Megosztás:

M4: Az év végén kezdődhet a kivitelezés az M0 és Cegléd között

2016. június 13.

A 4. számú főút az Alföld első számú közlekedési tengelye, ezért az M4 gyorsforgalmi út megvalósítása kiemelt fontosságú. A települések elkerülésével és a jelenlegi 2×1 sávos út 2×2 sávos gyorsforgalmi úttá történő kiépítésével az áthaladó tranzitforgalom biztonságosabb és gyorsabb levezetése érhető el.

A Szolnok jobb elérhetőségét szolgáló gyorsforgalmi úti kapcsolatot a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. több ütemben valósítja meg, a napokban megjelent az M4 gyorsforgalmi út M0–Cegléd közötti szakasz tervezésére és kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárás. Eredményes közbeszerzés esetén a 44,3 km hosszú szakasz építése év végén előkészületi munkákkal megkezdődhet.

A kivitelezés két szakaszban valósul meg: Üllő és Albertirsa között közel 30 km hosszúságban, illetve Albertirsa és Cegléd között 14,3 km-en. A beruházás során a meglévő 2×1 sávos szakaszokat 2×2 sávosra bővítik Albertirsa, Ceglédbercel határán és Ceglédbercel, Cegléd közigazgatási területén. A meglévő 2×2 sávos utat felújítják Ceglédbercel után. Új nyomvonalú, közel 29 km hosszú út épül Üllő, Gyömrő, Péteri, Gomba, Monor, Monorierdő, Pilis és Albertirsa elkerülése érdekében. Az útszakaszon 9 különszintű forgalmi csomópont, 22 műtárgy létesül, melyek közül 3 új felüljáró és 15 új aluljáró. Komplex pihenő épül Cigányszéknél és egy egyszerű pihenő Pilisnél. A 2×2 sávos szakaszon 110 km/h sebességgel lehet majd közlekedni. A kivitelezés hazai központi költségvetési források felhasználásával valósul meg.

Forrás: www.magyarkozlekedes.hu

 

Vissza

 

Aktuális híreink

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. október 14.

Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

Bővebben

Pályaorientációs nap Cégünknél

2019. október 8.

Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 30.

Kedves Olvasóink! Múlt havi cikkünket – melyet a zeppelin léghajónak szenteltünk – azzal zártuk, hogy az a légijármű, melyet a Wright-fivérek találtak fel, hosszabb távon jóval sikeresebbé tudott válni.  Az emberiség repülésről szőtt évezredes álma nekik köszönhetően valósult meg, és indult el máig tartó, ígéretes perspektívák előtt álló diadalútjára.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 2.

A személyszállítás történetével foglalkozó minisorozatunkban jártunk már földön, vízen, most pedig felereszkedünk a levegőbe is. Az emberiségnek mindig is nagy vágyálma volt a repülni tudás. Gondoljunk csak Daidalosz és Ikarosz történetére, vagy épp a reneszánsz géniuszára, Leonardo da Vincire. Ám csak a második ipari forradalom technikai újításai tették először lehetővé a 19-20. század fordulóján, hogy ez az álom valósággá váljon. Bár a „végső győztes” az amerikai Wright-fivérek által megkonstruált repülőgép lett, a levegőben történő személyszállítás mégsem velük indult, hanem egy - ma már inkább csak furcsa alakjáról emlékezetes  - magyar találmánnyal, a zeppelin léghajóval….

Bővebben

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben