Az európai vasútfejlesztés történetében kevés fontosabb esemény történt, mint amikor 1882. június 1-jén a „Gotthard Bahn” magán-vasúttársaság megnyitotta a Gotthard-alagutat a közlekedés számára. Abban az időben az Alpokon áthaladó Gotthard-alagutat a mérnöki tudomány példátlan teljesítményeként ünnepelték, amely megnyitotta Svájc észak-déli tengelyét az európai közlekedés előtt, és az addig zsákutcának számító alpesi térséget egy csapásra a személy- és teherforgalom számára is közlekedési csomóponttá tette.
Az európai vasútfejlesztés történetében kevés fontosabb esemény történt, mint amikor 1882. június 1-jén a „Gotthard Bahn” magán-vasúttársaság megnyitotta a Gotthard-alagutat a közlekedés számára. Abban az időben az Alpokon áthaladó Gotthard-alagutat a mérnöki tudomány példátlan teljesítményeként ünnepelték, amely megnyitotta Svájc észak-déli tengelyét az európai közlekedés előtt, és az addig zsákutcának számító alpesi térséget egy csapásra a személy- és teherforgalom számára is közlekedési csomóponttá tette.
Pontosan 134 évvel később megnyílt a Gotthard-bázisalagút. Az első Gotthard-alagúthoz hasonlóan az új, 57 km hosszú bázisalagút is a világ leghosszabb vasúti alagútjának számít. Svájc újra olyan teljesítményt mutatott fel Európa közepén, amely a szállítási és közlekedési kapacitás bővítésével biztosítja a növekvő igények kielégítését, és jelentősen hozzájárul a kontinens gazdasági fejlődéséhez. A Gotthard-alagút a Rajna-Alpok közlekedési folyosó egyik fő elemét alkotja. Az áruszállítás volumenében ez Európa legfontosabb áruszállítási tengelye, amely szimbolizálja Svájc nyitottságát és az európai partnerekkel fenntartott szoros kapcsolatát.
Az alagút a hagyományos svájci értékeket: az innovációt, az előrelátást, a megbízhatóságot és a pontosságot testesíti meg. A Szent Gotthard hegytömb két oldalán alagútfúró gépeket állítottak munkába, amelyek több tíz kilométernyi szikla kifejtését követően, centiméteres pontossággal az alagút közepén találkoztak. A projektben résztvevők összehangolt erőfeszítéseinek köszönhetően a bázisalagutat a tervezetthez képest egy évvel korábban lehet megnyitni a forgalom számára.
Az alagút a folyamatosan kiemelkedő teljesítményt nyújtó svájci ipart is jelképezi: a korszerű, biztonságos és energiahatékony alagútüzemeltetést lehetővé tevő nagy műszaki rendszereket – csakúgy, mint 134 évvel korábban – most is svájci vállalatok szállították. Az ABB-nél nagyon büszkék vagyunk arra, hogy hozzájárulhattunk az évszázad beruházásának számító svájci projekt sikeres megvalósításához. Cégünk szállította az alagút energiaellátását biztosító megoldásokat, valamint a világ legnagyobb teljesítményű szellőztetőrendszerének energiahatékony, megbízható, digitális vezérlőrendszerét is.
2016 fontos jubileumot jelez az ABB számára is, mivel ebben az évben lesz 125 éve, hogy az ABB úttörő technológiákat fejleszt Svájcban a világ számára. Cégünk jogelődje, az 1891-ben alapított BBC, részt vett az első Gotthard-alagút villamosításában, és ugyancsak a BBC szállította az elektromos berendezéseket a Gotthard-útvonalon közlekedő mozdonyok többségéhez.
Az Alpok alatt haladó, korszakalkotó technológiai vívmánynak számító Gotthard-bázisalagút megnyitása mérföldkőnek számít vállalatunk történetében, amit a svájci és az európai partnereinkkel együtt ünnepelhettünk.
Az Erstfeldet Biascával összekötő Gotthard-alagút a legmélyebb ponton 2300 m-rel fut a Piz Vatriga alatt, hossza vetekszik 75 összekapcsolt tehervonatéval. Az alagútban naponta 260 teher- és 65 személyvonat halad majd át, ezzel a forgalom súlypontja a közútról a vasútra terelődhet. Az alagút infrastruktúrájának áramellátásához, így a világításhoz, a jelzőberendezésekhez és a biztonsági kapukhoz az ABB 899 középfeszültségű kapcsolóberendezést, több mint 500 védelmi- és vezérlőegységet, 300-nál is több transzformátort szállított. A társaság több mint 21 km kábelvédelmi rendszert épített ki a biztonsági világítás áramellátását biztosító kábelekhez.
Forrás: magyarközlekedes.hu
Múlt szerdán nagy örömünkre ellátogatott hozzánk Michiel Kuijs, a DAF Trucks NV European Sales Directora, valamint Ferenc Ujszaszi és Attila KISS, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója és kereskedelmi igazgatója.
BővebbenNagy a tesztjármű-forgalom a K&V háza táján, ezúttal egy 100%-ban elektromos Volvo Electric FM vontató járt nálunk terheléses menetpróbán.
BővebbenKözeleg az év vége, de a K&V-nél már a 2025-ös járműbeszerzések vannak terítéken.
BővebbenAz elismerés számunkra különösen fontos, hiszen a beneFit Prize a vállalati jóllét és gondoskodó munkahelyi kultúra díja, amivel olyan cégeket tüntetnek ki, amelyek példaértékű munkavállalói környezetet teremtenek.
BővebbenÚjabb izgalmas fejezetet nyitottunk a K&V flottamegújítási projektjében!
BővebbenA tavalyi sikeres együttműködés után a Mikulás, aki a világ legprofibb logisztikusa, idén újra a K&V-t bízta meg, hogy segítsünk neki kamionjainkkal az ajándékok kiszállításában.
Bővebben