Megosztás:

Új bírságolási eljárás lépett életbe Franciaországban

2014. szeptember 22.

Új hatóság kezeli az elektronikus eszközök által rögzített szabálytalanságokat Franciaországban. Az "Agence Nationale de Traitement Automatisé des Infractions" ANTAI lényege, hogy az EU-n belül mindenkinek kiküldik a büntetést a szabálytalanságokért, amit például traffipaxszal vagy a közúti lámpákon elhelyezett kamerákkal felvettek.

Az ANTAI rendszere a szabálytalankodó jármű rendszámát figyelembe véve azonnal párosítja azt a rendszerben fellelhető, bejegyzett tulajdonossal és már küldi is a csekket.

Elméletileg a vétkes még ráadásul a saját anyanyelvén is kapja meg a büntetésről szóló levelet. Az ANTAI az EU ide vonatkozó, 2011/83-es számú határozatának köszönhetően működhet, ez kötelez ugyanis minden tagállamot, hogy szabálysértés esetén kiszolgáltassa a szabálytalankodó adatait. A levélben ráadásul csak a szabálysértés leírása szerepel, fotót csak külön kérésre kap az, aki kér.

 

Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy az említett kamerák mind hátulról készítenek képet, így egy nyergesvontató szabálytalankodása esetén a pótkocsi tulajdonosa fogja kapni a büntetést, melynek anyagi vonzata alól az mentesül, aki bizonyítani tudja, hogy nem az ő tulajdonában álló jármű okozta a szabálysértést, amit persze a pótkocsi tulajdonosa könnyedén megtehet. Arról, hogy a továbbiakban milyen jogi vonzata van a dolognak, és hogy a hatóság ezt miként kezeli, erről még nem érkezett érdemleges információ. Éppen ezért például a sebességkorlátozást igen csak érdemes betartani Franciaországban. Egyrészt a rendőrség tavaly jelentősen bővítette a trafi-készletet, másrészt a sebességhatárok átlépését is komolyan veszik arrafelé. Elméletileg már 51 km/h-nál lehetősége van az ANTAI-nak a büntetésre, egy 50-es zónában, ez adott esetben 90 euróba is kerülhet, amennyiben a vétkes 46 napon belül rendezi a számlát. Ezután a büntetés már 135 eurót kóstál, ha pedig a büntetést 76 napon belül sem rendezik, akkor 375 eurót fog behajtani előbb vagy utóbb a hatóság.

www.nit.hu

Vissza

 

Aktuális híreink

2020-tól emelkednek az autópályadíjak Ausztriában

2019. október 15.

Az ASFINAG közleménye szerint 2020. január 1-jétől az inflációhoz kapcsolódóan, mintegy 2,1 százakkal emelkednek a 3,5 tonna össztömeget megahaladó tehergépjárművekre és autóbuszokra megállapított úthasználati alap-kilométerdíjak Ausztriában.

Bővebben

Új vontatók érkeztek

2019. október 14.

Járműparkunk 2 db DAF XF EURO6 Super Space Cab (mega) vontatóval bővült.

Bővebben

Pályaorientációs nap Cégünknél

2019. október 8.

Pályaorientációs nap a K&V Kft-nél

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 30.

Kedves Olvasóink! Múlt havi cikkünket – melyet a zeppelin léghajónak szenteltünk – azzal zártuk, hogy az a légijármű, melyet a Wright-fivérek találtak fel, hosszabb távon jóval sikeresebbé tudott válni.  Az emberiség repülésről szőtt évezredes álma nekik köszönhetően valósult meg, és indult el máig tartó, ígéretes perspektívák előtt álló diadalútjára.

Bővebben

A személyszállítás története

2019. szeptember 2.

A személyszállítás történetével foglalkozó minisorozatunkban jártunk már földön, vízen, most pedig felereszkedünk a levegőbe is. Az emberiségnek mindig is nagy vágyálma volt a repülni tudás. Gondoljunk csak Daidalosz és Ikarosz történetére, vagy épp a reneszánsz géniuszára, Leonardo da Vincire. Ám csak a második ipari forradalom technikai újításai tették először lehetővé a 19-20. század fordulóján, hogy ez az álom valósággá váljon. Bár a „végső győztes” az amerikai Wright-fivérek által megkonstruált repülőgép lett, a levegőben történő személyszállítás mégsem velük indult, hanem egy - ma már inkább csak furcsa alakjáról emlékezetes  - magyar találmánnyal, a zeppelin léghajóval….

Bővebben

A személyszállítás története

2019. augusztus 1.

Az omnibusz szó hallatán bizonyára sokan automatikusan elkezdenek dúdolni egy közismert slágert: „Éjjel az omnibusz tetején – emlékszel, kicsikém? – de csuda volt!” Ami a híres pesti sanzont illeti, Zerkovitz Béla, a magyar kuplé megteremtője írta és a Csókos asszony című operettben csendült föl először 1926-ban, három esztendővel azelőtt, hogy a megénekelt személyszállító eszköz végleg eltűnt a pesti utcákról. Nemcsak dalban, prózában is feltűnik ez a maga korában rendkívül népszerű jármű, például Az omnibusz utasai c. Aragon regényben, vagy Arany János Epilógus c. versében: Az életet már megjártam. /Többnyire csak gyalog jártam, /Gyalog bizon’…/Legfölebb ha omnibuszon. Mai témánk a 19. század eme közkedvelt utasszállító alkalmatossága lesz.

Bővebben