A Hungarotruck egy DAF XF 460 Super Space Cab típusú vontatót adott át cégünknek tesztelésre.
A vontató különlegessége az abroncsnyomás-kijelzés, DIP és DPA továbbfejlesztése és a prediktív sebességtartás.
Az abroncskijelzés funkció jelzi, hogy egy abroncs ereszthet. A kerékfordulatszámok összehasonlításával működik. A rendszer a DIP kijelzőn megjelenő jelzéssel figyelmezteti a járművezetőt, hogy elháríthassa a hibát.
A továbbfejlesztett DIP és DPA kijelző. Szervizinformációk a DIP kijelzőn jelennek meg. A szervizinformációk megjelenítése gondoskodik az időszerű szervizelésről, ami nagyobb rendelkezésre állást eredményez. A rendszer a szerviz szükségességéről a következő szervizinformációk DIP kijelzőn való megjelenítésével tájékoztatja a járművezetőt:
- a következő szerviz dátuma és futásteljesítménye a menüben található. Akkor jelenik meg a szervizjelző, amikor a szerviz 6000 km-en és/vagy 14 napon belül esedékes
- számos figyelmeztetés jelenik meg, amikor a futásteljesítmény és/vagy dátum szerinti szerviz késik. Ezek a figyelmeztetések csak a gyújtáskapcsoló be-/kikapcsolásánál jelennek meg, út közben nem
- az emlékeztetőt DAVIE használatával lehet kikapcsolni, 10000 km vagy 28 nap késés után, vagy manuálisan a menüből
Prediktív sebességtartás
Az adaptív automatikus sebességtartás (ACC) és a lejtmeneti sebességszabályozás segíti a járművezetőt, hogy hatékonyan és erőlködés nélkül jó átlagsebességet tudjon tartani dimbes-dombos úton is. Ezek a rendszerek mind az út meredeksége alapján működnek, és még a közvetlenül előttük lévő változásokat sem látják előre. Ennek a hátránynak a megszüntetésére a megoldás a prediktív sebességtartás.
A prediktív sebességtartás (PCC) a GPS technológián alapszik. A részletes térképadatok alapján tudható, hogy milyen vezetési körülmények várnak a járműre. Az út lejtésében várható változások felmérése alapján a PCC az üzemanyag-takarékosság érdekében felülbírálhatja a sebességtartás beállított értékét, módosíthatja az AS Tronic sebességváltó fokozatváltási stratégiáját, és EcoRoll műveleteket kezdeményezhet. A normál hosszú távú alkalmazásoknál az üzemanyag-megtakarítás körülbelül 1,5%. Dombos úton a megtakarítás akár 4% is lehet.
Hogyan takarít meg üzemanyagot a prediktív sebességtartás? A jármű előtt álló út felmérése alapján a prediktív sebességtartás az alábbi módokon avatkozhat be:
Sebességtartás és lejtmeneti sebességszabályozás beállításai.
Ideiglenesen magasabb vagy alacsonyabb járműsebesség engedélyezése az egész úton elfogyasztott üzemanyag mennyiségének csökkentésére.
• a jármű sebességének csökkentése közvetlenül egy emelkedő vége előtt
• a jármű sebességének a sebességtartásban beállított érték fölé engedése egy újabb kapaszkodó megkezdése előtt
• a jármű sebességének a beállított lejtmeneti sebesség fölé engedése egy meredek lejtő végénél
AS Tronic fokozatváltási stratégiája (prediktív fokozatváltás)
Üzemanyag-megtakarítás alacsonyabb motorfordulatszám miatt.
• felkapcsolás, ha a következő fokozatban a gyorsulás elegendő a domb tetejének eléréséhez
• felkapcsolás letiltása a rövid lejtőkön (várható visszakapcsolás a következő kapaszkodó előtt)
• szükségtelen visszakapcsolás letiltása közvetlenül a dombtető elérése előtt (várható felkapcsolás a lejtőn)
EcoRoll
A GPS és a térképadatok alapján az EcoRoll jobban hozzáállítható az út meredekségéhez, a következő útszakasz magasságkülönbségeihez, ami hatásosabb EcoRoll funkciókat, és így további üzemanyag-megtakarítást eredményez.
Elismert magyar márkának lenni különösen jóleső érzés!
BővebbenAz idénre vállalt 35 év - 35 jótett sorozatunk legújabb állomásaként kollégáink szombat délelőtt az Ebrendészet Gyöngyös munkáját segítették önkéntesként kutyafürdetéssel, szárítással és szállítással, valamint információátadással az örökbefogadható kutyusokra vonatkozóan a Mátra Művelődési Központ előtt megrendezett Húsvétváró programon.
BővebbenA K&V szervizkapacitásának bővítése: új mérföldkő a járműjavításban
BővebbenNagy örömmel jelentjük, hogy a K&V múlt héten csütörtökön hivatalosan is Logisztikai Park minősítést kapott! Ez a megtisztelő cím Nagy Márton aláírásával került hozzánk, és Dr. Nagy Ádám iparügyekért felelős helyettes-államtitkár, valamint Fülöp Zsolt, az Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége elnöke adta át a Nemzetgazdasági Minisztérium részéről.
Bővebben2023 végén az országgyűlés elfogadta az ún. ESG törvényt (2023. évi CVIII. tv.), melynek célja, hogy a világgazdaság fenntartható működésre történő átállása során a magyar vállalatok versenyképességét garantálja
BővebbenKözlekedésszakmai fórumot tartottak február közepén a KRESZ megújításáról
Bővebben