Megosztás:

Két év múlva egész Németország fizetőssé válik

2016. október 13.

2018. július 1-jétől minden egyes német főútvonalon bevezetik az útdíjkötelezettséget a 7,5 tonnát meghaladó járművek számára.

Ezt még májusban szavazta meg a szövetségi kormány, a díjfizetés próbái pedig máris zajlanak. Az ellenőrző rendszer ugyanis kicsit más lesz, mint amit eddig megszokhattunk, a kamerával felszerelt, az úttest fölött keresztbe elterülő hidak helyett, oszlopok fogják figyelni, mindenki befizette-e az adót. Ezeket a szerkezeteket színben igyekeznek majd elkülöníteni a többi ellenőrző eszköztől.

Így például az illetékesek ígérete szerint, nem lehet majd összekeverni a sebességmérő berendezésekkel. A tesztidőszakban természetesen az oszlopok nem büntetnek majd, csupán adatokat gyűjtenek velük, hogy az éles használat közben ne merüljenek fel hibák. Németországban eredetileg csak a sztrádákon kellett fizetni a teherautóknak, azt is csak 12 tonna felett. Ezt szép fokozatosan bővítette ki a kormány, először a főbb főútvonalakat vonták be a rendszerbe, ezzel elérték, hogy 13 ezer kilométer sztráda és 2300 kilométer főút lett fizetős. A következő lépés a súlyhatár csökkentése volt, ekkor 7,5 tonnáig vitték le azt, hogy több adóbevételhez jussanak.

Forrás: www.kamionhirek.hu

Vissza
Kapcsolódó anyagok
  • Egész Európára kiterjedő OBU-t tervez az UTA
  • 2018-tól több út lesz díjköteles Németországban
  •  

    Aktuális híreink

    K&V Mikulás rajzpályázat díjazottak

    2024. december 9.

    Péntek este a K&V Mikuláskamion-rajzpályázat díjátadóján a Mikulás logisztikai kalandjai életre keltek – méghozzá színpadon és rengeteg mosollyal! Idei pályázatunkra 374 fantasztikus alkotás érkezett, és az általános iskolás gyerekek kreativitása egyszerűen lenyűgözött minket (és a Mikulást is, aki azt mondta, ennyi szuper logisztikai ötletet még a Lappföldön sem látott!). A téma: hogyan jut el a Mikulás a világ minden tájára a K&V kamionjainak segítségével. Hát, a rajzok alapján biztosak vagyunk benne, hogy nincs ajándék, ami a pótkocsiban maradna!     

    Bővebben

    Szállítmányozás 2024 konferencián vett részt ügyvezetőnk

    2024. december 3.

    Varga Bálint ügyvezetőnk részt vett a Szállítmányozás 2024 konferencia kerekasztal-beszélgetésén, ahol az idei év kihívásait és eredményeit értékelte, valamint megosztotta a K&V 2025-re vonatkozó terveit.

    Bővebben

    A gyöngyösi uszonyosúszó tehetségek és a K&V közös története

    2024. november 28.

    A Mátrai Erőmű Búvárklub már 50 éve mutatja meg, mit jelent a sport iránti elkötelezettség és a kitartás ereje. Nagy öröm számunkra, hogy a K&V is időről időre hozzájárulhat a klub sikereihez. Az utánpótlás-nevelésben kulcsszerepet játszó egyesület 160 tagot számlál, köztük 77 gyerektehetséget, akiket mi, a K&V, pro bono szállítunk a különböző országos bajnokságokra és eseményekre.

    Bővebben

    Ellátogatott hozzánk a DAF Trucks NV European

    2024. november 22.

    Múlt szerdán nagy örömünkre ellátogatott hozzánk Michiel Kuijs, a DAF Trucks NV European Sales Directora, valamint Ferenc Ujszaszi és Attila KISS, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója és kereskedelmi igazgatója.

    Bővebben

    Új mérföldkő a K&V tesztsorozatában

    2024. november 20.

    Nagy a tesztjármű-forgalom a K&V háza táján, ezúttal egy 100%-ban elektromos Volvo Electric FM vontató járt nálunk terheléses menetpróbán.

    Bővebben

    Járműteszt: fókuszban a Scania Super

    2024. november 14.

    Közeleg az év vége, de a K&V-nél már a 2025-ös járműbeszerzések vannak terítéken.

    Bővebben