Megosztás:

Elindult az online árukövetési rendszer (EKAER)

2015. január 7.

2015. január elsejétől minden vállalkozásnak a közúti szállításhoz kapcsolódó adatokat egy központi elektronikus rendszerben kell rögzítenie még a fuvarozás megkezdése előtt.

A hatóságok tapasztalatai szerint az általános forgalmi adóval összefüggő visszaélések túlnyomórészt az Európai Közösségen belül folytatott kereskedelemben történnek. Ennek visszaszorítása érdekében döntött a kormány az Elektronikus Közúti Árumozgásokat Ellenőrző Rendszer elindításáról, amellyel nyomon követhetővé válik az áruk valós útja.

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) korábbi tájékoztatásaiban a rendszer bevezetését azzal indokolta, hogy annak célja a jogkövető piaci szereplők pozíciójának erősítése, az áruforgalom átláthatósága, a szállítmányok fiktív utaztatásának megakadályozása, a gyakran az egészséget is veszélyeztető élelmiszerekkel kapcsolatos visszaélések kizárása, az adóelkerülők kiszűrése. Az EKÁER rendszerbe december 20-ától jelentkezhetnek be az ügyfélkapuval rendelkező vállalkozások. A bírságmentes időszak 2015. január 31-éig tart. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az újév első hónapjában is ellenőrzi ugyan a forgalmat, de mulasztás esetén nem büntet. A pénzügyőrök és a revizorok a figyelmeztetés mellett felkészítő segítséget nyújtanak az átálláshoz.

További információ: https://ekaer.nav.gov.hu

Forrás: kamionhirek.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

Új cégautót adtunk át

2024. július 15.

Múlt héten Simon János értékesítési menedzser kollégánk átvette új cégautóját, amely már a K&V új, szemet gyönyörködtető piros színét és megújult logóját viseli. Az autóátadásban Papp Norbert, a Renault Shick-R Kft. értékesítési vezetője segédkezett Az új autó nemcsak a K&V kiválóság iránt elkötelezettségét tükrözi, hanem összhangban áll a márkánk friss és dinamikus értékeivel is. Gratulálunk, János, kellemes és biztonságos utat kívánunk! 

Bővebben

Ismét D&B AAA minősítést kaptunk

2024. július 8.

Büszkén jelentjük, hogy pénzügyi mutatóink alapján idén is kiérdemeltük a pénzügyileg legstabilabb cégeknek járó AAA tanúsítványt a Dun & Bradstreet-től! Ez az elismerés megerősíti, hogy a K&V a legmegbízhatóbb vállalatok közé tartozik. Cégünk pénzügyi stabilitása kiemelkedő, és az alacsony fizetésképtelenségi valószínűség azt jelenti, hogy üzleti partnereink biztosak lehetnek benne: a K&V időben és megbízhatóan teljesíti pénzügyi kötelezettségeit.

Bővebben

ESG "jó gyakorlatok" előadás

2024. június 28.

Büszkeség számunkra, hogy ESG-szakértő kollégánk, Belkovics Anikó, meghívást kapott a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamarától, hogy bemutassa cégünk legjobb gyakorlatait a témában.

Bővebben

35 év 35 jócselekedet - állatkert festés

2024. június 19.

Jó melegben és még jobb hangulatban telt a kedd délutánunk, amikor is a K&V kilenc lelkes munkatársa ecsetet ragadott, és újjávarázsolta a Gyöngyösi Állatkert megkopott kerítéseit. Ügyeskedéseinket lelkesen nyugtázta minden négylábú, szőrös, illetve tollas vagy éppen pikkelyes állatkert-lakó , így a "35 év, 35 jótett"-akciónk legújabb bevetése is sikerrel zárult.

Bővebben

IRU diplomát kaptak gépkocsivezetőink

2024. június 3.

Június 1-jén Budapesten a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete átadta az IRU diplomákat.

Bővebben

Sikeres HACCP felülvizsgálat

2024. május 28.

A K&V háza táján mindig történik valami. Múlt héten, május 22-én ismét sikeresen lezajlott a HACCP rendszerünk felülvizsgálata!

Bővebben