Megosztás:

Hazaérkezett "Vitéz"

2015. július 28.

Cégünk hazaszállította Rakonczay Gábor "Vitéz" nevű hajóját Portóból.

Rakonczay Gábor, Guinness díjas óceáni evezős és vitorlázó, 30 ezer km lehajózott óceáni tapasztalattal és három óceánátkeléssel a háta mögött, a híres óceáni vitorlázótól – Fa Nándortól – kölcsönkapott, általa tervezett és épített, Vitéz névre keresztelt, egyszemélyes óceáni kenuval elindult, hogy átevezzen az Atlanti-óceánon. Egy csaknem végzetes borulás következtében azonban elázott és tönkrement a felszerelése, így a hetvenhét napos út több mint felét a külvilágtól teljesen elszigetelve, az életben maradásért küzdve kellett megtennie. Rakonczay Gábor 2012-ben elnyerte a Guinness Word Records címet a világ első, Transzatlanti kenuzásáért.

Az útvonal:
Első szakasz: 1200 km / 16 nap. Lagos (Portugália, Európa) és Las Palmas (Gran Canaria, Kanári sziget) (menet átlag: 75 km/nap) (+1 nap, a  Gran Canaria sziget melletti menet: Las Palmas – Kőgát – Pasito Blanco)
Második, – óceánátkelés szakasz: 5200 km / 60 nap. Pasito Blanco (Gran Canaria, Kanári sziget) és English Harbour (Antigua sziget) (menet átlag: 86,66 km/nap)

Időpontok:
Első szakasz: Lagos (Portugália) 2011. December 20. – Las Palmas (Gran Canaria, Kanári sziget) 2012. Január 6.
Második, -óceánátkelés szakasz: Pasito Blanco (Gran Canaria, Kanári sziget) 2012. Január 25. – English Harbour (Antigua sziget)  2012. Március 25.
Borulás: 2012. Február 6. 11 óra.
Kapcsolat nélküli idő: 2012. Február 6-tól, a borulás időpontjától Március 25-ig, a kikötésig. Összesen 44 nap.
Kikötés: English Harbour (Antigua sziget)  2012. Március 25.

Forrás: www.rakonczay.com

Vissza

 

Aktuális híreink

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. október 14.

Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

Bővebben

Pályaorientációs nap Cégünknél

2019. október 8.

Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 30.

Kedves Olvasóink! Múlt havi cikkünket – melyet a zeppelin léghajónak szenteltünk – azzal zártuk, hogy az a légijármű, melyet a Wright-fivérek találtak fel, hosszabb távon jóval sikeresebbé tudott válni.  Az emberiség repülésről szőtt évezredes álma nekik köszönhetően valósult meg, és indult el máig tartó, ígéretes perspektívák előtt álló diadalútjára.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 2.

A személyszállítás történetével foglalkozó minisorozatunkban jártunk már földön, vízen, most pedig felereszkedünk a levegőbe is. Az emberiségnek mindig is nagy vágyálma volt a repülni tudás. Gondoljunk csak Daidalosz és Ikarosz történetére, vagy épp a reneszánsz géniuszára, Leonardo da Vincire. Ám csak a második ipari forradalom technikai újításai tették először lehetővé a 19-20. század fordulóján, hogy ez az álom valósággá váljon. Bár a „végső győztes” az amerikai Wright-fivérek által megkonstruált repülőgép lett, a levegőben történő személyszállítás mégsem velük indult, hanem egy - ma már inkább csak furcsa alakjáról emlékezetes  - magyar találmánnyal, a zeppelin léghajóval….

Bővebben

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben