Megosztás:

Franciaország is a kötelező minimálbér kiterjesztésének eszközével küzd a "tisztességtelen verseny" ellen...

2015. február 25.

Franciaországban az eddigi értesülések szerint folyamatban van egy számos gazdasági területet érintő, a gazdaság élénkítését célzó jogalkotási folyamat, mely beterjesztőjéről, Emmanuel Macron gazdasági miniszterről Macron-törvényként közismert, és amely elsősorban bizonyos szociális és gazdasági előírások, így például a vasárnapi üzletnyitvatartások bővítése terén határoz meg rendelkezéseket.

A törvény egy külön módosító indítvány alapján – melyet a tájékoztatás szerint nem a francia fuvarozói érdekképviseletek (UNOSTRA, TFL, FNTL) kezdeményeztek, vagy sugalltak – a kötelező minimálbér alkalmazását – vélhetően német mintára, szintén a 96/71/EK (kiküldetési) irányelvet hivatkozási alapként használva – kiterjesztené a francia területen végzett nemzetközi közúti fuvarozásra, azon belül is különösen a kabotázs fuvarozásra is.

A jogszabály jelenleg a francia Nemzetgyűlés előtt van, státuszáról annyi publikálható, hogy – meggyőző támogatottság hiányában – a francia kormány az Alkotmány lehetőségét kihasználva nem törvényben, hanem rendeletben hirdette ki a reformcsomagot. A francia Alkotmány értelmében a tervezet elfogadottnak tekintendő, mivel az ellene benyújtott bizalmatlansági indítvány elbukott a Nemzetgyűlés előtt. A reformcsomagról szóló jogszabály jelenleg szenátusi (felsőházi) jóváhagyásra vár, és a Szenátus áprilisi ülésrendjében szerepel.

Amit ma a módosító javaslatról francia társ-egyesületünk tájékoztatása szerint tudni lehet:

A módosítás pontosítja a kötelező franciaországi minimálbér (köznapi nevén SMIC) alkalmazását a folyami és a közúti fuvarozási tevékenység során az utazó személyzet számára, különösképpen a kabotázs tevékenység vonatkozásában. A jogi megfogalmazás szerint végrehajtási rendelet fogja pontosan meghatározni az utazó személyzetre vonatkozó alkalmazás részletszabályait.

A módosítás a következőt tartalmazza:

A külföldi fuvarozó vállalkozásnak meg kell neveznie Franciaországban egy képviselőt, akinek az ellenőrző hatósággal kell biztosítania a kapcsolatot. Az utazó személyzetről szóló eddigi előzetes nyilatkozatot felváltja egy erről szóló igazolás.

A fuvarozási művelet megbízójának minden esetben a címzettet kell tekinteni, még akkor is, ha egyébként a feladó, vagy más a megbízó. Tehát az utazó személyzet alkalmazásával kapcsolatos folyamatban minden esetben a címzettnek kell eljárnia, és a Franciaországban alkalmazott minimálbér kifizetésére vonatkozó hatósági ellenőrzések célpontjai is elsősorban a francia címzettek lehetnek.

A jogszabály szellemisége szerint a kötelező minimálbér alkalmazása tekintetében nem a nemzetközi fuvarozás, hanem elsősorban a kabotázs a kifejezetten célba vett tevékenység. Felmerülhet tehát a kérdés, hogy a majdani jogszabály milyen mértékben és módon vonja be a célzott körbe a nem kabotázs-jellegű franciaországi nemzetközi fuvarozási tevékenységet. Vélhetően az is szempont lesz a végrehajtás tekintetében, hogy milyen végkimenetellel zárul a Németországgal szemben a kötelező minimálbér kiterjesztése miatt elindított pilot-eljárás (melynek határidejét információink szerint a német fél kérését tolerálva három hónappal meghosszabbították), illetve az esetleges kötelezettségszegési eljárás.

A NiT Hungary természetesen figyelemmel kíséri a franciaországi fejleményeket, mellyel kapcsolatos megkereséseinket már eljuttattuk Magyarország párizsi Nagykövetsége, a Magyar - Francia Kereskedelmi és Iparkamara, illetve UETR társszervezetünk, az UNOSTRA részére. A hiteles információkról soron kívül tájékoztatást adunk, egyben javasoljuk tagjainknak, hogy kísérjék fokozott figyelemmel a Franciaországi fejleményekről szóló híreket, mivel vélelmezhetően a német példa alapján „szociális dömping-ellenes” csomagba burkolva, a „tisztességtelen verseny elleni küzdelem” jegyében Franciaország is zászlajára tűzte a kelet-európai régió előretörése elleni küzdelemnek ezt a módját.

Tájékoztatásul: a francia minimálbér mértéke bruttó 1 457,52 EUR / hó, melyet jövedelemadó és társadalombiztosítási járulék terhel (nettó 1135,99 EUR). A minimál órabér 9,61 EURO.

Forrás: www.nit.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

35 év 35 jócselekedet - élelmiszerszállítás

2024. április 10.

Ahogy már említettük, idén ünnepeljük a K&V megalakulásának 35. évfordulóját , és ebből az alkalomból 35 jócselekedetet hajtunk végre az év során. Áprilisban különleges akcióval készültünk: 35 raklap élelmiszert szállítunk ki az ország 35 különböző pontján működő segélyszervezeteknek az Élelmiszerbank raktárából.

Bővebben

ESG a K&V-nél: Új fejezet a fenntarthatóság jegyében

2024. április 3.

A K&V teljes mértékben elkötelezett az ESG (Environmental, Social, and Governance - Környezeti, Társadalmi és Vállalatirányítási) szempontok bevezetése mellett. Azonban az ESG nem csak egy újabb irányelv számunkra, hanem egy mélyen gyökerező elköteleződés, hogy felelősen járjunk el üzleti tevékenységünk minden területén, hiszen 2008 óta ISO 14001-es környezetközpontú irányítási rendszert tartunk fenn.  

Bővebben

MagyarBrands díjat vehettük át

2024. március 28.

Elismert magyar márkának lenni különösen jóleső érzés!

Bővebben

35 év 35 jócselekedet - Önkéntesen a kutyákért

2024. március 26.

Az idénre vállalt 35 év - 35 jótett sorozatunk legújabb állomásaként kollégáink szombat délelőtt az Ebrendészet Gyöngyös munkáját segítették önkéntesként kutyafürdetéssel, szárítással és szállítással, valamint információátadással az örökbefogadható kutyusokra vonatkozóan a Mátra Művelődési Központ előtt megrendezett Húsvétváró programon.

Bővebben

Szervizbővítés Cégünknél

2024. március 25.

A K&V szervizkapacitásának bővítése: új mérföldkő a járműjavításban

Bővebben

Logisztikai Park minősítést kaptunk

2024. március 13.

Nagy örömmel jelentjük, hogy a K&V múlt héten csütörtökön hivatalosan is Logisztikai Park minősítést kapott! Ez a megtisztelő cím Nagy Márton aláírásával került hozzánk, és Dr. Nagy Ádám iparügyekért felelős helyettes-államtitkár, valamint Fülöp Zsolt, az Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége elnöke adta át a Nemzetgazdasági Minisztérium részéről.

Bővebben