Bár Lengyelország útjain is ugyanazok a súlykorlátozások vannak érvényben a megengedett maximális össztömegre, mint bármelyik más EU-s tagállamban, egy apróságban mégis különbözött eddig a lengyel szabályrendszer, ami sok bosszúságot okozott a kamionosoknak.
Ez az apróság ugyanis adott esetben igen sokba kerülhetett, a rendőrség ugyanis előszeretettel bírságolta a máshol teljesen szabályosnak minősülő teherautókat. Az utak 97%-án ugyanis 8 és 10 tonna közötti megengedett tengelyterhelés volt érvényben, míg Európában a 11,5 tonna az elfogadott. A lengyel legfelsőbb bíróság az Unió nyomására kénytelen volt változtatni a törvényen, mivel az EU jogrendszere előírja, hogy a tagállamok kötelesek úthálózatukat a nemzetközi fuvarozási elvek szerint rendelkezésre bocsátani a résztvevők számára. Természetesen bizonyos, indokolt esetekben érvénybe léphetnek korlátozások, de ezek már inkább csak ritka kivételek lehetnek a jövőben.
Forrás: www.kamionhirek.hu
Múlt szerdán nagy örömünkre ellátogatott hozzánk Michiel Kuijs, a DAF Trucks NV European Sales Directora, valamint Ferenc Ujszaszi és Attila KISS, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója és kereskedelmi igazgatója.
BővebbenNagy a tesztjármű-forgalom a K&V háza táján, ezúttal egy 100%-ban elektromos Volvo Electric FM vontató járt nálunk terheléses menetpróbán.
BővebbenKözeleg az év vége, de a K&V-nél már a 2025-ös járműbeszerzések vannak terítéken.
BővebbenAz elismerés számunkra különösen fontos, hiszen a beneFit Prize a vállalati jóllét és gondoskodó munkahelyi kultúra díja, amivel olyan cégeket tüntetnek ki, amelyek példaértékű munkavállalói környezetet teremtenek.
BővebbenÚjabb izgalmas fejezetet nyitottunk a K&V flottamegújítási projektjében!
BővebbenA tavalyi sikeres együttműködés után a Mikulás, aki a világ legprofibb logisztikusa, idén újra a K&V-t bízta meg, hogy segítsünk neki kamionjainkkal az ajándékok kiszállításában.
Bővebben