Közúton mintegy 300 kilométeren kezdődnek fejlesztések 520 milliárd forintból, vasúton 370 kilométeren 600 milliárd forintból – ismertette a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára évértékelő sajtótájékoztatóján Budapesten. Tasó László felidézte, 2020-ig közlekedési fejlesztésekre 2600-2800 milliárd forintot terveznek.
Az államtitkár értékelése szerint kiemelkedő évet zárt a közlekedési ágazat. A közlekedési beruházásokra a 2007-2013-as uniós ciklusban rendelkezésre álló mintegy 2100 milliárd forintos keret lehívása várhatóan 100 százalékos lesz. Uniós és hazai források segítségével 853 kilométer új út épült meg 2007-től, és több mint 2800 kilométer út újult meg. 2015-ben 63 kilométernyi új gyorsforgalmi szakaszt adtak át, egyebek mellett az M43 Makó–országhatár és az M85 Győr–Csorna közötti szakaszát. Csaknem 70 kilométeren vehettek birtokba az autósok települési elkerülő utakat, például Győrött, Kecskeméten, Mórahalmon vagy Nyíregyházán. Főutak burkolatát csaknem 300 kilométeren erősítették meg.
Az államtitkár kiemelte, hogy befejeződött a Balaton vasúti megközelítésének javítását segítő dél-balatoni felújítás első üteme, és megkezdődött a második. Lezárult a vasútvonal korszerűsítése Püspökladányig, és folytatják a munkát Debrecen-Apafa állomásokig. Az állomások felújítása közül megemlítette a váci, a pilisvörösvári, a solymári és a füzesabonyi beruházást, illetve azt, hogy nagyprojektként valósulhat meg a székesfehérvári állomás korszerűsítése. Hangsúlyozta, változatlan tarifák mellett működtetik a közösségi közlekedési rendszert.
Tasó László emlékeztetett, tíz évre megállapodást kötöttek a két hazai vasúttársasággal a pályaműködtetésre. Megjelent az állami közutak fenntartását folyamatosan növekvő költségvetési keretösszegek rögzítésével biztosító kormányhatározat is. Az államtitkár felidézte, az Európai Bizottság februárban elfogadta az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programot. A kiírásokat határidőre közzétették, nincs akadálya annak, hogy gőzerővel elkezdődhessen a munka 2016-ban. Hozzátette, október végén sok uniós és hazai forrásból megvalósuló beruházás közbeszerzési eljárását sikerült elindítani.
Forrás: www.magyarkozlekedes.hu
A K&V Kft. a BSI által szervezett Fut a Cég versenyben a sajátcég-kategóriájában az 6. helyet szerezte meg 2024. évben!
BővebbenMárcius 1.-én szombaton a Nemzeti Faültetési Nap alkalmából a K&V csapata is ásót ragadott, ugyanis fákat ültettünk Gyöngyös játszótereinél, hogy a gyerekek zöldebb, tisztább levegőjű környezetben játszhassanak!
BővebbenRemek hírt kaptunk: a K&V elnyerte az EcoVadis bronzérmét, amely azt jelenti, hogy a világ egyik legelismertebb fenntarthatósági értékelési rendszerében az elmúlt 12 hónapban vizsgált vállalatok legjobb 35%-ába kerültünk!
BővebbenMúlt csütörtökön és pénteken a K&V menedzsmentjének három tagja is részt vett a 15. Közlekedéslogisztikai Konferencián az Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége szervezésében.
BővebbenKedden a Mátraaljai Munkaadók Egyesületének tagvállalatai látogattak el hozzánk, hogy első kézből tapasztalják meg, milyenek egy logisztikai vállalat mindennapjai.
BővebbenMegtiszteltetés számunkra, hogy partnerünk, az EUROWAG egy átfogó cikkben mutatta be közös együttműködésünket és a K&V történetét, amely generációkon átívelő sikereinkről, a fenntartható logisztika iránti elkötelezettségünkről és a hazai piac kihívásairól is szól.
Bővebben