Az Európai Bizottság 2023-ig kívánja megvalósítani az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszert (ERTMS), amely az eltérő tagállami szabályozásokat és rendszereket váltaná fel, megkönnyítve a nemzetközi vasúti közlekedést.
Cél az egységes és az átjárható vasutak megteremtése
Az uniós bizottság tájékoztatása szerint a 25 uniós tagállam eltérő vasúti közlekedésirányításának egységesítése közvetlenül járul majd hozzá az európai vasutak versenyképességéhez és biztonságához. Az egységes jeladó- és sebességellenőrző rendszer jóvoltából megvalósuló transzeurópai vasúti térségben a szerelvények könnyebben és gyorsabban haladhatnak át az országhatárokon – emelték ki.
A bizottság szerint a különböző vasútforgalmi rendszerek nagy akadályt jelentenek a gyorsan bővülő vasúti áruszállítási piac fejlődése előtt. Az ERTMS számos előnye ugyanakkor kihasználatlan marad, ha csak egyes országokban működik, elszigetelten – mutatnak rá.
Az Európai Unió az egységes és átjárható vasutak megteremtése, a személyszállítás és teherszállítás hatékonyabbá tétele érdekében döntött arról, hogy az európai nemzetközi vasúti folyosókon bevezeti az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszert.
Az ERTMS-t az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) és a GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway) egységes európai szabványokon alapuló, vezeték nélküli kommunikációs infrastruktúra együttesen alkotja.
A vasúti kommunikációs hálózat a biztosítóberendezések és a vasúti járművek közötti adatkommunikációt, a szabványos hangalapú összeköttetéseket teszi lehetővé. A rendszer kiépítésének gyakorlati haszna, hogy bármely ország vasúti szerelvénye úgy közlekedhet a tagországok vasúti folyosóin, hogy határátlépéskor nem kell megállnia, átállnia az egyes országok különböző rendszereire, és nem lesz szükséges mozdonyt vagy mozdonyvezetőt váltani, ezzel csökken a menetidő.
A ERTMS létrehozása érdekében, a program indulása óta eltelt két évben az Európai Unió 700 millió eurót (1 euró mintegy 310 forint) fektetett a rendszer tervezésébe és tagállami kiépítésébe.
Forrás: www.logisztika.com
A zaj- és légszennyezéssel, valamint a széndioxid-kibocsátással összefüggő külsőköltség-díjak bevezetése újabb, járműkategóriáktól függően 30–80 százalékos útdíjnövekedést jelent 2024. január 1-től.
BővebbenÖrömmel jelentjük be, hogy a K&V Logistics Solutions idén is elnyerte a prestízsértékű MagyarBrands díjat, és ezzel a hazai üzleti TOP márkák egyikeként van elismerve!
BővebbenEbben az évben már 40 nyergesvontatónkat cseréltük le új, innovatív DAF XG modellre, mely 2022-ben elnyerte az „Év Nemzetközi Tehergépkocsija” díjat. E lépéssel nemcsak a legmodernebb technológia mellett tettük le voksunkat, hanem ismét kifejeztük elkötelezettségünket a környezetvédelem és a fenntarthatóság iránt.
BővebbenSzeptemberben kerül átvételre Németországban a KRONE gyárban 17 db új félpótkocsi. A járművek még ebben a hónapban üzembe helyezésre kerülnek növelve a fuvarozási kapacitást és a vevői elégedettséget.
BővebbenEgy évvel ezelőtt, augusztus 17-én helyeztük el ugyanis az első raklapot az új, fóti raktárunkban, így büszkén ünnepeljük az első évfordulónkat!
BővebbenÖrömmel tudatjuk, hogy az Élelmiszerbankos szállítmányunk a napokban megérkezett Nyírpilisbe és Tarnabodra!
Bővebben