Új hatóság kezeli az elektronikus eszközök által rögzített szabálytalanságokat Franciaországban. Az "Agence Nationale de Traitement Automatisé des Infractions" ANTAI lényege, hogy az EU-n belül mindenkinek kiküldik a büntetést a szabálytalanságokért, amit például traffipaxszal vagy a közúti lámpákon elhelyezett kamerákkal felvettek.
Az ANTAI rendszere a szabálytalankodó jármű rendszámát figyelembe véve azonnal párosítja azt a rendszerben fellelhető, bejegyzett tulajdonossal és már küldi is a csekket.
Elméletileg a vétkes még ráadásul a saját anyanyelvén is kapja meg a büntetésről szóló levelet. Az ANTAI az EU ide vonatkozó, 2011/83-es számú határozatának köszönhetően működhet, ez kötelez ugyanis minden tagállamot, hogy szabálysértés esetén kiszolgáltassa a szabálytalankodó adatait. A levélben ráadásul csak a szabálysértés leírása szerepel, fotót csak külön kérésre kap az, aki kér.
Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy az említett kamerák mind hátulról készítenek képet, így egy nyergesvontató szabálytalankodása esetén a pótkocsi tulajdonosa fogja kapni a büntetést, melynek anyagi vonzata alól az mentesül, aki bizonyítani tudja, hogy nem az ő tulajdonában álló jármű okozta a szabálysértést, amit persze a pótkocsi tulajdonosa könnyedén megtehet. Arról, hogy a továbbiakban milyen jogi vonzata van a dolognak, és hogy a hatóság ezt miként kezeli, erről még nem érkezett érdemleges információ. Éppen ezért például a sebességkorlátozást igen csak érdemes betartani Franciaországban. Egyrészt a rendőrség tavaly jelentősen bővítette a trafi-készletet, másrészt a sebességhatárok átlépését is komolyan veszik arrafelé. Elméletileg már 51 km/h-nál lehetősége van az ANTAI-nak a büntetésre, egy 50-es zónában, ez adott esetben 90 euróba is kerülhet, amennyiben a vétkes 46 napon belül rendezi a számlát. Ezután a büntetés már 135 eurót kóstál, ha pedig a büntetést 76 napon belül sem rendezik, akkor 375 eurót fog behajtani előbb vagy utóbb a hatóság.
December 3-án Advent első vasárnapjának ünnepi varázsában került sor a K&V Mikuláskamion Rajzpályázat díjátadójára, a gyöngyösi Belváros téren.
BővebbenA K&V négy alapvető üzletágra építi tevékenységét, amelyek között a belföldi fuvarozás fontos szerepet kap: ez a szektor szorosan összefonódik nemzetközi fuvarozási szolgáltatásunkkal, valamint innovatív raktárainkkal, melyekkel így egy integrált logisztikai hálózatot alkot megbízó partnereink legnagyobb megelégedésére.
BővebbenA K&V hosszú ideje elkötelezetten igyekszik csökkenteni karbonlábnyomát, hogy kevésbé terheljük a környezetünket. Fontosnak tartjuk, hogy gyermekeink, unokáink egy élhetőbb világban nőjenek fel, és segítsünk munkatársainknak az energiaválság idején is spórolni, anélkül hogy otthonuk kellemetlenül hideg vagy túl meleg lenne.
BővebbenMúlt héten a gyöngyösi Arany János Általános Iskola 6. osztályos tanulói látogattak el hozzánk a Pályaorientációs nap keretében.
BővebbenÚjabb, izgalmas fejezethez érkeztünk a K&V fenntarthatósági törekvéseiben: tegnap egy Volvo FL100% elektromos hajtású, 16 tonnás tehergépjárművet vettünk át egy hónapos tesztelésre a Volvo Hungária Kft-től.
Bővebben