Megosztás:

Jön az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer (ERTMS)

2017. január 25.

Az Európai Bizottság 2023-ig kívánja megvalósítani az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszert (ERTMS), amely az eltérő tagállami szabályozásokat és rendszereket váltaná fel, megkönnyítve a nemzetközi vasúti közlekedést.

Cél az egységes és az átjárható vasutak megteremtése

Az uniós bizottság tájékoztatása szerint a 25 uniós tagállam eltérő vasúti közlekedésirányításának egységesítése közvetlenül járul majd hozzá az európai vasutak versenyképességéhez és biztonságához. Az egységes jeladó- és sebességellenőrző rendszer jóvoltából megvalósuló transzeurópai vasúti térségben a szerelvények könnyebben és gyorsabban haladhatnak át az országhatárokon – emelték ki.

A bizottság szerint a különböző vasútforgalmi rendszerek nagy akadályt jelentenek a gyorsan bővülő vasúti áruszállítási piac fejlődése előtt. Az ERTMS számos előnye ugyanakkor kihasználatlan marad, ha csak egyes országokban működik, elszigetelten – mutatnak rá.

Az Európai Unió az egységes és átjárható vasutak megteremtése, a személyszállítás és teherszállítás hatékonyabbá tétele érdekében döntött arról, hogy az európai nemzetközi vasúti folyosókon bevezeti az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszert.

Az ERTMS-t az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) és a GSM-R (Global System for Mobile Communications – Railway) egységes európai szabványokon alapuló, vezeték nélküli kommunikációs infrastruktúra együttesen alkotja.

A vasúti kommunikációs hálózat a biztosítóberendezések és a vasúti járművek közötti adatkommunikációt, a szabványos hangalapú összeköttetéseket teszi lehetővé. A rendszer kiépítésének gyakorlati haszna, hogy bármely ország vasúti szerelvénye úgy közlekedhet a tagországok vasúti folyosóin, hogy határátlépéskor nem kell megállnia, átállnia az egyes országok különböző rendszereire, és nem lesz szükséges mozdonyt vagy mozdonyvezetőt váltani, ezzel csökken a menetidő.

A ERTMS létrehozása érdekében, a program indulása óta eltelt két évben az Európai Unió 700 millió eurót (1 euró mintegy 310 forint) fektetett a rendszer tervezésébe és tagállami kiépítésébe.

Forrás: www.logisztika.com

Vissza

 

Aktuális híreink

Együtt az úton a Volvóval

2025. október 1.

Immár 52 db vadonatúj Volvo FH Aero vontató erősíti a K&V nemzetközi járműflottáját!

Bővebben

Megújult a markazi iskola játszótere

2025. szeptember 25.

Mert játszani nem csak az ovisoknak fontos. Az általános iskolás korú gyerekeknek is szükségük van mozgásra, nevetésre, közös játékra – ezek ugyanis legalább annyira fejlesztik a kreativitást, az együttműködést és az önbizalmat, mint a tantermi órák.

Bővebben

Shuangliu: kapu Európa és Ázsia között

2025. szeptember 13.

2025. szeptember 5-én részt vettünk a „Shuangliu: kapu Európa és Ázsia között – együtt a jövőért” című üzleti találkozón a Budapest Hilton Hotelben.

Bővebben

Villanybusz bevetésen

2025. szeptember 8.

Most kiderül, mit tud az e-mobilitás a gyakorlatban!Egy hónapig kipróbáljuk az IVECO Crossway LE City ELEC elektromos autóbuszt egyik megrendelőnk telephelyén, hogy testközelből tapasztaljuk meg, hogyan működik egy e-busz a mindennapi közlekedésben.

Bővebben

Pernyész Dorottya ezüstérmes a Világjátékokon

2025. szeptember 2.

Csengtui siker Kínából! Büszkén osztjuk meg, hogy a K&V támogatásával készülő tehetséges uszonyosúszó, Pernyész Dorottya, augusztusban fantasztikus eredményt ért el a 2025-ös Világjátékokon Csengtuban, Kínában: 100 m uszonyos gyorsúszásban ezüstérmet szerzett!    

Bővebben

(Szín)teret adtunk a hagyományoknak

2025. augusztus 21.

Múlt szombaton Abasáron, a Tekeres-pataknál rendezték meg az első Rönkhúzó Versenyt Ország és Határok Nélkül, ahol a zene, a látvány és a falusi vendégszeretet találkozott egy felejthetetlen napra.

Bővebben