Németország teherautósai már nagyban készülnek az útdíjjal kapcsolatos október 1-jei változásokra. Az ősz közepétől ugyanis nemcsak további 1100 kilométernyi főútvonal kerül be a fizetős rendszerbe, hanem leviszik a súlykorlátot 7,5 tonnára, így a kisebb teherautóknak is díjkötelesekké válnak. Az ebbe a kategóriába tartozó járművek nem feltétlenül fogják nap mint nap a fizetős utakat járni.
Ettől függetlenül az útdíjat behajtó Toll Collect cég arra számít, hogy az egyszerűség kedvéért a nagy részük mégis fog tőlük vásárolni fedélzeti egységet (OBU) a költségek rendezésére. Az új szabály nagyjából 250 ezer járművet érint, ebből 160 ezer belföldi, azaz német teherautó. A Toll Collect szerint ebből 205 ezer náluk fog regisztrálni és nagyjából 143 ezren fognak OBU-t vásárolni. Mivel ezek beszerelése bizonyos időt igénybe vesz és mindenkit nem fognak tudni kiszolgálni az utolsó pillanatban, ezért a Toll Collect már akcióba lendült és felhívta a figyelmet arra, hogy nem árt előre felkészülni. Ennek köszönhetően a becsült jelentkezők egyharmada már most rendelkezik a szükséges eszközzel az októberi starthoz. Júliusig egész pontosan 866 ezer OBU-t adtak ki, díjköteles teherautóknak, a cégnél pedig több, mint egymillió felhasználót regisztráltak. A nagy kérdés persze az, hogy mennyi haszna származik majd a német kormánynak az emelésből. Mivel ezzel egyidejűleg a nagyobb kategóriákban, egyes környezetvédelmi besorolásoknál csökken a kilométerdíj, nem állítható, hogy a változás tiszta nyereséget hoz majd. A közlekedési miniszter éppen ezért nem is nyilatkozott ezzel kapcsolatban, német sajtóértesülések szerint azonban nagyjából 380 millió euró pluszbevétellel számolhat majd a költségvetés.
Forrás: www.kamionhirek.hu
Elismert magyar márkának lenni különösen jóleső érzés!
BővebbenAz idénre vállalt 35 év - 35 jótett sorozatunk legújabb állomásaként kollégáink szombat délelőtt az Ebrendészet Gyöngyös munkáját segítették önkéntesként kutyafürdetéssel, szárítással és szállítással, valamint információátadással az örökbefogadható kutyusokra vonatkozóan a Mátra Művelődési Központ előtt megrendezett Húsvétváró programon.
BővebbenA K&V szervizkapacitásának bővítése: új mérföldkő a járműjavításban
BővebbenNagy örömmel jelentjük, hogy a K&V múlt héten csütörtökön hivatalosan is Logisztikai Park minősítést kapott! Ez a megtisztelő cím Nagy Márton aláírásával került hozzánk, és Dr. Nagy Ádám iparügyekért felelős helyettes-államtitkár, valamint Fülöp Zsolt, az Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége elnöke adta át a Nemzetgazdasági Minisztérium részéről.
Bővebben2023 végén az országgyűlés elfogadta az ún. ESG törvényt (2023. évi CVIII. tv.), melynek célja, hogy a világgazdaság fenntartható működésre történő átállása során a magyar vállalatok versenyképességét garantálja
BővebbenKözlekedésszakmai fórumot tartottak február közepén a KRESZ megújításáról
Bővebben