Idén október végéig adottak lehetnek az új gyorsforgalmi útkategória bevezetésének jogszabályi és műszaki szabályozási feltételei a kormány októberi első ülésén született döntés alapján. A 2x2 sávos, fizikai elválasztással épülő gyorsutak forgalombiztonsági szempontból is komoly előrelépést jelentenek az országos hálózatba csak 2x1 sávos, rossz állapotú, balesetveszélyes főutakkal bekötött térségek számára.
A kormány elsődleges infrastrukturális célkitűzései közé tartozik a Modern Városok Programban érintett települések bekapcsolása a gyorsforgalmi úthálózatba, az országhatárokig még hiányzó szakaszok kiépítése, és egyéb kiemelt közúti fejlesztések megvalósítása. A hazai és európai uniós források hatékony és ésszerű felhasználása érdekében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a gyorsforgalmi utak egy új, a főút és az autóút közötti típusának bevezetését kezdeményezte.
A javaslatot a kormány október eleji ülésén megtárgyalta és elfogadta. A döntés szerint az NFM a társtárcákkal együttműködve 2015. október végi határidővel gondoskodik a megfelelő jogszabályi és műszaki szabályozási környezet – törvénymódosítást is igénylő – kialakításáról.
A fejlesztési tárca a következő hetekben áttekinti a tervezett közúti beruházásokat abból a szempontból, hogy melyek épülhetnek meg gyorsútként, és hol van szükség magasabb színvonalú útkapcsolatra. A közlekedésért felelős minisztérium ezután haladéktalanul megkezdi a kiválasztott fejlesztések előkészítését. Az NFM az idei év évéig elvégzi a már meglévő főutak vagy autóutak esetleg indokolttá váló átsorolását is.
A gyorsutak a magasabb kategóriájú utakénál rövidebb kivitelezési idővel és jelentősen olcsóbban épülhetnek meg. A keretszabályok kiemelten veszik figyelembe a közlekedésbiztonsági szempontokat. A készülő szabályozás megengedi ugyan a felüljárók elhagyását, a szintbeni kereszteződések azonban nem feltétlen velejárói az új úttípusnak. E megoldást kizárólag ott alkalmazzák, ahol erre a kisebb forgalom lehetőséget ad. Két szintbeni kereszteződés között legalább 15 kilométeres távolságot kell hagyni, a vadvédő kerítések mindenütt megépülnek majd.
A döntésnek köszönhetően több, jelenleg csak leromlott állapotú, 2x1 sávos főúton elérhető város is 2x2 sávos gyorsforgalmi összeköttetést kaphat a következő években. A kormány azzal a szigorú feltétellel hagyta jóvá az új útkategória bevezetését, hogy a gyorsutak tervezése és kivitelezése során minden esetben lehetőséget kell biztosítani az új szakaszok későbbi autópályává vagy autóúttá bővítésére.
Forrás: www.magyarkozlekedes.hu
Múlt szerdán nagy örömünkre ellátogatott hozzánk Michiel Kuijs, a DAF Trucks NV European Sales Directora, valamint Ferenc Ujszaszi és Attila KISS, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója és kereskedelmi igazgatója.
BővebbenNagy a tesztjármű-forgalom a K&V háza táján, ezúttal egy 100%-ban elektromos Volvo Electric FM vontató járt nálunk terheléses menetpróbán.
BővebbenKözeleg az év vége, de a K&V-nél már a 2025-ös járműbeszerzések vannak terítéken.
BővebbenAz elismerés számunkra különösen fontos, hiszen a beneFit Prize a vállalati jóllét és gondoskodó munkahelyi kultúra díja, amivel olyan cégeket tüntetnek ki, amelyek példaértékű munkavállalói környezetet teremtenek.
BővebbenÚjabb izgalmas fejezetet nyitottunk a K&V flottamegújítási projektjében!
BővebbenA tavalyi sikeres együttműködés után a Mikulás, aki a világ legprofibb logisztikusa, idén újra a K&V-t bízta meg, hogy segítsünk neki kamionjainkkal az ajándékok kiszállításában.
Bővebben