Megosztás:

Zöld lámpát kaptak a gyorsutak

2015. október 13.

Idén október végéig adottak lehetnek az új gyorsforgalmi útkategória bevezetésének jogszabályi és műszaki szabályozási feltételei a kormány októberi első ülésén született döntés alapján. A 2x2 sávos, fizikai elválasztással épülő gyorsutak forgalombiztonsági szempontból is komoly előrelépést jelentenek az országos hálózatba csak 2x1 sávos, rossz állapotú, balesetveszélyes főutakkal bekötött térségek számára.

A kormány elsődleges infrastrukturális célkitűzései közé tartozik a Modern Városok Programban érintett települések bekapcsolása a gyorsforgalmi úthálózatba, az országhatárokig még hiányzó szakaszok kiépítése, és egyéb kiemelt közúti fejlesztések megvalósítása. A hazai és európai uniós források hatékony és ésszerű felhasználása érdekében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a gyorsforgalmi utak egy új, a főút és az autóút közötti típusának bevezetését kezdeményezte.

A javaslatot a kormány október eleji ülésén megtárgyalta és elfogadta. A döntés szerint az NFM a társtárcákkal együttműködve 2015. október végi határidővel gondoskodik a megfelelő jogszabályi és műszaki szabályozási környezet – törvénymódosítást is igénylő – kialakításáról.

A fejlesztési tárca a következő hetekben áttekinti a tervezett közúti beruházásokat abból a szempontból, hogy melyek épülhetnek meg gyorsútként, és hol van szükség magasabb színvonalú útkapcsolatra. A közlekedésért felelős minisztérium ezután haladéktalanul megkezdi a kiválasztott fejlesztések előkészítését. Az NFM az idei év évéig elvégzi a már meglévő főutak vagy autóutak esetleg indokolttá váló átsorolását is.

A gyorsutak a magasabb kategóriájú utakénál rövidebb kivitelezési idővel és jelentősen olcsóbban épülhetnek meg. A keretszabályok kiemelten veszik figyelembe a közlekedésbiztonsági szempontokat. A készülő szabályozás megengedi ugyan a felüljárók elhagyását, a szintbeni kereszteződések azonban nem feltétlen velejárói az új úttípusnak. E megoldást kizárólag ott alkalmazzák, ahol erre a kisebb forgalom lehetőséget ad. Két szintbeni kereszteződés között legalább 15 kilométeres távolságot kell hagyni, a vadvédő kerítések mindenütt megépülnek majd.

A döntésnek köszönhetően több, jelenleg csak leromlott állapotú, 2x1 sávos főúton elérhető város is 2x2 sávos gyorsforgalmi összeköttetést kaphat a következő években. A kormány azzal a szigorú feltétellel hagyta jóvá az új útkategória bevezetését, hogy a gyorsutak tervezése és kivitelezése során minden esetben lehetőséget kell biztosítani az új szakaszok későbbi autópályává vagy autóúttá bővítésére.

Forrás: www.magyarkozlekedes.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

Új járművek érkeznek

2022. december 7.

A K és V Kft. gépjárműflottája 5 db Iveco vontatóval bővül.

Bővebben

Megyei Év Vállalkozója Díjat kaptak Ügyvezetőink

2022. november 29.

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) Heves megyei szervezete 2022. november 26-án tartotta az idei megyei Prima-díjátadó gálaestet, melyen átadták a megyei vállalkozói kitüntetéseket. Idén Varga Viktor és Varga Bálint a K és V Kft. Ügyvezetői is Megyei Év Vállalkozója Díj kitüntetésben részesültek. 

Bővebben

Ecovadis Silver besorolást kapott cégünk

2022. november 20.

A K&V Kft. megszerezte az ECOVADIS Silver fenntarthatósági besorolást. Ez a besorolás fenntarthatóság szempontjából cégünket a legjobb vállalatok 25%-a közé sorolja.    

Bővebben

Új buszok érkeztek

2022. november 9.

Járműflottánk 10 db 18 személyes Ford Transit Minibusszal bővült.

Bővebben

Újabb pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

2022. november 2.

2022. október 28-án pénteken a Gyöngyösi Kálváriaparti Sport- és Általános Iskola 8. és 5. évfolyamos diákjai látogattak el telephelyünkre. A Pályaorientációs Nap keretén belül 2 osztály 44 gyermeke és 4 pedagógusa nyerhetett betekintést a fuvarozás, a logisztika és a fuvarszervezés világába.

Bővebben

Újra támogatjuk a kézilabda klubbot

2022. október 24.

Az idei évben újra együttműködési megállapodást és támogatói szerződést írtunk alá a Gyöngyösi Kézilabda Klubbal.

Bővebben