Hosszas előkészítő munkák után november derekán konkretizálódott annak az új Duna-hídnak a pontos helye, melynek komplett tervezésére és statikai ellenőrzéseire a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. már ki is írta az első közbeszerzési pályázatokat. Az új híd Kalocsa és Paks között ível majd át a folyó fölött, és az elképzelések szerint 3-4 év múlva adják át a forgalomnak.
A térségben már évekkel ezelőtt felmerült, hogy Bács-Kiskun és Tolna megye között szükséges lenne egy újabb közúti összeköttetés. Jóllehet nem messze, Dunaföldvárnál és Szekszárdnál már vannak hidak, ám ezek sem Paksot, sem Kalocsát nem kapcsolják be közvetlenül az ország kelet-nyugat irányú vérkeringésébe. Vélelmezhető, hogy az új építménynek az atomerőmű tervezett bővítése is lendületet adott.
Októberben már három lehetséges variációt lehetett tudni a híd helyszínéről; november derekára azonban az a változat bizonyult a leginkább életképesnek, mely a dunántúli oldalon az atomerőműtől kissé délre, Dunaszentgyörgynél vágna neki a Dunának, s az alföldi oldalon Foktőnél érne talajt, majd Kalocsától 2 kilométerre északra csatlakozna be az 51-es főútba.
A tervezési szakasz várhatóan 2017-ig, a kivitelezés 2017-től legkésőbb 2019-ig tartana — derül ki a Kalocsai Néplap november 13-i tudósításából.
Remélhető, hogy az új közúti összeköttetés nemcsak a tranzitforgalomnak kedvez majd, hanem a térség előtt is új perspektívákat nyit. A távoli jövőben akár intermodális átrakóállomást is létesíteni lehetne a tervezett építmény közelében, tekintettel arra, hogy a kalocsai Duna-part már most alkalmas nagy hajók fogadására, és a közeli Kalocsa-Foktő Ipari Parkban az országos vasúthálózathoz csatlakoztatott, normál nyomtávú iparvágány húzódik. Sőt, a tekintélyes méretű, egykori szovjet katonai repteret polgári gépek most is használják. Mindezeken túl a közvetlen közelben több jelentős termelő és szolgáltató cég székhelye fekszik, köztük Közép-Európa egyik legnagyobb növényolaj-gyára (Pannon Növényolajgyártó Kft.), s egy meghatározó fuvarozó-logisztikai vállalkozás (Qualitrans-Cargo Kft.).
Hídjaink a Dunán Budapesttől délre:
útszám a hídon
|
a híd neve
|
települések a két parton
|
az átadás éve
|
távolság Budapest belvárosától
|
M0-dél
|
Deák Ferenc-híd
|
Dél-Buda - Dunaharaszti
|
1990
|
18 km
|
M8
|
Pentele-híd
|
Dunaújváros - Dunavecse
|
2007
|
74 km
|
52
|
Beszédes József-híd
|
Dunaföldvár - Solt
|
1951
|
85 km
|
terv
|
terv
|
Paks-Kalocsa
|
2019
|
116 km
|
M9
|
Szt. László-híd
|
Szekszárd - Dusnok
|
2003
|
139 km
|
55
|
Türr István-híd
|
Bátaszék - Baja
|
1908
|
159 km
|
Forrás: www-mkfe.hu
Egy felejthetetlen hétvégén vagyunk túl, hiszen szombaton a Múzeumkertben került megrendezésre a K&V családi napja, amely idén pont a cég 35. születésnapjára esett!
BővebbenA Hungarotruck Kft-nél: Szentpáli Gavallér Péter, aki az elmúlt 5 évben vezette a céget, új kihívások elé néz, mint a PACCAR Finance Australia CEO-ja.
BővebbenA XIII. Kamionos Találkozó Hajdúszoboszlón igazi ünnep volt az utak királyai számára, akiket a hőség sem tartott vissza.
BővebbenPapp Norbert, a Shick-R Kft. értékesítési vezetője büszkén adta át a mai napon az első piros ponyvás Renault Master furgont. A szemet gyönyörködtető piros szín hűen tükrözi megújult márkánk lendületét. Ezzel a furgonnal expressz szállítási kapacitásunkat erősítjük, garantálva ügyfeleinknek a gyors és magas szinten megbízható szolgáltatást.
BővebbenÜgyvezetőnk, Varga Bálint gondolatai töltötték be kedd délután a TrendFM frekvenciáját, amikor is Katkics Attilával beszélgettek a sikeres generációváltásról. Hallgassátok meg az eszmecserét, amelyből kiderül, miképp formálódik cégünk jövője az új generáció vezetésével.
BővebbenPár nap leforgása alatt további buszokkal és új minibuszokkal bővült flottánk. Egy új megbízás révén holnaptól ugyanis még több dolgozót kell eljuttatnunk kényelmesen és biztonságosan munkahelyére. Örömmel és maximálisan felkészülten vállaljuk ezt a feladatot.
Bővebben