Új hatóság kezeli az elektronikus eszközök által rögzített szabálytalanságokat Franciaországban. Az "Agence Nationale de Traitement Automatisé des Infractions" ANTAI lényege, hogy az EU-n belül mindenkinek kiküldik a büntetést a szabálytalanságokért, amit például traffipaxszal vagy a közúti lámpákon elhelyezett kamerákkal felvettek.
Az ANTAI rendszere a szabálytalankodó jármű rendszámát figyelembe véve azonnal párosítja azt a rendszerben fellelhető, bejegyzett tulajdonossal és már küldi is a csekket.
Elméletileg a vétkes még ráadásul a saját anyanyelvén is kapja meg a büntetésről szóló levelet. Az ANTAI az EU ide vonatkozó, 2011/83-es számú határozatának köszönhetően működhet, ez kötelez ugyanis minden tagállamot, hogy szabálysértés esetén kiszolgáltassa a szabálytalankodó adatait. A levélben ráadásul csak a szabálysértés leírása szerepel, fotót csak külön kérésre kap az, aki kér.
Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy az említett kamerák mind hátulról készítenek képet, így egy nyergesvontató szabálytalankodása esetén a pótkocsi tulajdonosa fogja kapni a büntetést, melynek anyagi vonzata alól az mentesül, aki bizonyítani tudja, hogy nem az ő tulajdonában álló jármű okozta a szabálysértést, amit persze a pótkocsi tulajdonosa könnyedén megtehet. Arról, hogy a továbbiakban milyen jogi vonzata van a dolognak, és hogy a hatóság ezt miként kezeli, erről még nem érkezett érdemleges információ. Éppen ezért például a sebességkorlátozást igen csak érdemes betartani Franciaországban. Egyrészt a rendőrség tavaly jelentősen bővítette a trafi-készletet, másrészt a sebességhatárok átlépését is komolyan veszik arrafelé. Elméletileg már 51 km/h-nál lehetősége van az ANTAI-nak a büntetésre, egy 50-es zónában, ez adott esetben 90 euróba is kerülhet, amennyiben a vétkes 46 napon belül rendezi a számlát. Ezután a büntetés már 135 eurót kóstál, ha pedig a büntetést 76 napon belül sem rendezik, akkor 375 eurót fog behajtani előbb vagy utóbb a hatóság.
Múlt szerdán nagy örömünkre ellátogatott hozzánk Michiel Kuijs, a DAF Trucks NV European Sales Directora, valamint Ferenc Ujszaszi és Attila KISS, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója és kereskedelmi igazgatója.
BővebbenNagy a tesztjármű-forgalom a K&V háza táján, ezúttal egy 100%-ban elektromos Volvo Electric FM vontató járt nálunk terheléses menetpróbán.
BővebbenKözeleg az év vége, de a K&V-nél már a 2025-ös járműbeszerzések vannak terítéken.
BővebbenAz elismerés számunkra különösen fontos, hiszen a beneFit Prize a vállalati jóllét és gondoskodó munkahelyi kultúra díja, amivel olyan cégeket tüntetnek ki, amelyek példaértékű munkavállalói környezetet teremtenek.
BővebbenÚjabb izgalmas fejezetet nyitottunk a K&V flottamegújítási projektjében!
BővebbenA tavalyi sikeres együttműködés után a Mikulás, aki a világ legprofibb logisztikusa, idén újra a K&V-t bízta meg, hogy segítsünk neki kamionjainkkal az ajándékok kiszállításában.
Bővebben