Megosztás:

A németek már készülnek az októberi díjváltozásra

2015. augusztus 25.

Németország teherautósai már nagyban készülnek az útdíjjal kapcsolatos október 1-jei változásokra. Az ősz közepétől ugyanis nemcsak további 1100 kilométernyi főútvonal kerül be a fizetős rendszerbe, hanem leviszik a súlykorlátot 7,5 tonnára, így a kisebb teherautóknak is díjkötelesekké válnak. Az ebbe a kategóriába tartozó járművek nem feltétlenül fogják nap mint nap a fizetős utakat járni.

Ettől függetlenül az útdíjat behajtó Toll Collect cég arra számít, hogy az egyszerűség kedvéért a nagy részük mégis fog tőlük vásárolni fedélzeti egységet (OBU) a költségek rendezésére. Az új szabály nagyjából 250 ezer járművet érint, ebből 160 ezer belföldi, azaz német teherautó. A Toll Collect szerint ebből 205 ezer náluk fog regisztrálni és nagyjából 143 ezren fognak OBU-t vásárolni. Mivel ezek beszerelése bizonyos időt igénybe vesz és mindenkit nem fognak tudni kiszolgálni az utolsó pillanatban, ezért a Toll Collect már akcióba lendült és felhívta a figyelmet arra, hogy nem árt előre felkészülni. Ennek köszönhetően a becsült jelentkezők egyharmada már most rendelkezik a szükséges eszközzel az októberi starthoz. Júliusig egész pontosan 866 ezer OBU-t adtak ki, díjköteles teherautóknak, a cégnél pedig több, mint egymillió felhasználót regisztráltak. A nagy kérdés persze az, hogy mennyi haszna származik majd a német kormánynak az emelésből. Mivel ezzel egyidejűleg a nagyobb kategóriákban, egyes környezetvédelmi besorolásoknál csökken a kilométerdíj, nem állítható, hogy a változás tiszta nyereséget hoz majd. A közlekedési miniszter éppen ezért nem is nyilatkozott ezzel kapcsolatban, német sajtóértesülések szerint azonban nagyjából 380 millió euró pluszbevétellel számolhat majd a költségvetés.

Forrás: www.kamionhirek.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. október 14.

Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

Bővebben

Pályaorientációs nap Cégünknél

2019. október 8.

Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 30.

Kedves Olvasóink! Múlt havi cikkünket – melyet a zeppelin léghajónak szenteltünk – azzal zártuk, hogy az a légijármű, melyet a Wright-fivérek találtak fel, hosszabb távon jóval sikeresebbé tudott válni.  Az emberiség repülésről szőtt évezredes álma nekik köszönhetően valósult meg, és indult el máig tartó, ígéretes perspektívák előtt álló diadalútjára.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 2.

A személyszállítás történetével foglalkozó minisorozatunkban jártunk már földön, vízen, most pedig felereszkedünk a levegőbe is. Az emberiségnek mindig is nagy vágyálma volt a repülni tudás. Gondoljunk csak Daidalosz és Ikarosz történetére, vagy épp a reneszánsz géniuszára, Leonardo da Vincire. Ám csak a második ipari forradalom technikai újításai tették először lehetővé a 19-20. század fordulóján, hogy ez az álom valósággá váljon. Bár a „végső győztes” az amerikai Wright-fivérek által megkonstruált repülőgép lett, a levegőben történő személyszállítás mégsem velük indult, hanem egy - ma már inkább csak furcsa alakjáról emlékezetes  - magyar találmánnyal, a zeppelin léghajóval….

Bővebben

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben