásokon vásárolhatják meg. A tíznapos matrica a motor károsanyag-kibocsátásától függően 2,50 és 25 euró (775-7750) közötti összegbe kerül.

A rendszert második próbálkozásra igyekeznek bevezetni. Az első jogszabályt még 2015-ben fogadta el a törvényhozás, de az Európai Bizottság kifogásai miatt meg kellett változtatni. A brüsszeli bizottság kötelezettségszegési eljárást is indított Németország ellen, az uniós állampolgárok közti hátrányos megkülönböztetés tilalmára hivatkozva. A díjfizetési rendszer alapgondolata, hogy mindenkinek kell fizetni, de a német autósokat a gépjárműadó csökkentésével tehermentesítik. A Brüsszel követelésére átalakított szabályozásban az a legfőbb új elem, hogy a gépjárműadót nem automatikusan csökkentik a díj összegével, hanem a motor környezetvédelmi besorolása alapján adnak kedvezményt, amelynek minimális összege megegyezik az úthasználati díjjal, de a legmodernebb motorral üzemelő járművek tulajdonosai többet kapnak vissza, mint amennyit befizetnek. Így az autósokat a motor besorolása szerint különböztetik meg, és nem annak alapján, hogy Németországban vagy külföldön tartják-e üzemben a kocsit. Az új szabályozás teljes mértékben megfelel az uniós előírásoknak - jelentette ki Horst Seehofer. "Mi, németek, szinte valamennyi uniós tagországban fizetünk, ezért nekünk is be kellett vezetnünk egy díjat az autópályáink használatárért" - tette hozzá. A berlini vezetés számításai alapján a díj évi 3,7 milliárd euró bevételt hoz, ebből a külföldi autósok 500 millió eurót fizetnek be. A bevételt az úthálózat fenntartására és fejlesztésére fordítják.

Forrás: www.vg.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

Ismét MagyarBrands díjas a K&V

2021. október 11.

A Szakmai Bizottság döntése alapján a K&V Logistic Solutions MAGYARBRANDS díjas, KIVÁLÓ MÁRKÁNAK számít, a hazai üzleti TOP márkák egyikeként.

Bővebben

Ismét körbefutottuk a Balatont

2021. október 5.

A K és V Kft. csapata ismét részt vett a hétvégén megrendezésre került XV. NN ULTRABALATON versenyen. A rajt és a cél ezúttal is Balatonfüreden volt. 

Bővebben

Szüreti napokon is ott voltunk

2021. szeptember 27.

2021. 09. 10-12-én rendezték meg Gyöngyösön a Szüreti napokat, amelyen cégünk is képviseltette magát. Az érdeklődők megnézhették és beülhettek a legújabb vontatónkba, melyet munkatársaink mutattak be számukra.

Bővebben

Ismét Bisnode AAA tanúsítványt kapott a K és V Kft.

2021. július 8.

A K és V Kft. nyolcadszor is a Bisnode AAA (tripla A) tanúsítványát kapta meg, mely azt jelzi, hogy velünk az üzleti kapcsolat kialakításának pénzügyi kockázata rendkívül alacsony.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2021. május 30.

Érkeztett 5 db DAF XF EURO6 Super Space Cab vontató.

Bővebben

Sikeres felügyeleti audit a K&V Kft-nél

2021. május 19.

2021. május 11-én került sor a K&V Kft. integrált irányítási rendszerének felügyeleti auditjára, melyet sikeresen teljesítettünk. Cégünk elkötelezett a folyamatos fejlődés és a vevői elégedettség növelése iránt.

Bővebben