Megosztás:

Jön az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer (ERTMS)

2017. január 25.

Az Európai Bizottság 2023-ig kívánja megvalósítani az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszert (ERTMS), amely az eltérő tagállami szabályozásokat és rendszereket váltaná fel, megkönnyítve a nemzetközi vasúti közlekedést.

Cél az egységes és az átjárható vasutak megteremtése

Az uniós bizottság tájékoztatása szerint a 25 uniós tagállam eltérő vasúti közlekedésirányításának egységesítése közvetlenül járul majd hozzá az európai vasutak versenyképességéhez és biztonságához. Az egységes jeladó- és sebességellenőrző rendszer jóvoltából megvalósuló transzeurópai vasúti térségben a szerelvények könnyebben és gyorsabban haladhatnak át az országhatárokon – emelték ki.

A bizottság szerint a különböző vasútforgalmi rendszerek nagy akadályt jelentenek a gyorsan bővülő vasúti áruszállítási piac fejlődése előtt. Az ERTMS számos előnye ugyanakkor kihasználatlan marad, ha csak egyes országokban működik, elszigetelten – mutatnak rá.

Az Európai Unió az egységes és átjárható vasutak megteremtése, a személyszállítás és teherszállítás hatékonyabbá tétele érdekében döntött arról, hogy az európai nemzetközi vasúti folyosókon bevezeti az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszert.

Az ERTMS-t az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) és a GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway) egységes európai szabványokon alapuló, vezeték nélküli kommunikációs infrastruktúra együttesen alkotja.

A vasúti kommunikációs hálózat a biztosítóberendezések és a vasúti járművek közötti adatkommunikációt, a szabványos hangalapú összeköttetéseket teszi lehetővé. A rendszer kiépítésének gyakorlati haszna, hogy bármely ország vasúti szerelvénye úgy közlekedhet a tagországok vasúti folyosóin, hogy határátlépéskor nem kell megállnia, átállnia az egyes országok különböző rendszereire, és nem lesz szükséges mozdonyt vagy mozdonyvezetőt váltani, ezzel csökken a menetidő.

A ERTMS létrehozása érdekében, a program indulása óta eltelt két évben az Európai Unió 700 millió eurót (1 euró mintegy 310 forint) fektetett a rendszer tervezésébe és tagállami kiépítésébe.

Forrás: www.logisztika.com

Vissza

 

Aktuális híreink

Jelentős útdíjnövekedést hozhat az új útdíjrendszer 2024-től

2023. szeptember 27.

A zaj- és légszennyezéssel, valamint a széndioxid-kibocsátással összefüggő külsőköltség-díjak bevezetése újabb, járműkategóriáktól függően 30–80 százalékos útdíjnövekedést jelent 2024. január 1-től.

Bővebben

2023-ban is MagyarBrands díjas a K&V

2023. szeptember 22.

Örömmel jelentjük be, hogy a K&V Logistics Solutions idén is elnyerte a prestízsértékű MagyarBrands díjat, és ezzel a hazai üzleti TOP márkák egyikeként van elismerve! 

Bővebben

Új DAF XG vontatók érkeztek

2023. szeptember 15.

Ebben az évben már 40 nyergesvontatónkat cseréltük le új, innovatív DAF XG modellre, mely 2022-ben elnyerte az „Év Nemzetközi Tehergépkocsija” díjat. E lépéssel nemcsak a legmodernebb technológia mellett tettük le voksunkat, hanem ismét kifejeztük elkötelezettségünket a környezetvédelem és a fenntarthatóság iránt. 

Bővebben

KRONE Profi Liner ponyvás félpótkocsikkal bővül a K&V flottája

2023. szeptember 5.

Szeptemberben kerül átvételre Németországban a KRONE gyárban 17 db új félpótkocsi. A járművek még ebben a hónapban üzembe helyezésre kerülnek növelve a fuvarozási kapacitást és a vevői elégedettséget.

Bővebben

Különleges szülinapot ünneplünk!

2023. augusztus 21.

Egy évvel ezelőtt, augusztus 17-én helyeztük el ugyanis az első raklapot az új, fóti raktárunkban, így büszkén ünnepeljük az első évfordulónkat!

Bővebben

Ismét célba ért az élelmiszeradomány

2023. augusztus 18.

Örömmel tudatjuk, hogy az Élelmiszerbankos szállítmányunk a napokban megérkezett Nyírpilisbe és Tarnabodra!

Bővebben