Megosztás:

Nem lesz kötelező a nyomásellenőrző a teherautósoknak

2015. április 14.

2014. novembere óta, újonnan üzembe helyezett személyautóknál, kötelező a keréknyomás-ellenőrző rendszer használata az EU-ban. A szerkezet segítségével rengeteg baleset előzhető meg, a helyes keréknyomás pedig jó hatással van a jármű üzemanyag-fogyasztására is. Annak ellenére, hogy a lehetősége meglenne rá, az ügyben illetékes EU-bizottság nem látja megalapozottnak a törvény kiterjesztését a teherautókra is.

Így az akár 22 kerekes szerelvény minden egyes kerekének ellenőrzése a sofőr jóindulatán múlik továbbra is. Pedig egy teherautó defektje is hatalmas balesetfaktor lehet, ha több tíz tonna megindul, akkor sokan megsérülhetek. Az egyik német gumigyártó felmérése szerint az Európa útjain közlekedő teherjárművek 12%-a alacsony guminyomással közlekedik. Ez elméletileg 10%-al csökkenti az abroncs élettartamát és hozzávetőlegesen 1,5%-al növeli a fogyasztást. Az EU saját vizsgálata azonban más számokat mutatott, a 2013-as tanulmány szerint a légnyomás csak az európai flotta 0,18-0,35%-ánál volt hatással az üzemanyag-felhasználásra. A baleseti statisztikákat sem befolyásolta nagy mértékben a helytelen gumihasználat, nagyjából a karambolok 0,8-4%-áért volt felelős, ez pedig kevésnek bizonyult ahhoz, hogy a döntéshozók kötelezővé tegyék a nyomásellenőrző rendszert.

Forrás: www.kamionhirek.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. október 14.

Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

Bővebben

Pályaorientációs nap Cégünknél

2019. október 8.

Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 30.

Kedves Olvasóink! Múlt havi cikkünket – melyet a zeppelin léghajónak szenteltünk – azzal zártuk, hogy az a légijármű, melyet a Wright-fivérek találtak fel, hosszabb távon jóval sikeresebbé tudott válni.  Az emberiség repülésről szőtt évezredes álma nekik köszönhetően valósult meg, és indult el máig tartó, ígéretes perspektívák előtt álló diadalútjára.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 2.

A személyszállítás történetével foglalkozó minisorozatunkban jártunk már földön, vízen, most pedig felereszkedünk a levegőbe is. Az emberiségnek mindig is nagy vágyálma volt a repülni tudás. Gondoljunk csak Daidalosz és Ikarosz történetére, vagy épp a reneszánsz géniuszára, Leonardo da Vincire. Ám csak a második ipari forradalom technikai újításai tették először lehetővé a 19-20. század fordulóján, hogy ez az álom valósággá váljon. Bár a „végső győztes” az amerikai Wright-fivérek által megkonstruált repülőgép lett, a levegőben történő személyszállítás mégsem velük indult, hanem egy - ma már inkább csak furcsa alakjáról emlékezetes  - magyar találmánnyal, a zeppelin léghajóval….

Bővebben

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben